Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-03-19@08:24:24 GMT

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم ویژه شهید مرتضی حسین پورقمی برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۲۹۸۳/مراسم_بزرگداشت_شهدای_مدافع_حرم_ویژه_شهید_مرتضی_حسین_پورقمی_برگزار_شد

مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم ویژه شهید مرتضی حسین پورقمی برگزار شد

دفاع>دفاع مقدس - همشهری آنلاین:
مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم ویژه شهید مرتضی حسین‌پور (حسین قمی) و یادبود شهیدان محسن حججی و محمد تاجبخش در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که پنجشنبه شب با حضور مسئولان کشوری و لشکری و تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم برگزار شد، دبیرکل گردان‌های سیدالشهدا عراق با بیان اینکه شهید حسین‌پور با ارائه راهکارهای مناسب توطئه‌های تجزیه‌طلبان نیروهای سوری را خنثی کرد و در تمامی نبردها در کنار رزمندگان ما بود، اظهارکرد: شهید حسین‌پور بعد از عراق به حلب سوریه منتقل شد و آخرین نبردش در آنجا بود و در حلب به عنوان فرمانده نیروهای حیدریون در سوریه حضور داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوآلاء الولائی گفت: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر حمایت‌های بی‌شائبه از مقاومت و از مقام معظم رهبری که همواره پشتیبان نیروهای مقاومت علیه ظلم هستند؛ تشکر می‌کنم.

وی افزود: امام خمینی(ره) همواره یار و یاور مستضعفان بود و امام خامنه‌ای نیز راه ایشان را ادامه می‌دهد.

ابوالاعلا ادامه داد: فرزندان این مرز و بوم علیه مزدوران داعش در خاک عراق مجاهدت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود دو جبهه در جهان امروز گفت: جبهه اول جبهه حق است که تمام نیروهای مقاومت اعم از حزب‌الله، انصارالله یمن، مجاهدین بحرین، سوریه و لبنان همگی از نیروهای مبارزه علیه استکبار هستند که جمهوری اسلامی ایران همیشه از آنها حمایت کرده است.

وی افزود: جبهه دوم جبهه استکبار است که همه مزدوران اعم از داعش و النصره در آن هستند و آمریکا از آنها حمایت می‌کند.

ابوآلاء الولائی گفت: جبهه مقاومت توانست با ایستادگی خود تمام توطئه‌های مستکبرین را خنثی کند و از جمله مبارزان ضداستکبار، شهید مرتضی حسین‌پور بود. همیشه به یاد این شهدا هستیم هرچند که آنها دیگر بین ما نیستند. همه نیروهای مقاومت عراق با این فرمانده جوان آشنا بودند؛ موقعی که برادران در مقاطع مختلف مبارزه زخمی می‌شدند، وی در کنار آنها حضور داشت.

وی اظهارکرد: موقعی که بغداد مورد تهدید تروریست‌ها بود شهید قمی در کنار مبارزان و جبهه حق حضور داشت. در کمربند امنیتی عراق به مدت 9 ماه همراه شهید قمی مبارزه می‌کردیم و در زمانی که موفق شدیم، بیش از 170 خودروی بمب‌گذاری شده داعش را شناسایی و بمب‌ها را خنثی کنیم، شهید قمی در کنارمان بود.

ابوآلاء الولائی با بیان اینکه در همه حمله‌ها علیه نیروهای مزدور، از همراهی شهید قمی خاطره داریم، گفت: رشادت‌های شهید قمی در سوریه باعث وحدت نیروهای مبارز علیه تکفیری ها بود.

دبیرکل گردان‌های سیدالشهدای عراق در پایان گفت: مطمئن هستم که خون شهدا به ثمر خواهد نشست همان طور که الان شاهد هستیم فقط کمتر از 7 درصد از سرزمین عراق در اشغال نیروهای بیگانه است.

به گزارش ایرنا، «مرتضی حسین پور» از پاسدارانِ نیروی قدس سپاه بود که در زمان شهادت، فرماندهی عملیات «لشکر حیدریون» را بر عهده داشت.

وی، دقایقی قبل از اسارت «محسن حججی» بر اثر اصابت گلوله به پهلویش، بال در بال ملائک گشود.

شهید حسین قمی از سال 1392 تا لحظه شهادت بیش از 20 بار به مناطق درگیری در عراق و سوریه اعزام شد.

او از فرماندهان محورهای عملیاتی «غوطه شرقی» دمشق در سال 92 بود که در آن عملیات دو همرزم و دوستش شهیدان «محمودرضا بیضایی» و «اکبر شهریاری» به فیض شهادت نائل آمدند.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۲۹۸۳/مراسم_بزرگداشت_شهدای_مدافع_حرم_ویژه_شهید_مرتضی_حسین_پورقمی_برگزار_شد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: