Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@07:27:37 GMT

جاذبه های گردشگری گرجستان (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۳۲/جاذبه_های_گردشگری_گرجستان_عکس

جاذبه های گردشگری گرجستان (+عکس)

پول‌نیوز -گرجستان در زمینه گردشگری کشوری است که تاکنون چندان مورد استقبال گردشگران قرار نگرفته است. این کشور ساکت و بی سر و صدا که در کنار کوه های قفقاز در اروپای شرقی قرار دارد جاذبه های گردشگری زیادی دارد که می تواند آن را تبدیل به رقیبی برای مقاصد گردشگری معروف جهان گرداند. در این کشور سنت و مدرنیته در هم آمیخته اند تا تجاربی جذاب را برای گردشگران به وجود بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





در چند سال اخیر این کشور آنقدر در زمینه گردشگری رشد داشته که توانسته دو میلیون گردشگر را به خود جذب کند. بخش زیادی از گردشگران برای لذت بردن از جاذبه های پایتخت این کشور، تفلیس به اینجا سفر می کنند. اما در این کشور به غیر از تفلیس گوهرهای پنهان زیادی وجود دارد می خواهیم جاذبه های گردشگری گرجستان را معرفی کنیم، ما را همراهی کنید.



کلیسای جامع سامبا (Sameba)
علی رغم ظاهر این کلیسا که به شکل ساختمان های قرون وسطی ای است کلیسای جامع سامبا در تفلیس از کلیساهای مدرن است. ساخت این کلیسا در سال ۲۰۰۴ به پایان رسید و مکانی مقدس از کلیسای ارتودوکس شرقی در گرجستان است. این کلیسا ظاهری سنتی دارد و در آن از ترکیبی از معماری های مختلف استفاده شده است. اتاق های دعای زیادی دارد که خیلی از آن ها در زیر زمین قرار دارند. کلیسای جامع سامبا در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهر پایتخت است.

قلعه آناکوپیا
قلعه آناکوپیا دژ نظامی باستانی است که در قرن دوم ساخته شده است. این قلعه بر روی کوه های ایوریان در شهر آخالی آتونی قرار دارد و در آن زمان برای اینکه از حمله مسلمنان به این کشور جلوگیری کند ساخته شد. این قلعه با اینکه در سال های بعد اهمیت تاکتیکی خود را از دست داد اما تبدیل به نماد فرهنگی مهم این ناحیه شد. در قرن هشتم، پادشاه لئون یکم، از این دژ در برابر محاصره ای که شده بود دفاع کرد.

شهر سنگی اوپلیستسیخه
اوپلیستسیخه به معنی قلعه اربابان از شهرهای باستانی است که از سنگ درست شده است. در کنار رود Mtkvari قرار دارد و خیلی از ساختمان های این شهر در عصر آهن ساخته شده است.

این شهر زمانی نمادی از فرهنگ مسیحیت در گرجستان بود اما در سال های بعد متروکه شد. در سال ۱۹۲۰ بخشی از شهر در اثر زلزله از بین رفت. اگرچه این شهر در مقایسه با دیگر شهرهای سنگی دنیا زیبایی چندانی ندارد اما همچنان نمونه ای درخشان از قدرت اراده انسان است.

واردزیا (Vardzia)
واردزیا عبادتگاهی سنگی است که بر روی کوه های اروشتی در کنار رود کورا قرار دارد. این بنا در قرن ۱۲ ساخته شد و سال هاست که متروکه شده است. مکان مهمی که در این مجموعه قرار دارد کلیسای دورمیشن است که به دلیل نقاشی های دیواری خود معروف شده است. اینجا حدود ۴۰۰ اتاق دارد که شامل چندین اتاق دعا هستند، حتی قبرستان و سیستم دفاعی هم دارد.

کوه کازبک (Kazbek)
گرجستان در دامان رشته کوه های قفقاز قرار دارد. کوه کازبک در مرز شمالی این کشور است و یکی از مهمترین قله های این رشته کوه می باشد. با وجودیکه که بلندترین قله نیست اما قله برفی آن چشم اندازی زیبا برای کوه نوردان است. طبیعت اطراف این کوه منطقه ای حفاظت شده است.


منبع:برترینها

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۳۲/جاذبه_های_گردشگری_گرجستان_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: