Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-26@02:56:24 GMT

اتباع افغانستانی «معلم سواد آموزی» هم‌وطنانشان می‌ شوند

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۱۱/اتباع_افغانستانی_معلم_سواد_آموزی_هم_وطنانشان_می_شوند

اتباع افغانستانی «معلم سواد آموزی» هم‌وطنانشان می‌ شوند

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی عنوان کرد: بر اساس مجوز اخذ شده از سوی شورای تخصصی آموزش اتباع خارجی، افراد تحصیل کرده افغانستانی می‌توانند در نهضت‌های سواد آموزی به هم‌وطنانشان سواد خواندن و نوشتن بیاموزند.

علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره رویکرد‌های سازمان برای آموزش اتباع خارجی به خصوص اتباع افغانستانی، عنوان کرد: مهم‌ترین رویکرد سازمان نهضت سواد آموزی تحت پوشش قرار دادن اتباع خارجی جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعنی ما در تلاش هستیم افراد زیر 29 سال و ترجیحا زیر 19 سال را تحت پوشش قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بیشتر اتباع خارجی ساکن کشور ما اتباع افغانستانی هستند، افزود: یکی دیگر از رویکردهای سازمان نهضت سواد‌آموزی تولید کتاب به زبان فارسی دَری (زبان افغانستان) است.

رئیس سازمان نهضت سواد‌آموزی در ادامه در خصوص رویکرد سوم سازمان نهضت سواد‌آموزی برای آموزش اتباع افغانستانی که اخیرا از شورای تخصصی آموزش اتباع خارجی دارای مجوز شده است، بیان کرد: بر اساس این مجوز ما می‌توانیم از افراد تحصیل کرده افغانستانی برای آموزش بی‌سوادان هم‌وطنانشان استفاده کنیم.

باقرزاده یادآور شد: امسال 13 تا 14 هزار اتباع خارجی تحت پوشش آموزش‌های نهضت سواد آموزی هستند که امیدواریم بتوانیم تا پایان سال تمام افراد بی‌سواد را تحت پوشش قرار دهیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۱۱/اتباع_افغانستانی_معلم_سواد_آموزی_هم_وطنانشان_می_شوند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: