Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@15:50:55 GMT

ضعف آشکار روابط عمومی اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد/ یک خطای بحرانی در اداره کل گردشگری استان/جای خالی معرفی جاذبه های گردشگری استان درتعطیلات نوروزی 96 + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۳۱/ضعف_آشکار_روابط_عمومی_اداره_کل_گردشگری_کهگیلویه_و_بویراحمد_یک_خطای_بحرانی_در_اداره_کل_گردشگری_استان_جای_خالی_معرفی_جاذبه_های_گردشگری_استان_درتعطیلات_نوروزی_۹۶_تصاویر

ضعف آشکار روابط عمومی اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد/ یک خطای بحرانی در اداره کل گردشگری استان/جای خالی معرفی جاذبه های گردشگری استان درتعطیلات نوروزی 96 + تصاویر

در حالی که بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی برای شناخت و اطلاع از جاذبه های گردشگری و وضعیت آنها در ایام تعطیلات نوروز به پورتال ادارات کل گردشگری استان ها مراجعه می کنند اما در استان کهگیلویه و بویراحمد جای خالی معرفی جاذبه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خالی بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس،درحالی که بسیاری از مسافران و گردشگران نوروزی برای شناخت و اطلاع از جاذبه های گردشگری هراستان و وضعیت آنها در ایام تعطیلات نوروز به پورتال ادارات کل گردشگری استان ها مراجعه می کنند اما پورتال اداره کل گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد هیچگاه برای معرفی جاذبه های گردشگری و دیدنی استان انگونه که شایسته است بروز رسانی نشد و بار سنگین این اطلاع رسانی از متولی اصلی برداشته و به دوش رسانه های استان گذاشته شد تا کم کاری این اداره کل را جبران کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از 280 تفرجگاه طبیعی، 300 بقعه متبرکه و 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی به شمار می رود اما همچنان به دلیل اطلاع رسانی ضعیف روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ناشناخته مانده است.

براساس شواهد و قراین موجود آخرین خبری که در صفحه اصلی پورتال اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد و در بخش سرمایه گذاری درج شدههتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکیبوده که در تاریخ 28 بهمن 95 در این درگاه اطلاع رسانی منتشر شده است و از این تاریخ به بعد تاکنون هیچ گزارش یا معرفی از ظرفیت های استان انجام نشده که خود گواه این مدعاست.

در قسمت گردشگری پورتال نیز خبر بازدید از 20 واحد خدماتی بین راهی در شهرستان بویراحمد درج شده که مربوط به پنجم فروردین 96 است و صرفا یک خبر پوششی محسوب می شود.

در قسمت میراث فرهنگی پورتال نیز آخرین خبر درج شد با عنوانکهگیلویه و بویراحمد برپایی آیین چاله گرمی به مناسبت نوروز در استان در تاریخ 30 اسفند به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان منتشر شده است.

در بخش هایی از این پورتال اطلاع رسانی اداره کل گردشگری استان نیز یک خطای بحرانی اتفاق افتاده است که مشخص نیست این بحران از کجا نشات گرفته است.

نرم افزاری که در پورتال اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بارگذاری نشد

از سوی دیگر روزیکشنبه) 29 اسفند 95 با حضور معاون سیاسی – فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری استان نرم افزار جامع راهنمای گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: فاز اول اپلیکشن جامع راهنمای جامع گردشگری کهگیلویه و بویراحمد که بصورت رایگان ارائه شده است، با حمایت سازمان میراث فرهنگی استان وشرکت کومه گشت دنا عرضه شده است.

الماس قبادی با بیان اینکه این اپلکیشن دارای ویژگی های خاصی است، افزود: این نرم افزار دارای 14 بخش اصلی و 72 مجموعه و همچنین 114 زیر مجموعه فرعی از قابلیت های این نرم افزار اندرویدی به شمار می رود.

قبادی در تشریح مشخصات این برنامه با تاکید بر اینکه نرم افزار دارای ویژگی های جدید نسبت به سایر نرم افزار های موجود در کشور است که میتوان برخی از آنها را شاخص و بدون رقیب دانست، گفت: این نرم افزار با داشتن بخش های فرهنگی و هنری و همچنین راهنمای سفر نوروزی یک نمونه راهنمای دیجیتال اندرویدی است که مسافران و علاقه مندان به استان ما را از هر گونه مطالعه بروشورها و داشتن نقشه ها و کتاب ها درباره استان بی نیاز خواهد کرد.

این درحالی است که این نرم افزار جامع برای گردشگردانی که قصد داشتند به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنند باید بارگذاری می شد تا آنها می توانستند ضمن آشنایی نسبت به دانلود آن نیز اقدام می کردند که چنین چیزی از سوی روابط عمومی و مسئولان اداره کل گردشگری استان مغفول ماند.

جای خالی معرفی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویراحمد در پرتال اطلاع رسانی این شهر

یاسوج نیز که از آن به عنوان پایتخت طبیعت یاد می شود با همه دبدبه و کبکبه هایش در روزهایی که سیل مسافران و گردشگران به استان های جنوبی سرازیر می شد به دلیل عدم تبلیغات مناسب از حضور حداکثری گردشگر بی بهره ماند.

در پورتال اداره و نمایندگی های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در شهرهای استان نیز خبری از معرفی جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیست که این ضعف یکی مشکل کلی است که از بالا به پایین دامن آنها را گرفته است.

پورتال اداره های گردشگری شهرستان های استان نیز در ایام نوروز تنها تا روز سوم فروردین با اخبار پوششی و بعضا کپی پیستی بروز رسانی شد و هیچ جاذبه گردشگری و تفریحی در آن برای مسافران و گردشگران نوروزی معرفی نشد.

هرچند یکی از دلایل کاهش 17 درصدی گردشگران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد بارندگی در ایام نوروز عنوان شد اما عدم معرفی جاذبه های گردشگری استان در پورتال اداره کل گردشگری استان و ضعف اشکار روابط عمومی این اداره کل و سهل انگاری مسئولانش در این زمینه برهیچکس پوشیده نیست.

باید دید مسئولان اداره کل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای پاسخگویی به این موضوع چه واکنش نشان خواهند داد؟ آیا مستنداتی در این زمینه ارائه خواهند کرد یا سکوت را بر هرگونه اظهار نظری ترجیح می دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۳۱/ضعف_آشکار_روابط_عمومی_اداره_کل_گردشگری_کهگیلویه_و_بویراحمد_یک_خطای_بحرانی_در_اداره_کل_گردشگری_استان_جای_خالی_معرفی_جاذبه_های_گردشگری_استان_درتعطیلات_نوروزی_۹۶_تصاویر را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: