Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:00:34 GMT

ادامه مذاکره با حوزه درخصوص بلوار شهید آوینی/ آخرین وضعیت احداث باغ پرندگان درقم

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۹۷۰/ادامه_مذاکره_با_حوزه_درخصوص_بلوار_شهید_آوینی_آخرین_وضعیت_احداث_باغ_پرندگان_درقم

ادامه مذاکره با حوزه درخصوص بلوار شهید آوینی/ آخرین وضعیت احداث باغ پرندگان درقم

قم- ایرنا- معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به آخرین وضعیت بلوار شهید آوینی گفت: مذاکره میان شهرداری، سازمان راه و شهرسازی با حوزه و شهرک مهدیه برای احداث این بلوار از چند سال پیش آغاز شده و با قوت هنوز ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی احداث این بلوار منتفی نشده است.

علیرضا قاری قرآن روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: دیدگاه آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور برای احداث این بلوار مثبت است به همین دلیل به مذاکرات خوشبین و برای احداث این بلوار که شهرک قدس را از طریق شهرک مهدیه به پردیسان متصل می کند، امیدوار هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از مهمترین معارضات بلوار شهید آوینی، شهرک مهدیه است، در این زمینه هم شهرداری و هم مسکن و شهرسازی تا حدودی درگیر هستند، از آن جهت که هنوز زمینی به شهرداری واگذار نشده، مسئولیت با راه و شهرسازی است، از سوی دیگر به دلیل اینکه در محدوده شهری قرار دارد، شهرداری نیز مسئولیت دارد.
قاری قرآن خاطرنشان کرد: تلاش ها برای توافق با شهرک مهدیه و تکمیل این پروژه ادامه دارد، ولی به دلیل اینکه تا پایان امسال، بلوار آیت الله بروجردی افتتاح خواهد شد و از بار ترافیکی بلوار غدیر کاسته می شود و بلوار آوینی می تواند در فرصت مناسب تکمیل شود.
وی گفت: بلوار شهید آوینی علاوه بر خدمت رسانی به مردم پردیسان قم، پوشش خوبی برای شهرک مهدیه می باشد و آخرین وضعیت این طرح به این صورت است که مذاکرات بین طرفین( حوزه، شهرداری و سازمان راه وشهرسازی) ادامه دارد و این پروژه منتفی نیست بلکه با نظر مساعد مدیریت محترم حوزه های علمیه و شهرک مهدیه، اجرایی خواهد شد.
قاری قرآن اظهار داشت: بلوار شهید آوینی درطرح تفصیلی شهرداری نیز وجود دارد و امکان منتفی شدن آن وجود ندارد.
رایزنی در مورد طرح شهید آوینی از زمان شهردار سابق قم و مدیریت سابق حوزه های علمیه آغاز شده و اکنون وارد فاز جدی تری شده است. این بلوار شهرک های قدس، مهدیه، پردیسان را به هم متصل خواهد کرد.

* طرحی برای احداث باغ وحش درقم نداریم
قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه باغ وحش در استان قم گفت: درحال حاضر طرحی برای احداث باغ وحش در دستور کار نداریم ولی باغ پرندگان درحال احداث است.
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم خاطرنشان کرد: باغ پرندگان در منطقه چهارم شهرداری واقع در پشت میدان مفید و در مجاروت تپه های شهرک قدس به مساحت 50 هکتار در حال احداث می باشد، عملیات اجرایی سخت افزاری آن تا پایان سال انجام و خود پروژه نیز تا سال آینده به بهره برداری می رسد.
گفتنی است: پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم پیش از این اعلام کرد: حدود 310 گونه پرنده همچون پرندگان گرمسیری، حاره ای، سردسیری، انواع و اقسام پرندگان شکاری و کلکسیونی از پرندگان کمیاب و نادر وارد باغ پرندگان قم خواهد شد.
وی ادامه داد: برای تکمیل این باغ حدود 60 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
7401/ 6133/ خبرنگار- بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۹۷۰/ادامه_مذاکره_با_حوزه_درخصوص_بلوار_شهید_آوینی_آخرین_وضعیت_احداث_باغ_پرندگان_درقم را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: