Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@15:45:58 GMT

جاذبه های گردشگری فیلبند که خوب است بشناسید! (+عکس)

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۳۶/جاذبه_های_گردشگری_فیلبند_که_خوب_است_بشناسید_عکس

جاذبه های گردشگری فیلبند که خوب است بشناسید! (+عکس)

پول نیوز -روستای فیلبند، که به بام شرقی مازندران شناخته می شود، از نظر ارتفاع بلندترین روستای ییلاقی حوزه مرکزی استان مازندران می باشد که در میان ابرهای زیادی واقع شده و در چهار فصل کشورمان دارای چشم اندازی فوق العاده می باشد. فیلبند از جمله زیباترین روستاهای مناطق جنوبی بابل و آمل می باشد که اکثر اوقات در میان ابرهای زیادی قرار دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





آب و هوای این روستا به طوری است که حتی گفته های هواشناسی هم در مورد پیش بینی آب و هوای این منطقه قابل اعتماد نیست و در یک روز سفر به فیلبند ممکن است چندین بار آب و هوا تغییر کند و نکته قابل توجه این است که به فاصله چند ساعت هم برف، هم باران و هم پرتوهای آفتاب را می توان در آنجا تماشا کرد.



فیلبند پر ارتفاع ترین روستای ییلاقی حوزه مرکزی مازندران می باشد که در بخش بندپی غربی که در جنوب بابل واقع شده قرار گرفته است و به علت جاذبه های گردشگری فیلبند، این منطقه پذیرای گردشگران و علاقه مندان زیادی است.

این روستا با سطح دریا 2700 متر فاصله دارد. روستای فیلبند آمل در بالای ابرها قرار دارد به طوری که در بیشتر روزها ابرها همچون دریایی آبی و آرام چشم ها را به خود جلب می کند، اما زمانی که ابر و مه وجود نداشته باشند و هوا آفتابی باشد، می توان از این روستا که در مرتفع ترین ناحیه منطقه است به تماشای مناظر اطراف پرداخت که بسیار جالب است و از دیدنی های فیلبند می باشد و تجربه عالی برای شما رقم می زند.

دیدنی های فیلبند
روستای فیلبند آمل، ملقب به بام شرقی مازنداران می باشد، چرا که فاصله این روستا با قله 3392 متری اندوار و حصین بن بسیار کم است و با نقاط هم جوار خود دارای تفاوت بسیاری از نظر ارتفاع می باشد. در خط الراس نزدیک به قله اندوار ورد ارتفاعات جنوبی فیلبند، امامزاده ای بر تارک خط الراس واقع شده است، این جاذبه های گردشگری فیلبند که امامزاده قاسم نام دارد، مقبره سفید رنگ امامزاده قاسم است که در ارتفاع 2500 متری آن دارای یک دالان می باشد که سایبانی فلزی و شیشه ای محافظت کننده این دالان است.

نام اصلی این ییلاق فلبند می باشد به این دلیل که" فل" در زبان مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن می باشد. ارتفاع بالای این ییلاق که عبور از آن دشوار بود دلیل اصلی نام گذاری این ییلاق می باشد.

زمستان و سفر به فیلبند
زمستان در روستای فیلبند آمل خیلی زود آغاز می شود و خیلی دیر هم به پایان می رسد و نکته قابل توجه که باید به آن اشاره کنیم این است که نزدیک به هفت ماه سال همه جای آن لباس سفید به تن می کند و با برف پوشیده می شود و سرمای خیلی سختی در آن جا وجود دارد.

این روستا در فصل زمستان به خاطر بارش برف و بسته شدن راه های ارتباطی تقریبا بدون سکنه می شود ولی با شروع فصل بهار و جاری شدن آب و رشد گیاهان خوراکی، بار دیگر قابل سکونت می شود و این هم به نوبه خود قابل توجه و از جاذبه های گردشگری فیلبند به حساب می آید.

جاده ای که فیلبند را به سنگچال متصل می کند، جاده ای بسیار پر پیچ و خم و خطرناک می باشد که اختلاف ارتفاع در بین 5 کیلومتری این دو روستا 700 متر می باشد.

روستای سنگچال نیز زیبایی های خاصی را به خود اختصاص داده است. چشم انداز سنگچال از جاده منتهی به فیلبند واقعا جالب است و از دیدنی های فیلبند به حساب می آید.

جاذبه های گردشگری فیلبند بسیارند، چشمه های کوچک و بزرگ فراوانی در خود جای داده است، چشمه کوچک موسوم به لار دارای املاح معدنی فراوانی می باشد که خود به نوبه خود یک دلیل خوشحال کننده است که برای درمان کلیه درد به کار می آید. آب چشمه های این منطقه درصد ماده ای به نام فلوئور را در خود جای داده است که در استحکام و استخوان بندی و سلامتی مردم این منطقه نقش به سزایی دارد و در سفر به فیلبند می تونید حتما از آن ها استفاده کنید.

برای رسیدن به روستای فیلبند مسافت 25 کیلومتری فاصله بین آمل- هراز را باید طی کنید، بعد از آنکه از روستای سنگچال عبور کردید میتوانید چشم انداز بسیار دیدنی روستای فیلبند را مشاهده کنید.

بهترین فصل بازدید از روستا
دوستانی که در ایرانگردی خود می خواهند سفر به این روستا را تجربه کنند زمان حرکت خود را در انتهای اردیبهشت تا ابتدای مهرماه قرار دهند اما این بدان معنا نمی باشد که در بقیه سال این روستا زیبا نیست بلکه به دلیل شرایط آب و هوایی رفتن به این منطقه بسیار سخت می باشد.

زمستان این روستا همیشه دیر تمام می شود و تقریبا 7 ماه ادامه دارد. تنوع هوا، زیبایی های طبیعت، مناظر و چشم اندازهای خیره کننده ای را فقط درروستای فیلبند آمل میتوان مشاهده نمود و لذت برد.

در تابستان در فیلبند بیش از 1200 خانوار سکونت دارند و در زمستان به طور کلی خالی از سکنا است زیرا به علت سوز و سرمای زمستان زندگی کردن در آنجا غیر ممکن است. چنان چه قصد مسافرت و تور طبیعت گردی رو دارید روزهای گرم تابستان بهترین زمان برای مسافرت به این منطقه می باشد.



منبع:همگردی

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۳۶/جاذبه_های_گردشگری_فیلبند_که_خوب_است_بشناسید_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: