Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@17:55:27 GMT

لندن: ایران ارسال سلاح به یمن را متوقف کند

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۱۵/لندن_ایران_ارسال_سلاح_به_یمن_را_متوقف_کند

لندن: ایران ارسال سلاح به یمن را متوقف کند

به گزارش جهان نيوز، بریتانیا روز دوشنبه از ایران خواست ارسال تسلیحات به یمن را متوقف کند و در عوض از نفوذ خود برای پایان دادن به بحران استفاده کند.

این درحالیست که ایران بارها ارسال سلاح به یمن را رد کرده است.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به همراه وزیر توسعه بین المللی این کشور طی یک بیانیه مشترک از ایران خواستند که رویه خود را درباره یمن تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنها در این بیانیه آورده‌اند؛ اگر ایران واقعا متعهد به حمایت از راه حل سیاسی در یمن است، آنطور که در بیانیه های رسمی خود میگوید، پس باید ارسال سلاح که باعث تشدید تنش و تهدید صلح و امنیت بین المللی می‌شود را متوقف کند. 

در ادامه این بیانیه آمده است؛ چرا ایران درآمد خود را در در کشوری که هیچ قرابت تاریخی و منافع خاصی در آن ندارد هزینه می‌کند، به جای اینکه از نفوذ خود برای پایان دادن به بحران و عاقبت خوب برای مردم یمن استفاده کند.

انگلیس در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که خود از بزرگترین تامین کنندگان سلاح های کشنده و ممنوعه از جمله بمبهای خوشه‌ای به عربستان برای استفاده در جنگ علیه مردم یمن است. 

همچنین لندن در حالی از ارسال سلاح توسط ایران به یمن میگیود که این کشور طی چند سال گذشته در محاصره ائتلاف عربستان بوده و حتی ارسال غذا و دارو نیز برای مردم یمن دشوار و مشکل است.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۱۵/لندن_ایران_ارسال_سلاح_به_یمن_را_متوقف_کند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: