Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@08:46:55 GMT

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: دولت در رابطه با اعتبارات دریاچه ارومیه صادق نیست/در مقابل خواسته‌های ناحق خانم ابتکار می‌ایستم

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۰۹۰۹/نماینده_مردم_ارومیه_در_مجلس_شورای_اسلامی_دولت_در_رابطه_با_اعتبارات_دریاچه_ارومیه_صادق_نیست_در_مقابل_خواسته_های_ناحق_خانم_ابتکار_می_ایستم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی: دولت در رابطه با اعتبارات دریاچه ارومیه صادق نیست/در مقابل خواسته‌های ناحق خانم ابتکار می‌ایستم

نادر قاضی‌پور ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، بیان کرد: رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه ادعا می‌کنند اعتبارات دریاچه ارومیه ابلاغ شده اما دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه که زیرنظر معاون اول رئیس جمهور فعالیت می‌کند مدعی است تاکنون پرداختی صورت نگرفته، بنابراین در این درگیری‌های بین مسئولان دولتی و پاسکاری رسانه‌ها و افکار عمومی تکلیف مردم آذربایجان چیست که حیاتشان در خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی وی افزود: از سوی دیگر مسئولان دولت و ستاد احیای دریاچه ارومیه از سویی ادعا می‌کنند سطح تراز دریاچه بالاتر آمده است اما آمار واقعی حکایت از کاهش 18 سانتی متری سطح آب دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز مسئولان دولتی به جای پاسخگوئی در زمینه اعتبارات مورد نیاز دریاچه ارومیه و محل هزینه کرد آن آغاز به انتقاد کرده‌اند اما مشخص نیست که آیا مردم یا دولتمردان و مسئولین اجرایی باید پاسخگو باشند.

قاضی‌پور اظهار کرد: رئیس جمهور در سفر انتخاباتی خود در سال‌های 92 و 96 بحث دریاچه ارومیه را مطرح کرد و به مردم قول‌هایی نیز داد اما هم اکنون باید با اسناد متقن به مردم گزارش داده شود که چه کاری برای دریاچه ارومیه انجام شده و نتیجه آن چیست.

اعتبارات دریاچه ارومیه همانند مهریه شده است

وی با بیان اینکه حکایت اعتبارات احیاء دریاچه ارومیه مانند مهریه شده است، اظهار کرد: هم اینک مشخص نیست که اعتبارات احیای دریاچه ارومیه را چه کسی داده و چه کسی گرفته است و متاسفانه در مقابل توضیح خواستن هم تنها انگ تخریب دولت بر معترضان می‌خورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نامه‌ای به رئیس دیوان محاسبات، خواهان دریافت گزارش دقیق و تفصیلی در زمینه اعتبارات مصوب و هزینه شده دریاچه ارومیه، شده‌ام.

وی ادامه داد: این گزارش باید حاوی اطلاعاتی در رابطه با اعتبارات مصوب ملی و استانی، ریالی و ارزی و همچنین کمک‌های خارجی، باشد و نیز درصد هزینه کرد و پیشرفت طرح‌های هریک از سازمان‌های مرتبط با امر احیای دریاچه ارومیه مشخص شود.

با وجود شکایت رئیس سازمان محیط زیست در مقابل خواسته‌های ناحق ابتکار می‌ایستم

قاضی‌پور با اعلام شکایت رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از وی، تاکید کرد: با وجود شکایت ابتکار از من، در مقابل خواسته‌های ناحق و ضدمردمی و ضد محیط زیستی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و یا هر سازمان دیگری ایستاده‌ام.

وی گفت: با توجه به اینکه خواهان انتقال فاضلاب تصفیه نشده و پساب‌های شهرک صنعتی به دریاچه ارومیه هستند، این عمل به ضرر محیط زیست و مردم است و علت شکایت از بنده هم همین موضوع است اما در مقابل این عمل ایستاده‌ام.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با انتقال فاضلاب تصفیه شده به دریاچه ارومیه مخالف نیستم، اما به اسم فاضلاب تصفیه شده و با پوشش احیای دریاچه ارومیه انتقال پساب شهرک‌های صنعتی موجب آلودگی وسیع آب و خاک منطقه شده و با این کار کشاورزی نابود می‌شود، اما مسئولان می‌توانند در آمار و ارقام و مصاحبه‌های خود دم از احیای دریاچه بزنند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۰۹۰۹/نماینده_مردم_ارومیه_در_مجلس_شورای_اسلامی_دولت_در_رابطه_با_اعتبارات_دریاچه_ارومیه_صادق_نیست_در_مقابل_خواسته_های_ناحق_خانم_ابتکار_می_ایستم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: