Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-29@12:38:49 GMT

پیشرفت 50 درصدی طرح ساماندهی روستای کمب چابهار

تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۲۴/پیشرفت_۵۰_درصدی_طرح_ساماندهی_روستای_کمب_چابهار

پیشرفت 50 درصدی طرح ساماندهی روستای کمب چابهار

تین نیوز | مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی ایرانشهر خبر داد: طرح ساماندهی اراضی دولتی روستای کمب چابهار50 درصد پیشرفت اجرایی دارد. به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر، عبدالباسط بلوچی مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طبق مجوز سازمان ملی زمین و مسکن و با محوریت اداره کل راه و شهرسازی و همکاری مجموعه فرمانداری ، شورای روستای کمب و دهیاری روستا ، فرآیند عملی اجرای طرح ساماندهی اراضی دولتی روستای کمب شهر چابهار با هدف حل معضل حاشیه نشینی این شهر، در اواسط سال گذشته آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول افزود: با توجه به وسعت بیش از 400 هکتاری روستای کمب و شناسایی آن به عنوان یکی از بزرگترین روستاهای دارای سکونت گاه غیر رسمی در کشور که ساخت و سازها، غیر مجاز کاملا بر خلاف ضوابط طرح هادی مصوب روستا، ضمن استفاده از توان کارگزار واجد شرایط و باتجربه بخش خصوی جهت تسریع در انجام طرح ؛در مرحله اول می بایست برداشت دقیق وضعیت موجود کل روستا و تطبیق آن با طرح هادی مصوب روستا صورت می گرفت و متعاقباً ملک هر یک از متقاضیان شناسایی، برداشت فنی و نقشه کاداستر آن تهیه تا در ادامه امکان اقدام و در نهایت اعطای سند مالکیت به متقاضی صورت گیرد. مدیر املاک و حقوقی راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با هدف تسریع و تسهیل در اجرای طرح ساماندهی توسط کارگزار مربوطه محدوده روستای کمب به 8 محله تقسیم و تاکنون 4570 ملک شناسایی و موقعیت جغرافیایی آنها مشخص و همچنین اطلاعات 4837 خانوار ساکن در محدوده روستا جمع آوری و از این تعداد 3719 خانوار ، واجد شرایط تشخیص داده شده و نسبت به تشکیل پرونده برای آنها اقدام شده است. عبدالباسط بلوجی: هدف نهایی اجرای طرح ساماندهی ؛ اعطای حق مالکیت به افراد واجد شرایط و همزمان آزادسازی معابر و کاربری عمومی و ارائه خدمات شهری آب ، برق، تلفن به خانوارهای ساکن در آن محدوده است . مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان سیستان و بلوچستان: اجرای کامل طرح ساماندهی اراضی این روستا اقدامی مهم در راستای حل مشکلات ساکنین و پدیده حاشیه نشینی چابهار از یک طرف و از سوی دیگر حفظ و حراست از اراضی دولتی متعلق به بیت المال است.

این مسئول در خاتمه از اهالی روستای کمب درخواست کرد: تا همکاری مستمر به منظور اجرای کامل و دقیق طرح ساماندهی اراضی با کارگزار و مسئولین راه و شهرسازی داشته باشند.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۲۴/پیشرفت_۵۰_درصدی_طرح_ساماندهی_روستای_کمب_چابهار را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: