Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@05:50:19 GMT

پایش مرجان‌های دریایی در سواحل استان بوشهر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۴۸۶/پایش_مرجان_های_دریایی_در_سواحل_استان_بوشهر_آغاز_شد

پایش مرجان‌های دریایی در سواحل استان بوشهر آغاز شد

رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر گفت: برای مقابله با پدیده سفیدگی مرجان‌ها در سواحل خارگ، خارکو و نایبند استان بوشهر، پایش مرجان‌های دریایی در سواحل این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد امین طلاب ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه مناطق ساحلی خارگ، خارکو و نایبند دارای نادرترین مرجان‌های دریایی هستند اظهار داشت: نادرترین زیست بوم‌های مرجانی در سواحل نایبند عسلویه، جزایر خارگ و خارکو و محیط‌های پیرامونی مستقر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرجان‌ها در خلیج فارس در معرض تهدید هستند تصریح کرد: مرجان‌ها اختلالات بی‌شماری در اکوسیستم دریایی ایجاد می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انقراض گونه‌های مختلف جانوران دریایی است.

رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر با اشاره به اینکه خلیج‌فارس محل زندگی گونه‌های مختلف مرجانی است خاطر نشان کرد: مرجان‌های دریایی از افزایش دمای کره زمین در امان نمانده و هم‌اکنون پدیده سفید شدگی سایه مرگ تدریجی بر زندگی آن‌ها انداخته است.

طلاب از افزایش دمای آب خلیج‌فارس خبرداد و افزود: این افزایش دما و فعالیت‌های انسانی سبب بروز پدیده سفید شدن مرجان‌های دریایی شده است.

وی از آغاز پایش مرجان‌های دریایی در سواحل استان بوشهر خبرداد و گفت: برای مقابله با پدیده سفیدگی مرجان‌ها در سواحل خارگ، خارکو و نایبند استان بوشهر، پایش مرجان‌های دریایی در سواحل این استان آغاز شد.

رئیس اداره محیط زیست دریایی استان بوشهر با بیان اینکه پدیده سفیدگی مرجان‌های دریایی در دو سال اخیر در آبهای استان بوشهر مشاهده شده گفت: در اجرای پایش مرجان‌های دریایی در سواحل استان بوشهر میزان صدمات این مرجان‌ها بررسی و نتیجه تکمیلی آن بعداز فصل گرما اعلام می‌شود.

طلاب با اشاره به اینکه پهنه‌های مرجانی متنوع‌ترین اکوسیستم‌های دریایی است تاکید کرد: نابودی مرجان‌ها به از بین رفتن سایر گونه‌های دریایی منجر می‌شود که در درازمدت اثرات تخریبی جبران‌ناپذیر در پی دارد.

انتهای پیام/

R41363/P4001/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۸۶/پایش_مرجان_های_دریایی_در_سواحل_استان_بوشهر_آغاز_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: