Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@07:01:44 GMT

تکرار اتهامات مقامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر قاچاق تسلیحات نظامی به افغانستان

تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۰۹/تکرار_اتهامات_مقامات_آمریکا_علیه_روسیه_مبنی_بر_قاچاق_تسلیحات_نظامی_به_افغانستان

تکرار اتهامات مقامات آمریکا علیه روسیه مبنی بر قاچاق تسلیحات نظامی به افغانستان

فرمانده ارشد نظامیان آمریکایی در افغانستان با اتهام زنی به روسیه مدعی شد که مسکو به بهانه رزمایش مشترک نظامی با تاجیکستان تجهیزات نظامی زیادی را به نزدیکی مرز افغانستان می‌آورد و این تسلیحات پس از قاچاق به افغانستان در اختیار طالبان قرار می‌گیرد. ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در مصاحبه با «بی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی.سی» ادعا کرد شاهد «فعالیت‌های بی‌ثبات کننده روس‌ها» در افغانستان بوده است.

نیکلسون گفت سلاح‌های روسی از طریق قاچاق از مرز تاجیکستان به افغانستان وارد می‌شود و سپس در اختیار طالبان قرار می‌گیرد. وی درباره حجم این سلاح‌ها چیزی نگفت.

روسیه پیش از این نیز بارها چنین اتهاماتی را تکذیب کرده است، اما این اتهامات در پی تشدید اختلافات انگلیس و روسیه بار دیگر مطرح شده است.

این ژنرال آمریکایی با اشاره به نگرانی‌های مسکو از افزایش نفوذ داعش در شمال افغانستان نیز گفت این اظهارات توجیه و بهانه روس‌ها است تا به اقدامات طالبان مشروعیت دهند و تا حدی نیز از طالبان حمایت کنند.

نیکلسون با بیان اینکه روسیه اخیرا چندین رزمایش مشترک با تاجیکستان را در مرز افغانستان برگزار کرده است، مدعی شد روس‌ها در تمرینات مشترک برای مبارزه با تروریسم تجهیزات زیادی را با خود می‌آورند و هنگام بازگشت همه این تجهیزات را با خود نمی‌برند و تسلیحات باقی مانده سپس به داخل افغانستان قاچاق شده و به دست طالبان می‌رسد.

سفارت روسیه در کابل نیز با انتشار بیانیه‌ای، اتهامات این ژنرال آمریکایی را بی اساس توصیف کرد.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است که مقامات آمریکایی همواره به خود اجازه می‌دهند تا به صورت علنی اظهاراتی بی‌اساس را مطرح کنند و برای چنین اتهامات جدی باید اسناد قانع کننده‌ای وجود داشته باشد.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36461/S8,87,91/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۰۹/تکرار_اتهامات_مقامات_آمریکا_علیه_روسیه_مبنی_بر_قاچاق_تسلیحات_نظامی_به_افغانستان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: