Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@09:49:27 GMT

دعاي روز بيست‌وسوم ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۴۵۶/دعای_روز_بیست_وسوم_ماه_مبارک_رمضان

خبرگزاري آريا - در دعاي روز بيست و سوم ماه مبارک رمضان آمده است: «اي خدايي که همه لغزش‌هاي گناهکاران را اقاله مي‌کند. اين دعاها را درباره ما اجابت کن، اقاله يعني اينکه شما از يک کاسبي جنسي را خريداري کرده‌ايد و بعد از مدتي مي‌خواهيد آن را پس بدهيد و مستحب است که آن کاسب جنس را پس بگيرد. اين را اقاله مي‌نامند، به خدا هم مي‌گوييم خدايا گناهان ما را اقاله کن و ما را مفتکي و بدون هزينه بيامرز.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

بسم الله الرحمن الرحيم
«اللّهمّ اغسِلْني فيهِ من الذُّنوبِ وطَهِّرْني فيهِ من العُيوبِ وامْتَحِنْ قَلْبي فيهِ بِتَقْوَي القُلوبِ يا مُقيلَ عَثَراتِ المُذْنِبين»
«خدايا بشوي مرا در اين ماه از گناه و پاکم کن در آن از عيب‌ها و آزمايش کن دلم را در آن به پرهيزکاري دل‌ها، اي چشم پوش لغزش‌هاي گناهکاران»
به گزارش ايسنا، آيت‌الله مجتهدي تهراني در شرح فراز «اللّهمّ اغسِلْني فيهِ من الذُّنوبِ» مي‌گويد: در اين دعا ‌از خدا مي‌خواهيم تا ما را از گناهان شست و شو دهد. اگر قصد رفتن به ميهماني داشته باشيم خودمان را شست و شو مي‌دهيم و تميز مي‌کنيم، حالا ماه رمضان ميهمان خدا هستيم آيا خودمان را و دلمان را از گناه تميز کرده‌ايم؟
وي مي‌افزايد: ماه رمضان ماهي است که شما را دعوت کرده‌اند به ميهماني خدا و رفتن به ميهماني مقدماتي دارد از جمله شست و شو دادن؛ اما در ماه رمضان کسي به فکر اين نيست که خودش را تميز کند.
راه‌پاک شدن انسان از گناهان
اين استاد اخلاق ادامه مي‌دهد: بايد خودمان را شست و شو بدهيم تا لياقت حضور در مهماني خدا را داشته باشيم، پس اگر مي‌خواهيد از روزه ماه رمضان استفاده کنيد بايد از گناه شست و شو پيدا کنيد.
اين مجتهد و عالم رباني در ادامه مي‌گويد: براي اينکه از خدا بخواهيم تا ما را پاک کند، بايد نيمه شب از خواب برخيزيم و مانند کودکان اشک بريزيم و گريه کنيم و چون خدا مهربان است ما را مي‌بخشد.
وي در ادامه در شرح فراز «وطَهِّرْني فيهِ من العُيوبِ» اظهار مي‌کند: خدايا من را از عيبم پاک کن؛ عيب‌ها عبارتند از: تهمت، غيبت، دروغ، ريا، تکبر، حسد و ... بدانيد که اگر عيب داشته باشيم، ثواب کامل اعمالمان نوشته نمي‌شود.
استاد بزرگ اخلاق در ادامه شرح دعاي روز بيست و سوم در توضيح فراز «وامْتَحِنْ قَلْبي فيهِ بِتَقْوَي القُلوبِ» مي‌گويد: در اين بخش از دعاي روز بيست و سوم ماه رمضان مي‌گوييم؛ خدايا، دلم را آزمايش کن تا با اهل تقوا هماهنگ شوم. آنهايي که تقواي دل دارند، تقواي دل از تقواي زبان بهتر و ارزشمندتر است. ما گاهي زبانمان ترس خدا را اعتراف مي‌کند، اما در دلمان ترس خدا نيست.
وي ادامه داد: در دين، چراغ قرمز به معناي حرام و چراغ سبز به معناي حلال است. حال خدا ترس کسي است که پشت چراغ قرمز بايستد و هنگامي که چراغ سبز شد، حرکت کند. البته نبايد براي ترس از جريمه شدن پشت چراغ قرمز توقف کرد، بلکه بايد براي احترام به قانون از آن عبور نکرد که اين دو داراي ارزش‌هاي متفاوت هستند.
آيت‌الله مجتهدي تهراني در شرح «يا مُقيلَ عَثَراتِ المُذْنِبين» مي‌گويد: اي خدايي که همه لغزش‌هاي گناهکاران را اقاله مي‌کند. اين دعاها را درباره ما اجابت کن، اقاله يعني اينکه شما از يک کاسبي جنسي را خريداري کرده‌ايد و بعد از مدتي مي‌خواهيد آن را پس بدهيد و مستحب است که آن کاسب جنس را پس بگيرد. اين را اقاله مي‌نامند، به خدا هم مي‌گوييم خدايا گناهان ما را اقاله کن و ما را مفتکي و بدون هزينه بيامرز.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۴۵۶/دعای_روز_بیست_وسوم_ماه_مبارک_رمضان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: