Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@07:02:01 GMT

حماقت ترامپ، تحقق شعار سال 97 را به واقعیت نزدیک تر می کند/ تامین نیازهای مردم جزو تکالیف حاکمیتی است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۰۸/حماقت_ترامپ_تحقق_شعار_سال_۹۷_را_به_واقعیت_نزدیک_تر_می_کند_تامین_نیازهای_مردم_جزو_تکالیف_حاکمیتی_است

حماقت ترامپ، تحقق شعار سال 97 را به واقعیت نزدیک تر می کند/ تامین نیازهای مردم جزو تکالیف حاکمیتی است

علی اکبر پوراحمدنژاد، مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز به تاثیر خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و گفت: بحث شیطنت های رژیم آمریکا در قبال ایران از جمله مسایلی است که هیچ وقت تمامی نداشته و از این به بعد هم با توجه به خروج آمریکا از برجام این شیطنت ها تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: به طور معمول در دنیا رسم است تا هر آنچه را که به عنوان تعهد بین المللی مطرح شده و به تایید دولت ها رسیده است لازم الاجرا شود اما با خروج آمریکا از برجام متوجه شدیم که استکبار هیچ گاه تابع مقررات و عرف بین المللی نیست.

پوراحمدنژاد با بیان اینکه ایران کشوری نیست که دست نشانده کشورهایی مانند آمریکا باشد، اظهار داشت: از زمانی که مساله برجام مطرح شد، مقام معظم رهبری به دلیل روحیه خصمانه ای که از گذشته آمریکا در قبال ایران داشت، به بحث اقتصاد مقاومتی، اتکا به تولید داخل و تامین نیاز از دورن کشور با توجه به بضاعت کلان کشور را تاکید کردند.

مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تاکید بر اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری طریق دولت ها از جمله دولت وقت و دستگاه های مربوطه مورد تجلیل واقع شد، گفت: طی دو سال گذشته بحث اقتصاد مقاومتی از لحاظ زیرساختی با جدیت دنبال شده است زیرا از چند وقت گذشته، پیش بینی چنین موضوعی شده بود.

به گفته او، آمریکا اراده ای برای همکاری با قانون و عرف بین المللی در جهت رسیدن به یک اقدام قانونی ندارد لذا روند اقتصادی کشور تغییر کرد و تمهیداتی برای مسایلی که می توانست چالش هایی را برای کشور ایجاد کند اتخاذ شده بود.

پوراحمدنژاد خاطرنشان کرد: جو روانی که در ادامه خروج آمریکا از برجام در کشور ایجاد شده بود قابل کتمان نیست و نباید این نکته را فراموش کرد که هدف اصلی آمریکا، روبرو کردن فضای اقتصادی کشور با التهابات است که البته تمام این ها گذرا است.

مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به اینکه ما در تامین کالاها وابسته به دلار نبوده و نخواهیم بود، گفت: تامین نیاز کشور به واسطه عرضه نفت که به عنوان کالایی استراتژیک محسوب می شود، بسیار آسان است و اکنون در تلاش هستیم تا اعتماد مردم نسبت به تولید کالای داخلی جلب شود زیرا این امر می تواند تا حدودی از مشکلات کشور را برطرف کند.

او اظهار داشت: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب، اگر همچنان این ذهنیت در کشور وجود داشته باشد که با تنگ شدن عرصه از سوی کشورهای اروپایی و آمریکا، ادامه حیات برای ما غیرممکن می شود نگران هایی ایجاد می شود که زمینه ساز ایجاد چالش های هیجانی در بازار اقتصاد کشور خواهد شد.

پوراحمدنژاد ادامه داد: اگر تا حدودی از هیجاناتی که اخیرا در کشور رخ داده مدیریت شود و به آن رامن زده نشود، در کنار برنامه ریزی و اقداماتی که از سوی دولت در نظر گرفته است و نیز مقاومتی هایی که صورت گرفته جو کشور آرام خواهد شد، لازم به ذکر است که اکنون اقدامات جدی تری برای کنترل نرخ ارز در حال اجرا است اما باز هم در بازار وجود دارند افرادی که به دنبال سوداگری هستند.

مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با اشاره به بخشنامه ای که از سوی دولت در خصوص مساله قاچاق با عنوان نگاه قاچاق ابلاغ شده است، گفت: در زمینه بخشنامه ای که از سوی دولت به ما ارائه شده است باید با کسانی که به واسطه سوء استفاده از بازار ارز چالش هایی را در اقتصاد کشور ایجاد می کنند برخورد شود.

به گفته او، در حال حاضر مبادی ورود و خروج تهران به خصوص در حوزه حمل و نقل هوایی به شدت در حال کنترل است تا بتوان بستر هایی را که باعث ایجاد چالش و یا بحران آفرینی در کشور می شوند را کنترل کرد که در حال حاضر 99 درصد از این مسیرها سد شده است.

او به تاثیر خروج آمریکا از برجام در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی، گفت: تامین نیازهای مردم جزو تکالیف حاکمیتی است بنابراین به طور قطع این موضوع نتیجه مثبتی را در تحقق شعار سال 97 خواهد داشت و با حماقت ترامپ تحقق شعار به واقعیت نزدیک تر و در زمان محدودتر محقق می شود.

مدیر کل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در پایان اظهار داشت: در صورت عدم وجود کالاهای خارجی در کشور، تامین نیاز متوقف نمی شود بلکه به سمت تولیدات داخلی سوق داده می شود و باعث تحقق شعار مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری می شود.

401

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برجام حمایت از کالای ایرانی خروج آمریکا از برجام حمل و نقل هوایی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۰۸/حماقت_ترامپ_تحقق_شعار_سال_۹۷_را_به_واقعیت_نزدیک_تر_می_کند_تامین_نیازهای_مردم_جزو_تکالیف_حاکمیتی_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: