Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@03:24:57 GMT

شناسایی 176 شهید نهضت سواد آموزی در کشور

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۰۴/شناسایی_۱۷۶_شهید_نهضت_سواد_آموزی_در_کشور

شناسایی 176 شهید نهضت سواد آموزی در کشور

به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز سه شنبه در مراسم اولین یادواره شهید عباسعلی البرزی که در سالن اجتماعات گلستان شهرداری شهر جدید هشتگرد برگزار شد افزود: کتابی با نام سوره های سرخ برای معرفی شهدای نهضت سوادآموزی در کشور تهیه و منتشر شده است.
وی گفت: در این کتاب زندگینامه و خاطرات شهدای نهضت سواد آموزی به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باقر زاده با بیان اینکه مقرر شده، سالانه در 10 استان کشور یادواره شهدای نهضت سوادآموزی برگزار شود ، خاطرنشان کرد: اولین یادواره شهدای سوادآموز در سال 93 برگزار شد و بتدریج در دیگر استان ها انجام گرفت.
وی ادامه داد: امروز اولین یادواره شهید البرزی و هفدهمین یادواره شهدای سوادآموزی برگزار شد.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این مراسم بر تداوم راه شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.
ابوالقاسم پالیزگیر هدف از برگزاری یادواره شهدا را گرامیداشت یادوخاطره شهدا وهمچنین انتقال فرهنگ ایثار وشهادت به نسلهای جوان کشور بیان کرد.
در پایان این مراسم از تندیس یادواره شهدای نهضت سواد آموزی رونمایی و نشان یادمان شهید البرزی به مادر وی اهدا شد.
عباسعلی البرزی، در سال 1341 در روستای اوانک قزوین دیده به جهان گشود و دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی خود را در روستای گرمارود و زوارک الموت گذراند و مقطع دبیرستان را در شهر هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ به پایان رساند.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در انجمن اسلامی و اجتماعات مذهبی شخص فعالی بود.
پس از فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی در 7 دی ماه سال 1358 ، وارد نهضت سوادآموزی شد و در ارگان نهضت سواد آموزی به عنوان راهنمای تعلیماتی و بعد در آموزش و پرورش مشغول خدمت شدند .
این شهید بزرگوار در 16 بهمن ماه سال 66 در جبهه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل شد.
6155/1535/خبرنگار:وحیده عسکری** انتشار دهنده : محمد عزیزپور

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۰۴/شناسایی_۱۷۶_شهید_نهضت_سواد_آموزی_در_کشور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: