Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@11:47:30 GMT

سگ، پوست سر یک پسر بچه را در نجف آباد جدا کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۸۵۶/سگ_پوست_سر_یک_پسر_بچه_را_در_نجف_آباد_جدا_کرد

صبح روز دوشنبه – 21 فروردین ماه- پسر بچه ای 8 ساله ساکن حاشیه شهر نجف آباد مورد حمله یک سگ قرار گرفت که متاسفانه این حمله منجر به پارگی و جداشدن پوست ناحیه سر این پسر بچه شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، این دانش آموز هنگام برگشت از مدرسه با چهار قلاده سگ مواجه می‌شود که ظاهرا یکی از آنها به او حمله می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که اکنون در وضعیت جسمانی مناسب به سر می‌برد در انتظار نتیجه عمل پیوند پوست سر خود است.

این نخستین باری نیست که مردم امیر آباد نجف آباد که به اجبار فقر در حاشیه ساکن شده‌اند با این خطر مواجه می‌شوند. با توجه به شناخت برخی از بیماری‌های قابل انتقال بین حیوان و انسان و به مخاطره افتادن سلامت انسان‌ها و ایجاد ترس در بین شهروندان، امروزه در هیچ نقطه‌ای حضور آزاد سگ‌های بدون صاحب امری پذیرفته شده نیست.

سالهاست که طرح زنده‌گیری سگ‌های ولگرد بر اساس مفاد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها با هدف جلوگیری از شیوع امراض مسری و انسانی و حیوانی و جمع آوری حیوانات بلاصاحب و دفع انسانی حیوانات مریض، مزاحم و ولگرد بر عهده شهرداری‌ها گذاشته شده است، اما اجرای این طرح هزینه‌های زیادی را در بر دارد و موجب شده که برخی از شهرداری‌ها در اجرای کامل ناکام بمانند.

یکی از شهروندان نجف ابادی که شاهد این اتفاق ناگوار بوده است، گفت: این چندمین بار که خبر حمله سگ‌های ولگرد را می‌شنویم چرا کسی کاری نمی‌کند؟

وی افزود: صحنه دلخراشی بود و جای تاسف دارد واقعا این طفل معصوم چه کشید و خانوادش چقدر ناراحت هستند. باید برای امنیت بچه های این شهر فکری کرد.

یکی دیگر از شهروندان نجف آبادی گفت: دوستان ومسئولانی که با عنوان حمایت از حیوانات ولگرد و خیابانی در برابر کنترل و روند جمعیت این حیوانات جبهه می‌گیرند وحمایت میکنند، با خود فکر کنند اگر فرزند یا عزیزان خودشان دچار این واقعه دردناک شده بودند چه احساسی داشتند؟

وی افزود: صرف احساساتی بودن و محبت به حیوانات ولگرد بدون بودجه یا حتی برنامه خاص آیا حمایت کلامی توجیه پذیر است؟ فکر می‌کنم در مرحله اول حمایت از انسان‌های بی پناه در اولویت قرار دارد و هنگامی که جامعه آنقدر پیشرفت مادی و فرهنگی داشت در مرحله بعد حمایت از حیوانات که باز هم مرحله بندی خواهد داشت مهم می‌شود.

این شهروند اظهار کرد: وقتی در وضعیت فعلی انسانها در منابع غذایی، مکانی و مادی در مضیقه هستند همانند این است که اصل را رها کنیم و به فرع بپردازیم.

به گزارش ایسنا مدیر شبکه بهداشت نجف آباد بلافاصله پس از این حادثه و با اعتراض شهروندان از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خواست در خصوص طرح زنده‌گیری سگهای ولگرد که مشکلات زیادی را به وجود آورده با مبادی ذی‌ربط مذاکره کرده و راهکار ساده‌تری برای رفع این معضل ارایه کنند.

حمید گله داری به خبرنگار ایسنا گفت: این دانش آموز هنگام برگشت از مدرسه با چهار قلاده سگ مواجه می شود که ظاهرا یکی از آنها به او حمله می کند.

وی افزود: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا نجف آباد و شستشوی زخم و تزریق واکسن، با هماهنگی ستاد هدایت، بیمار همراه با پوست جدا شده به بیمارستان الزهرا اعزام و تحت عمل جراحی پلاستیک قرار گرفت.

وی با بیان اینکه وضعیت جسمانی مصدوم خوب است و از بیمارستان مرخص شده، تصریح کرد: پوست سر مصدوم پیوند زده شد و تا چهار روز دیگر نتیجه آن مشخص می شود .

مدیر شبکه بهداشت نجف آباد با تشکر از پرسنل ستاد هدایت که در اعزام بیمار نهایت همکاری را به عمل آوردند، اظهار کرد: از معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تقاضامندم در خصوص طرح زنده گیری سگ های ولگرد که مشکلات زیادی را به وجود آورده با مبادی ذی ربط مذاکره کرده و راهکار ساده تری برای رفع این معضل ارایه کنند.

گله داری افزود: خانواده این پسر بچه توانایی پرداخت هزینه عمل راندارند و در تلاش هستیم با همکاری شهرداری و دیگر مسئولان هزینه را به حداقل برسانیم اما هر بار با موردهایی مواجه هستیم که به دلیل فقر مالی در حاشیه شهر زندگی می کنند و با چنین خطراتی مواجه می شوند.

وی با اشاره به وحشت مردم از حادثه رخ داده در نجف آباد گفت: چند هفته قبل نیز سگ ولگرد دیگری به یکی از کارگران شهرداری نجف آبادحمله کرد که متأسفانه نتیجه آزمایش هاری مثبت بود.

گله داری افزود: اتلاف سگ های ولگرد به عهده کمیته اتلاف شهرداری است که چند سال پیش این اقدام با قرص سیانور انجام می شد اما به دلیل آثار زیست محیطی که این اقدام داشت تصمیم گرفته شد که از میر شکارها استفاده شود که سگ ها را می گرفتند و می کشتند.

وی ادامه داد: پس از ابلاغ طرح زنده گیری سگ های ولگرد، کشتن آنها منتفی شد، اما شهرداری همان طور که بارها در کارگروه ها مطرح کرده هزینه نگهداری این سگ ها را ندارد.

مدیر شبکه بهداشت نجف آباد گفت: مسئولان ذی ربط باید برای این موضوع راهکاری ارایه دهند اکنون نه تنها در حاشیه شهرها با سگ های ولگرد مواجه هستیم بلکه در مرکز شهر هم سگ می بینیم.

وی با بیان اینکه سگ های ولگرد زایمان زیادی دارند، افزود: یا باید اینقدر داروی بیهوشی در اختیار شهرداری قرار داد یا اینکه راهکار دیگری برای شکار و نگهدای این سگ ها پیدا کرد.

ایسنا به دلیل نامناسب بودن عکس برای عموم از انتشارآن به صورت شفاف خودداری کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۸۵۶/سگ_پوست_سر_یک_پسر_بچه_را_در_نجف_آباد_جدا_کرد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: