Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@02:41:01 GMT

مردم روستای کمب چابهار 23 سال چشم انتظار برقرسانی هستند

تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۶۲۹/مردم_روستای_کمب_چابهار_۲۳_سال_چشم_انتظار_برقرسانی_هستند

مردم روستای کمب چابهار 23 سال چشم انتظار برقرسانی هستند

چابهار- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند گفت: مردم روستای کمب واقع در پنج کیلومتری شهر چابهار از 23 سال پیش تاکنون چشم انتظار برقرسانی هستند و با وجود پیگیری های زیاد هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

عبدالغفور ایران نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای کمب چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیگیریهای مکرر مردم روستای محروم و دورافتاده کُمب در بیش از 2 دهه گذشته نتیجه بخش نبوده و با تحمل سختی ها و رنج زیاد زندگی را سپری کرده و انتظار دارند مشکلات برق آنان مرتفع شود تا بتوانند همچون سایر شهروندان از وسایل سرمایشی در مقابل گرما و شرجی هوا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: با وجودی که بیش از سه هزار پرونده اخذ انشعاب برق و ساماندهی اصولی روستای کمب این شهرستان از حدود چهار سال پیش تا کنون تشکیل و هزینه انشعاب نیز از مردم دریافت شده ولی هیچ کار مثبتی برای آنان انجام نشده است.
وی افزود: دولت برای روستاهای بالای 20 خانوار اعتبارات زیادی هزینه و در دورترین نقاط امکانات اولیه زندگی را فراهم کرده است اما این روستا همچنان از داشتن برق و دیگر امکانات رفاهی اولیه محروم است.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه اداره برق از هر خانوار متقاضی خرید انشعاب برق افزون بر یک میلیون تومان علاوه بر هزینه های انشعاب طلب می کند که جا دارد مسئولان استانی و کشوری پاسخگوی این مساله باشند.
ایران نژاد گفت: هم اینک تعداد اندکی از خانوارهای روستای کمب برق دارند و بقیه مجبور شده اند از یک تیر برق بیش از 200 خانوار استفاده کنند و بیشتر سیم های برق نیز در کوچه ها و بالای سقف خانه های کپری عبور داده و رها شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون چندین کودک و بزرگسال دچار برق گرفتگی شده اند و اداره برق خدمات مناسبی به روستای کمب ارائه نمی دهد و حتی مردم محروم این روستا شخصا با هزینه خود برای تعویض پارگی سیم های برق اقدام می کنند.
وی گفت: زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که هزاران خانوار از مردم روستایی در نزدیک شهر چابهار فاقد برق، آب، مدرسه و بهداشت باشند.
معاون استاندار و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه امکانات نظیر برق، آب، طرح هادی، مدرسه و بهداشت حق هر شهروند روستایی و شهری است.
غلامرضا مجیدی افزود: برقرسانی به مردم روستای کمب از ضرورت هاست که باید هر چه سریعتر تا قبل از فرارسیدن گرمای طاقت فرسا مرتفع شود.
وی بیان کرد: فرمانداری چابهار پیگیر مشکلات مردم است و از هیچ کوششی برای رفع نگرانی ها و مشکلات پیش روی مردم دریغ نمی کند.
وی بیان کرد: برقرسانی به روستای کمب آغاز شده ولی کارهای آن به کندی پیش می رود که جا دارد اداره برق حساسیت و پیگیری های بیشتری در این زمینه داشته باشد تا مشکلات مردم در اسرع وقت حل شود.
روستای کُمب از توابع شهرستان چابهار در پنج کیلومتری جاده چابهار- رمین واقع شده است و بیش از 23 هزار نفر جمعیت دارد.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043 **6081

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۶۲۹/مردم_روستای_کمب_چابهار_۲۳_سال_چشم_انتظار_برقرسانی_هستند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: