Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@04:46:47 GMT

ماجراي کثيفي که در مهد کودک‌هاي تهران اتفاق افتاد! + عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۴۲/ماجرای_کثیفی_که_در_مهد_کودک_های_تهران_اتفاق_افتاد_عکس

خبرگزاري آريا - شکنجه و کودک آزاري : يک پرونده کودک‌آزاري ديگر در بهزيستي؛ حادثه‌اي که سوم آذرماه ‌سال جاري در يکي از مهد کودک‌هاي تهران اتفاق افتاد..

يک پرونده کودک‌آزاري ديگر در بهزيستي؛ حادثه‌اي که سوم آذرماه ‌سال جاري در يکي از مهد کودک‌هاي تهران اتفاق افتاد و خشونت يک مربي مهد کودک در منطقه هشت تهران باعث شکستگي استخوان ترقوه يک پسربچه ٣ساله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق تلخي که اين‌بار هم نه از سوي مدير و مسئولان مهد بلکه با اصرار مادر بچه برملا شد؛ تقريبا شبيه حادثه مهد کودک ستايش اردبيل.

يک پرونده کودک‌آزاري ديگر در بهزيستي؛ حادثه‌اي که سوم آذرماه ‌سال جاري در يکي از مهد کودک‌هاي تهران اتفاق افتاد و خشونت يک مربي مهد کودک در منطقه هشت تهران باعث شکستگي استخوان ترقوه يک پسربچه ٣ساله شد. اتفاق تلخي که اين‌بار هم نه از سوي مدير و مسئولان مهد بلکه با اصرار مادر بچه برملا شد؛ تقريبا شبيه حادثه مهد کودک ستايش اردبيل. در آن حادثه هم انتشار فيلم کودک‌آزاري يک پسربچه ١٣ماهه توسط يکي از مربيان مهد کودک پرده از خشونت عليه کودکان در مراکز آموزشي برداشت.

شرح ماجرا از زبان مادر آرشان

حادثه وقتي رخ داده که مربي تازه‌کار اين مهد کودک بعد از درمانده شدن از متقاعد کردن آرشان ٣ساله او را با خشونت بلند و به گوشه‌اي پرتاب مي‌کند. اما اين حادثه از ديد همه مسئولان مهد کودک پنهان مي‌ماند تا مادر اين پسربچه ٣ساله پس از ٤ روز در جريان واقعيت ماجرا قرار مي‌گيرد: «سوم آذرماه پسرم را به مهد کودک بردم. آن روز طرح بينايي‌سنجي در مهد کودک اجرا مي‌شد و به همين دليل صبح کمي زودتر از حد معمول به مهد کودک رفتيم. به من گفتند که حدود ساعت ١٣ به دنبال پسرم بروم چون پزشک بينايي‌سنجي آن ساعت در مهد حاضر مي‌شد. حدود ساعت يک ظهر به مهد کودک رفتم و ديدم پسرم در کلاس «نوپاها» - کلاس مخصوص کودکان ٢ تا ٣‌سال - نيست و بعد از جست‌وجو ديدم که گوشه‌اي از کلاس نشسته و درحال گريه کردن است.» مادر آرشان در ادامه صحبت‌هايش به ايسنا مي‌گويد: «وقتي متوجه گريه شديد پسرم شدم، به من گفتند که يکي از کودکان مهد با او درگير شده و او را هل داده است و دو، سه ساعتي مي‌شود که درحال گريه است. وقتي از آنها پرسيدم که چرا در اين مدت با من تماسي نگرفتيد، به من گفتند که چيزي نشده و وقتي به او مي‌گوييم کجاي بدنت درد مي‌کند چيزي نمي‌گويد و فقط گريه مي‌کند. من هم او را به بيمارستان انصاري در ٤٦ متري نارمک بردم. از کل بدن وي عکسبرداري کرديم و در اين عکسبرداري‌ها تشخيص داده شد که استخوان ترقوه پسرم شکسته است.» او اضافه مي‌کند: «پس از آن به مهد رفتم تا کودکي که آرشان را هل داده است، ببينم. پسر من درشت‌اندام است و ٢٠ کيلو وزن دارد. به همين دليل براي من سوال شده بود که چطور يک کودک ديگر مي‌تواند چنان ضربه‌اي به وي وارد کند که استخوان ‌ترقوه‌اش بشکند؟» اين مادر درباره دليل اصلي شکستگي ترقوه پسرش مي‌گويد: «وقتي به مهد مراجعه کردم يکي از کودکان آن‌جا را به من نشان دادند که از پسر من ريزاندام‌تر بود و حتي نمي‌توانست به درستي صحبت کند و مدعي شدند که وي آرشان را هل داده است. اين‌ درحالي است که همان مربي حتي از من خواست آن کودک را دعوا کنم تا ديگر با ساير کودکان چنين رفتاري نداشته باشد. سپس به مدير مهد مراجعه کردم و از او خواستم که فيلم دوربين مداربسته آن روز را به من نشان دهد و مسئولان مهد آن‌قدر خيالشان راحت بود که بدون مقاومت و به راحتي حاضر شدند فيلم را در اختيار من قرار دهند تا آن را ببينم. درحال ديدن فيلم بوديم که متوجه شديم هيچ درگيري بين دو کودک رخ نداده است، بلکه پسرم توسط مربي پرتاب شده و وي پس از پرت کردن پسرم مجددا به سمت او رفته و دستش را مي‌کشد تا او را به گوشه‌اي از کلاس ببرد.» مادر اين کودک ٣ساله ادامه داد: «پس از مشاهده فيلم من خيلي محترمانه به مربي مهد گفتم که شما پسر من را زديد و هيچ درگيري بين بچه‌ها در ميان نبوده، با اين‌حال وي پس از شنيدن صحبت‌هاي من شروع به داد و بيداد کرد و حاضر به پذيرفتن اين موضوع نشد.» او درباره شکايتش از مربي و مسئولان اين مهد هم گفت: «مربي متخلف همان روز از مهد کودک اخراج شد، اما مهد کودک همچنان به کار خود ادامه‌ مي‌دهد. اين‌ درحالي است که پس از اين اتفاق به قسمت مديريت مهدهاي بهزيستي مراجعه کردم و موضوع را گزارش دادم و آنها به من گفتند که بازرس را به مهد کودک مي‌فرستيم و نتيجه‌ را طي تماس تلفني به شما اعلام مي‌کنيم، اما با وجود گذشت قريب سه ماه هيچ تماسي با من برقرار نشده است و مهد کودک همچنان به فعاليت خود بدون هيچ مشکلي ادامه‌ مي‌دهد.»

ارجاع پرونده به مراجع قضائي

در همين حال احمد خاکي، معاون امور اجتماعي بهزيستي استان تهران با تأييد حادثه کودک‌آزاري و تخلف صورت گرفته در مهد کودک مذکور درباره اقدامات انجام شده اين سازمان گفت: «بلافاصله پس از اطلاع از وقوع اين اتفاق و اعلام مادر کودک به بهزيستي تهران، کارشناسان امور مهد کودک‌ها از محل اين مهد بازديد کردند و فيلم هاي مربوطه را مورد بازبيني قرار دادند و متاسفانه وقوع کودک‌آزاري تأييد شده است.» او ادامه داد: «اين مهد کودک به‌طور «غير قانوني» از مربي کارآموز استفاده کرده است که ضمن اخراج فرد خاطي از مهد کودک، جهت برخورد قانوني با مهد، پرونده‌اي در کميسيون نظارت بر مراکز غيردولتي بهزيستي استان تهران تشکيل شد.» او با اشاره با الزام مهد کودک متخلف براي پرداخت هزينه‌هاي درماني آرشان گفت: «با توجه به شکايت صورت گرفته از مهد کودک نزد مراجع قضائي، منتظر صدور رأي قطعي دادگاه در اين خصوص هستيم و پس از صدور رأي دادگاه، کميسيون مربوطه در بهزيستي استان تهران نيز رأي نهايي خود را درخصوص پرونده اين مهد کودک متخلف صادر خواهد کرد.»
جام نيـوز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۴۲/ماجرای_کثیفی_که_در_مهد_کودک_های_تهران_اتفاق_افتاد_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: