Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-03-29@09:34:14 GMT

روسیه شواهد ارسال سلاح ایرانی به یمن را زیر سوال برد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۲۱/روسیه_شواهد_ارسال_سلاح_ایرانی_به_یمن_را_زیر_سوال_برد

روسیه شواهد ارسال سلاح ایرانی به یمن را زیر سوال برد

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد شواهدی که آمریکا و گروهی از کارشناسان سازمان ملل می گویند نشان دهنده ارسال سلاح های ساخت ایران برای شورشیان حوثی یمن است را زیر سوال برده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از بی بی سی. «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا ادله کافی علیه ایران در سازمان وجود دارد گفت: «نه».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: «ما فقط حرف های مبهمی در مورد اقداماتی (علیه ایران) شنیده ایم. اگر پیشنهادی باشد خواهیم دید. چطور می توانیم پیشاپیش قضاوت کنیم بدون آنکه بدانیم موضوع آن چیست؟».

او گفت: رسیدگی به گزارش کارشناسان درباره ارسال سلاح به یمن، به عهده کمیته تحریم های یمن در سازمان ملل است.

به گفته سفیر روسیه معلوم نیست موشک ها و سلاح هایی که شورشیان در اختیار دارند را ایران فرستاده یا پیش از تحریم تسلیحاتی یمن که در سال ۲۰۱۵ اعمال شد به این کشور داده شده بود. او تاکید کرد که ایران قاطعانه چنین اتهامی را رد می کند.

سفیر روسیه همچنین با اعمال تحریم های تازه بر ایران به دلیل نقض قطعنامه های سازمان ملل مخالفت کرد.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، مدت هاست خواستار پاسخگو شناختن ایران در سازمان ملل در ارتباط با ارسال سلاح به یمن و آزمایش های موشکی اش بوده است و همزمان تهدید به خروج از برجام (توافق اتمی) کرده است.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل، روز دوشنبه (۲۹ دسامبر) نمایندگان ۱۴ کشور در شورای امنیت سازمان ملل را به پایگاهی در واشنگتن برد تا بقایای موشکی را نشان دهد که پنتاگون می گوید ساخت ایران است و حوثی ها روز ۴ نوامبر به سوی ریاض شلیک کردند.

از سوی دیگر در ماه ژانویه کارشناسان مستقل سازمان ملل به شورای امنیت گزارش دادند که ایران تحریم های سازمان ملل در ارتباط با یمن را نقض کرده چون «نتوانسته تدابیر لازم برای جلوگیری از ارسال مستقیم یا غیرمستقیم، فروش یا انتقال» موشک های بالستیک کوتاه برد و سایر تجهیزات به شورشیان حوثی را اتخاذ کند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۲۱/روسیه_شواهد_ارسال_سلاح_ایرانی_به_یمن_را_زیر_سوال_برد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: