Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@23:29:31 GMT

دیدارهای آقای لاریجانی با روسای مجالس اوراسیا در سئول

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۴۷۱/دیدارهای_آقای_لاریجانی_با_روسای_مجالس_اوراسیا_در_سئول

رئیس مجلس شورای اسلامی در سئول با روسای پارلمان فیلیپین، جمهوری آذربایجان، افغانستان، پاکستان و چک دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صداوسیما، دکتر علی لاریجانی،رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در حاشیه برگزاری دومین اجلاس رؤسای مجالس اوراسیا در سئول پایتخت کره جنوبی با رئیس پارلمان فیلیپین دیدار و بر توسعه روابط پارلمانی و اقتصادی دوکشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی لاریجانی در این دیدار با اشاره به روابط مثبت دو کشور گفت: روابط میان ایران و فیلیپین همیشه خوب و مثبت بوده است. بر اساس این گزارش رئیس پارلمان فیلیپین نیز در این دیدار گسترش روابط اقتصادی و پارلمانی مانیل -تهران را خواستار شد و از دکتر لاریجانی برای دیدار از کشورش دعوت کرد.
آقای علی لاریجانی در حاشیه دومین اجلاس روسای مجالس کشورهای اورآسیا با اشاره به روابط تاریخی ایران و چک گفت: شرکت های جمهوری چک می توانند در طرح های نیروگاهی، حمل و نقل و انرژی سرمایه گذاری کنند.وی همکاری های بانکی را یکی دیگر از زمینه های همکاری برای راحت تر شدن کارتجار دانست و افزود: در زمینه های صنعتی هم زمینه های بسیاری برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش روزافزون تروریسم در جهان از تجربیات جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم گفت و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است در چارچوب همکاری های امنیتی این تجربیات را در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهد.لاریجانی همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در زمینه مبارزه با قاچاق موادمخدر همکاری های خود را با اتحادیه اروپا افزایش دهد.
رئیس مجلس جمهوری چک هم در این دیدار با محکوم کردن حملات تروریستی تهران به رئیس مجلس شورای اسلامی تسلیت گفت و خواستار همکاری جهانی برای مقابله با تروریسم شد.یان هاما چک، نودمین سال روابط ایران و جمهوری چک را نقطه عطفی در توسعه مناسبات دو کشور دانست و گفت: جمهوری چک آماده سرمایه گذاری و همکاری صنعتی با جمهوری اسلامی ایران است.
دیدار آقای لاریجانی با رئیس مجلس جمهوری چک

دانلود
دانلود تصویر
دیدار آقای لاریجانی با رئیس مجلس افغانستان

دانلود
دانلود تصویر
دیدار آقای لاریجانی با رئیس مجلس پاکستان

دانلود
دانلود تصویر

دیدار آقای لاریجانی با رئیس مجلس جمهوری آذربایجان


دانلود
دانلود تصویر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۴۷۱/دیدارهای_آقای_لاریجانی_با_روسای_مجالس_اوراسیا_در_سئول را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: