Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@04:39:04 GMT

برگزاری جشنواره شو سواری اسبان فلات ایران در سرعین

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۴۹۳/برگزاری_جشنواره_شو_سواری_اسبان_فلات_ایران_در_سرعین

برگزاری جشنواره شو سواری اسبان فلات ایران در سرعین

جشنواره شو سواری اسبان فلات ایران در سرعین امروز با حضور مسئولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم به صورت باشکوه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، امروز جشنواره شو سواری اسبان فلات ایران در سرعین با حضور مسئولان کشوری، استانی و اقشار مختلف مردم به صورت باشکوه برگزار شد و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بود که هوای ملایم و خنک به این جشنواره رونق بیشتری بخشید و توانست نظر میهمانان و گردشگران را به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوارکاران حرکات بسیار جالبی را از خود به نمایش می‌گذاشتند و نظر مردم را به خود جلب می‌کردند و این حرکات حرفه‌ای نشان از استعداد و علاقه این افراد به این رشته بود که به نوبه خود بسیار جالب توجه بود.

شهرستان سرعین با جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد مکانی بسیار مناسب برای برگزاری مسابقات ورزشی است و کارنامه درخشانی نیز در این زمینه دارد که برگزاری چنین جشنوار‌ه‌ها و مسابقاتی در رونق و توسعه این شهرستان نقش بسیار اساسی دارد و نیازمند توسعه و گسترش است.

سرعین به دلیل داشتن چشمه‌های آب گرم متعدد معروف است و همه‌ساله در فصل تابستان پذیرای ایرانگردان و جهانگردان فراوانی است و در این شهر حدود 250 هتل، هتل آپارتمان و مهمانسرا وجود دارد که سالانه میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران است.

همه شهرستان‌های استان اردبیل هر کدام به نوبه خود می‌توانند در بخش گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشند که رسیدن به جایگاه واقعی گردشگری استان نیازمند مشارکت همگانی است.

224 باشگاه سوارکاری در کشور فعال است

رئیس کمیته جشنواره زیبایی سوارکاری کشور در نخستین جشنواره شو اسب فلات ایران و عرب که به میزبانی شهرستان سرعین برگزار شد اظهار داشت: در حال حاضر 224 باشگاه سوارکاری مجوزدار در سطح کشور فعالیت می‌کنند و 50 باشگاه فاقد پروانه نیز فعالیت دارند که نیاز است نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

محمدعلی جاویدی افزود: در تمامی استان‌های کشور با اقبال عمومی گسترده نسبت به ورزش سوارکاری روبه‌رو هستیم به طوری که در هر استان به طور میانگین 300 تا 400 علاقه‌مند در این رشته فعال هستند که این موضوع نشان از اهمیت ویژه به این ورزش دارد که باید مورد توجه واقع شود، چرا که فراهم کردن بسترهای لازم برای ارائه خدمات مطلوب به دوستداران و علاقه‌مندان به ورزش مهم‌ترین اولویتی است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس کمیته جشنواره زیبایی سوارکاری کشور گفت: متاسفانه علی‌رغم علاقه‌مندی و استقبال ورزشکاران از سوارکاری ورزشکاران سامان‌یافته و زیرپوشش بیمه کم است و فعالیت انفرادی در حال حاضر در این رشته مشاهده می‌شود که نیاز است در این زمینه نیز اقدامات اساسی انجام شود.

جاویدی بیان کرد: همکاری و مشارکت مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه برای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه امری لازم و ضروری است که امیدواریم مورد توجه واقع شود تا بتوانیم در این زمینه جزو کشورهای پیشگام باشیم و به تمامی اهداف خود در ارتباط با توسعه و رشد این رشته ورزشی دست یابیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه استان اردبیل نیز توانمندی‌های قابل توجهی در این رشته دارد که به همین منظور شهرستان سرعین برای میزبانی این مسابقات انتخاب شد که باید برای ارتقای جایگاه این رشته در استان راهکارهای اساسی و لازم در دستور کار قرار داده شود تا این رشته آن طور که باید در استان توسعه یابد.

86 اسب از استان‌های کشور در جشنواره شو سواری شرکت دارند

فرماندار سرعین نیز در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره به مدت دو روز به میزبانی شهرستان سرعین در مقابل هتل لاله سرعین برگزار می‌شود که 86 اسب از تمامی استان های کشور در این جشنواره حضور دارند.

عاطف ناصری افزود: دو هزار نفر گردشگر و مسافر در این جشنواره حضور دارند که این موضوع استقبال کم‌نظیر مردم از این جشنواره را نشان می‌دهد که به طور حتم این موضوع در معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان بسیار مثمرثمر بوده و نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در این شهرستان یکی از ملزومات است که امیدواریم با همکاری و مشارکت مسئولان بتوانیم شاهد برگزاری این مسابقات و جشنواره‌ها در منطقه باشیم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم چرا که توسعه شهرستان منوط به معرفی جاذبه‌های مختلف آن است.

فرماندار سرعین گفت: توجه به بخش‌های مختلف این شهرستان علاوه بر وجود آب‌های گرم معدنی موضوعی است که امیدواریم به طور همه‌جانبه مورد توجه واقع شود چرا که این شهرستان ظرفیت‌های بسیار زیادی در بخش‌های مختلف دارد که فقط توجه به آب‌های گرم معدنی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای رشد و پیشرفت منطقه باشد.

ناصری تصریح کرد: معرفی محصولات مختلف این شهرستان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است که به طور حتم می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر نقش اساسی ایفا کند و برای معرفی آداب و رسوم و سوغاتی‌های این شهرستان برای مسافران و گردشگران گزینه مناسبی باشد.

جشنواره شو سواری اسبان فلات ایران در سرعین یک فرصت مناسب برای معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه است و امثال این جشنواره‌ها از جمله جشنواره ملی آش در شهرستان نیر نیز هم‌اکنون در حال برگزاری است که ترویج برگزاری این مراسمات می‌تواند در رشد قابل توجه استان بسیار نتیجه‌بخش باشد.

امیدواریم با برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی در استان جایگاه واقعی گردشگری استان را در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود استان اردبیل به قطب گردشگری کشور تبدیل شود چرا که این شهرستان این ظرفیت را دارد و می‌تواند به این جایگاه برسد.

انتهای پیام/

R41374/P1377/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۴۹۳/برگزاری_جشنواره_شو_سواری_اسبان_فلات_ایران_در_سرعین را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: