Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@00:53:49 GMT

آمار بالای تعداد غرق شده گان در سواحل نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۴۸۸/آمار_بالای_تعداد_غرق_شده_گان_در_سواحل_نگران_کننده_است

آمار بالای تعداد غرق شده گان در سواحل نگران کننده است

دکتر یوسف زاده آمار بالای تعداد غرق شده گان در سواحل را بسیار نگران کننده خواند و ادامه داد: واقعیت این است که طرح سالم سازی دریا که سالیان متمادی در سواحل در حال اجراست، نتوانسته آن گونه که باید در کاهش تلفات غرق شدگی موثر باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از پیک دانشجو دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مرکز تحقیقات ترومای جاده ای، میزبان جمعی از اساتید، صاحب نظران و مسوولان کشوری و استانی در اولین همایش پیشگیری از غرق شدگی ، بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این همایش با اشاره به آمار بالای میزان غرق شدگان در سواحل دریا، ضمن تشکر از اقدام های صورت گرفته برای کاهش تعداد غرق شده گان، عملکرد گذشته را پاسخگوی نیاز های کنونی در سواحل ندانست و بازنگری در سیاست های اجرایی متناسب با نیازهای این بخش را ضروری دانست.
دکتر یوسف زاده آمار بالای تعداد غرق شده گان در سواحل را بسیار نگران کننده خواند و ادامه داد: واقعیت این است که طرح سالم سازی دریا که سالیان متمادی در سواحل در حال اجراست، نتوانسته آن گونه که باید در کاهش تلفات غرق شدگی موثر باشد؛ چرا که بیشتر حوادث غرق شدگی خارج از طرح اتفاق می افتد و امکان کنترل تمام سواحل وجود ندارد.


وی اظهار امیدواری کرد با ارایه راهکارهای علمی و نظرات کارشناسان و اجرای طرح سیستم تروما، در آینده نزدیک شاهد کاهش تعداد مرگ و میرهای ناشی از غرق شدگی باشیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعمال مدیریت یکپارچه تروما در سازمان های درگیر چون اورژانس و هلال احمر را راهکاری مناسب برای برون رفت از بحران حاضر برشمرد و اجرای این طرح را در کمک به مصدومان و غرق شده گان بسیار موثر دانست.
یوسف زاده با اشاره به طرح سیستم تروما در گیلان، گفت: با تغییر نگاه به مقوله تروما می توان جایگاه سازمان ها در هماهنگی و تعامل با حوزه سلامت را تبیین و با پیشگیری از موازی کاری و مدیریت یکپارچه اطلاعات، میزان مرگ و میر را کاهش داد. در حال حاضر سازمان های زیادی مدعی و متولی در این حوزه هستند اما برای مدیریت سیستم تروما، نیازی به تاسیس یک سازمان جدید نیست؛ آن چه لازم است، نحوه تعامل بین این سازمان ها است.
یوسف زاده ادامه داد: علی رغم ابلاغ سند ملی بیماری های غیر واگیر توسط ریاست جمهور، مقوله تروما هنوز در وزارت بهداشت مغفول مانده است.
وی ذر پایان گفت: در مقوله تروما عوامل و سازمان های مختلفی درگیرند. در این راستا، حمایت دولت جهت اجرای این مهم امری ضروری به نظر می رسد

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۸۸/آمار_بالای_تعداد_غرق_شده_گان_در_سواحل_نگران_کننده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: