Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-29@08:04:57 GMT

برگی از جاذبه‌های گردشگری جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۳۸/برگی_از_جاذبه_های_گردشگری_جهان

برگی از جاذبه‌های گردشگری جهان

روستای برگ جهان با قدمتی ۸۰۰ ساله و جمعیتی حدود ۹۱۲ نفر از جاذبه‌های گردشگری در نزدیک تهران است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سفال‌های به دست آمده از لایه زیرین روستای کوهستانی برگ جهان گواهی بر قدمت تاریخی آن دارد.
چشم‌اندازهای جذاب این روستا از جمله کوچه باغ‌های زیبای آن، باغ‌های پر از میوه و مزرعه‌های زیبای کنار رودخانه برگ جهان گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسن غلام پور مسئول گردشگری شمیرانات در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای برگ جهان، رودخانه برگ جهان است.
وی افزود: این رودخانه از ارتفاعات کوه‌های اطراف روستا سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد.
وی با بیان اینکه سرده، پاده و شاهان کالبد از جمله محله‌های این روستا به شمار می‌آیند گفت: هویت معماری این محله‌ها به دلیل ساخت و ساز‌ها دگرگون شده است.
غلام پور افزود: آرامگاه امام‌زاده اسماعیل نیز مقصد بسیاری از مسافران است که در ضلع غربی روستا و در دامنه شرقی تپه‌ای معروف به تنگل‌خانه قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه در فاصله سه کیلومتری شمال روستای برگ جهان بقایای قلعه دختر یا قلعه بند وجود دارد گفت: این بقایا در ارتفاع ۲ هزار و ۷۲۰ متری است.
غلام پور ادامه داد: در سمت شمال غربی روستای برگ جهان غاری با ابعاد دهانه حدود ۲ در ۲ متر و طول حدود ۳۰ متر وجود دارد. درون این غار چند راه فرعی وجود دارد که عمق چندانی ندارند.
مسئول گردشگری شمیرانات با بیان اینکه از دیگر جاذبه‌های گردشگری این روستا آبشار برگ جهان است گفت: این آبشار در شمال شرقی روستا قرار دارد.
غلام پور با اشاره به اینکه این آبشار در مسیر صعود به قله‌های سرسیاه قرار گرفته است افزود: این مسیر برای علاقه‌مندان به کوهنوردی بسیار مناسب است.
وی ادامه داد: این روستا علاوه بر محصولات باغی از گیاهان دارویی بسیاری برخوردار است.
برای رسیدن به روستای برگ جهان می‌توانید مسیر بزرگراه شهید بابایی، جاده لشگرک، لواسان بزرگ را طی کنید و پس از روستای افجه به روستای برگ جهان برسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۳۸/برگی_از_جاذبه_های_گردشگری_جهان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: