Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@00:51:58 GMT

معاون نهضت سواد آموزی: پنج هزار تن از کودکان 6 تا 9 سال قم بیسواد هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۰۵/معاون_نهضت_سواد_آموزی_پنج_هزار_تن_از_کودکان_۶_تا_۹_سال_قم_بیسواد_هستند

معاون نهضت سواد آموزی: پنج هزار تن از کودکان 6 تا 9 سال قم بیسواد هستند

قم- ایرنا - معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش قم با تاکید بر ضرورت بیش از پیش تلاش مسئولان برای ریشه کن کردن بیسوادی در این استان گفت: حدود پنج هزار تن از کودکان بین 6 تا 9 سال قم بیسواد هستند.

حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا روز سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی آموزش دهندگان و فعالان سواد آموزی در سالن اجتماعات خانه معلم شماره یک قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این رقم در سال 90 سه هزار و 500 تن بوده که یک هزار و 500 تن افزایش یافته و بیشتر آنها را کودکان کار، معلول جسمی حرکتی و بد سرپرست شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد بیسوادان در گروه سنی 10 تا 49 سال را در قم 34 هزار تن ذکر کرد و افزود: 20 هزار تن از آنها را زنان تشکیل می دهند.
قاسمی نیا، 95.5 درصد از گروه سنی یاد شده را جزو جمعیت با سواد استان عنوان کرد و گفت: این نرخ یک و نیم درصد در مقایسه با سال 90 رشد داشته است.
وی با اشاره به این که 120 هزار تن از جمعیت بالای 6 سال استان بیسواد هستند، افزود: 88.5 درصد از جمعیت این گروه سنی باسواد هستند که نرخ باسوادی نسبت به سال 90 بیش از 2 درصد رشد یافته است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر سه هزار و 174 سواد آموز در سه دوره سواد آموزی، انتقال و تحکیم در بیش از 500 واحد آموزشی استان مشغول به تحصیل هستند که 350 تن از آنها را اتباع بیگانه تشکیل می دهند.
معاون آموزش و پرورش قم همچنین هدف از برگزاری این کارگاه را بروز رسانی اطلاعات پیرامون روش های نوین ثبت نام سواد آموزان و جذب آنها در کلاس های سواد آموزی عنوان کرد و افزود: در این دوره یک روزه 210 تن از سواد آموزان حضور دارند که 75 درصد آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

** مدیرکل دفتر نظارت، سنجش و ارزشیابی سازمان نهضت سواد آموزی کشور نیز در این کارگاه آموزشی، میانگین سنی سواد آموزان کشور را 37 سال عنوان کرد و گفت: با توجه به بالا بودن سن سواد آموزان، کلاس های درس پیش بینی شده برای آنها باید به صورت فشرده برگزار شود، هر چند 400 ساعت آموزش برای دوره سواد آموزی زیاد است.
مهدی نامجو منش اضافه کرد: به طور حتم برگزاری کلاس های دوره سواد آموزی به جای 400 ساعت در سه دوره 150 ساعته به فرسایشی شدن فرایند سواد آموزی منجر خواهد شد.
وی با بیان این که در خصوص برنامه ریزی برای دوره های نهضت سواد آموزی، شخص تصمیم گیرنده فقط سواد آموز است، افزود: شرکت سواد آموزان در کلاس های درس تابع نظم دقیقی نیست و این گروه از افراد به محض مواجه شدن با مشکلی از ادامه سواد آموزی منصرف می شوند.
وی همچنین در پاسخ به سخنان یکی از آموزش دهندگان مبنی بر پر حجم بودن کتاب های درسی دوره سواد آموزی، افزود: دوره سواد آموزی معادل سوم ابتدایی است، از این رو در تدوین این کتاب ها بیش از هر چیز محتوا و مطالب موجود با ظرفیت ها و توانایی های یک دانش آموز این پایه تحصیلی مورد آزمایش و تطابق قرار گرفته و به همین علت یادگیری آن برای سواد آموزان کار دشواری نیست.
7403/ 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۰۵/معاون_نهضت_سواد_آموزی_پنج_هزار_تن_از_کودکان_۶_تا_۹_سال_قم_بیسواد_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: