Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@09:55:54 GMT

مشارکت 500 خانوار در طرح ملی خادم در شهرستان نجف‌آباد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۴۵/مشارکت_۵۰۰_خانوار_در_طرح_ملی_خادم_در_شهرستان_نجف_آباد

مشارکت 500 خانوار در طرح ملی خادم در شهرستان نجف‌آباد

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،مهدی کاظمی درباره برگزاری طرح خادم در این شهرستان اظهار کرد: برنامه ملی خانواده آماده در مخاطرات با عنوان طرح خادم به صورت ملی و پایلوت همزمان با سراسر کشور در 8 شهرستان استان اصفهان نیز در حال برگزاری است که در حال حاضر نیز در شهر جوزدان به عنوان پایلوت شهرستان نجف‌آباد در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اهداف برگزاری این طرح افزود: هدف اختصاصی این طرح، آموزش خانواده‌ها در برابر مخاطراتی چون صدمات به سلامت و دارایی افراد، از بین رفتن معیشت و خدمات و حتی تخریب محیط‌زیست را شامل می‌شود که یاددهی و یادگیری خانواده‌های جامعه آماده مخاطرات در دستور کار این طرح است تا در سال 1400 شاخص خانواده‌ها به رقم 30 درصد برسد که در حال حاضر در حدود 9 درصد است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نجف‌آباد برپایی چنین طرحی را مصداق «بردن خدمت پیش مردم» دانست و اضافه کرد: این طرح با مشارکت نزدیک به سی داوطلب و پوشش 500 خانوار شهر جوزدان برگزار می‌شود و نیروهای آموزش دیده با مراجعه به درب منازل شهروندان مهم‌ترین و ضروری‌ترین نکات امدادی مورد نیاز را برای تمامی اعضای خانواده ارائه می‌دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این طرح در 12 مرحله و از اسفند ماه سال 95 آغاز و اجرای آن در حدود یک سال به طول می‌انجامد که شامل مراحلی چون، آشنا کردن با نحوه رسم نقشه خطر، اهمیت مقاوم‌سازی سازه، آموزش سرپایی خانواده برای بلایا، برنامه تخلیه منزل در شرایط اضطراری، آشنایی با کمک‌های اولیه، که داوطلبان هلال‌احمر با حضور به درب منازل این آموزش‌ها را به یک نفر از افراد خانواده می‌دهند.

کاظمی در پایان با اشاره به حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر همراه با کاور، کارت و حکم ماموریت در نقاطی با احتمال بروز حوادث بیشتر، خاطر نشان کرد: تمامی آموزش‌های ارائه شده در قالب این طرح ملی در پایگاه اطلاع رسانی جمعیت به صورت نرم افزارهای چند رسانه‌ای بارگذاری شده که علاقه‌مندان می‌توانند از آن استفاده کنند.

هم اکنون حدود 7 هزار و 500 داوطلب در جمعیت هلال احمر شهرستان نجف‌آباد در سه رده امدادگران، جوانان و داوطلبان عضو هستند.



انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۴۵/مشارکت_۵۰۰_خانوار_در_طرح_ملی_خادم_در_شهرستان_نجف_آباد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: