Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@04:41:09 GMT

منع استفاده از تسلیحات هسته‌ای «واقع گرایانه» نیست

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۲۸/منع_استفاده_از_تسلیحات_هسته_ای_واقع_گرایانه_نیست

منع استفاده از تسلیحات هسته‌ای «واقع گرایانه» نیست

نماینده آمریکا در سازمان ملل می گوید اعضای شورای امنیت برای آنکه صلح و امنیت جهانی را تضمین کنند، نیازمند برخورداری از تسلیحات هسته ای هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در توضیح چرایی تحریم نخستین نشست سازمان ملل با موضوع منع کاربرد تسلیحات هسته ای، مدعی شد: ساده بگویم منع جهانی استفاده از تسلیحات هسته ای واقع گرایانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در مجموع نمایندگان ۴۰ کشور از حضور در مذاکرات منع تسلیحات هسته ای سر باز زده اند که در میان آنها علاوه بر آمریکا نام روسیه، فرانسه و انگلیس نیز به عنوان دیگر قدرت های هسته ای جهان به چشم می خورد.

با این حال، بیش از ۱۲۰ کشور جهان همچنان خواستار ارائه طرحی در راستای منع قانونی استفاده از تسلیحات هسته ای هستند.

در عین حال، هیلی مدعی شد: اعضای شورای امنیت از بیم حضور «بازیگران بد» که قابل اعتماد نیستند، نیازمند برخورداری از تسلیحات هسته ای هستند.

وی در تکمیل ادعای خود گفت: برای خانواده خود هیچ چیز بیش از زندگی در جهانی عاری از تسلیحات هسته ای نمی خواهم. با این حال ما باید واقع گرا باشیم.

هیلی علاقمندی کره شمالی به دستیابی به تسلیحات هسته ای را شاهدی بر ادعای خود عنوان کرد.

تصمیم سازمان ملل برای بحث پیرامون طرح منع کاربرد تسلیحات هسته ای در ماه اکتبر گذشته اعلام شد. همان موقع نیز روسیه، آمریکا، رژیم صهیونیستی، فرانسه و انگلستان به این تصمیم رای مخالف دادند حال آنکه رای چین، پاکستان و هند ممتنع بود.

جالب آنکه ژاپن به عنوان تنها کشور قربانی تسلیحات هسته ای، با مذاکره پیرامون منع کاربرد این قبیل سلاح ها مخالفت و صحبت پیرامون این موضوع آن هم بدون حضور قدرت های هسته ای جهان را کاری بیهوده توصیف کرد.

به ادعای هیلی، مادامیکه برخی از بازیگران به قول وی بد به تسلیحات هسته ای دسترسی دارند، آنهایی که به زعم وی خوب هستند و قصد برقراری صلح را دارند، نمی توانند با محروم کردن خود از این تسلیحات پاسخگوی تامین امنیت شهروندانشان باشند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۲۸/منع_استفاده_از_تسلیحات_هسته_ای_واقع_گرایانه_نیست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: