Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-03-19@02:24:14 GMT

خودداری آمریکا، انگلیس و فرانسه از شرکت در مذاکرات منع تسلیحات هسته‌ای

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۲۵/خودداری_آمریکا_انگلیس_و_فرانسه_از_شرکت_در_مذاکرات_منع_تسلیحات_هسته_ای

خودداری آمریکا، انگلیس و فرانسه از شرکت در مذاکرات منع تسلیحات هسته‌ای

جوان؛خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیویورک نوشت: «نیکی هیلی»، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه در میان حدود 40 کشوری هستند که در مذاکرات درباره پیمانی درخصوص منع تسلیحات هسته‌ای که قرار است روز دوشنبه در سازمان ملل متحد آغاز شود، شرکت نخواهند کرد.
هیلی در مصاحبه با خبرنگاران افزود کشورهایی که از شرکت در این مذاکرات صرفنظر کرده‌اند در عوض به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) متعهد هستند که سال 1970 به اجرا درآمد و هدف از آن جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای و فناوری تسلیحات هسته‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مجمع عمومی سازمان ملل متحد دسامبر سال گذشته با 113 رای موافق، 35 رای مخالف و 13 رای ممتنع قطعنامه‌ای را درخصوص آغاز مذاکرات درخصوص یک ابزار قانونی الزام‌آور برای ممنوعیت تسلیحات هسته ای تصویب کرد تا با استفاده از آن بتوان در جهت حذف کامل تسلیحات هسته ای گام برداشت و همه کشورهای عضو نیز در آن مشارکت داشته باشند.
یکی از دستیاران کاخ سفید هفته گذشته گفت دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، در حال بررسی این مسئله است که آیا هدف جهان بدون تسلیحات هسته ای را مجددا تایید کند یا خیر.
«متیو رایکرافت»، سفیر انگلیس در سازمان ملل متحد، نیز گفت: «انگلیس در مذاکرات درباره پیمانی درخصوص منع تسلیحات هسته ای شرکت نخواهد کرد زیرا ما معتقدیم این مذاکرات منجر به پیشرفتی موثر در جهت خلع سلاح هسته ای در جهان نخواهد شد.»
«الکسی لامک»، معاون سفیر فرانسه در سازمان ملل متحد، نیز گفت شرایط امنیتی برای پیمانی درخصوص منع تسلیحات هسته ای مناسب نیست.


منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۲۵/خودداری_آمریکا_انگلیس_و_فرانسه_از_شرکت_در_مذاکرات_منع_تسلیحات_هسته_ای را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: