Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-28@12:01:14 GMT

جاذبه های گردشگری «ریودوژانیرو» (+عکس)

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۴۲/جاذبه_های_گردشگری_ریودوژانیرو_عکس

جاذبه های گردشگری «ریودوژانیرو» (+عکس)

پول‌نیوز - شهر بی نظیر ریو دوژانیرو که در کشور برزیل و در قاره آمریکای جنوبی قرار دارد و دومین شهر مهم برزیل محسوب می شود، از هر جهت خارق العاده و زیباست. از خطوط ساحلی باریک آن تا دورنمای کوه شوگرلوف Sugarloaf و مجسمه برج مانند مسیح منجی Christ the Redeemer ، همه و همه از جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو و دیدنی های ریودوژانیرو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





ریودوژانیرو همچنین یکی از بهترین شهر های دنیا برای برگزاری میهمانی های هیجان انگیز است. برای شناخت بیشتر جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو با همگردی همراه باشین. سفر به ریودوژانیرو بی شک می تونه یکی از بهترین مقاصد جهانگردی برای شما باشه.

در سفر به ریودوژانیرو چه کنیم؟
در سفر به ریودوژانیرو همیشه وقت برای رفتن به ساحل هست، چه ساحل کوپاکابانا باشد، چه ساحل ایپانیما و چه لبلان. بنابراین سعی کنید اولین کاری که در ساحل و جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو انجام می دهید این باشد که به یکی از این ساحل های مشهور بروید، یک نارگیل تازه از یکی از انبوه کیوسک های کنار دریا بگیرید و نوش جان کنید.

اما قبل از این که برای شنا کردن و خوش گذرانی پا به ساحل بگذارید، باید بدانید که در دیدنی های ریودوژانیرو بسیار هستند که برای بازدید وجود دارند و می بایست در اولویت برنامه های شما قرار گیرند. بخصوص که مترو بسیار کوچک و مفید شهر، تاکسی های ارزان پرتعداد و هوای معتدل زمستانی، همه و همه در اختیار شما هستند تا هیچ بهانه ای برای بازدید نکردن و ندیدن جاذبه های گردشگری ریودوژانیرو نداشته باشید.

دیدنی های ریودوژانیرو
مجسمه مسیح منجی Christ the Redeemer در صدر فهرست مکان های دیدنی برزیل و دیدنی های ریودوژانیرو قرار دارد. این مجسمه 38 متری که در ارتفاع 710 متری بالای کوه کورکووادو Corcovado واقع شده و بزرگترین مجسمه ساخته شده از مسیح در دنیاست. نمایی بی نظیر از کوه کورکووادو Corcovado و شهر زیبای ریو ارائه می کند و به تازگی به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید در جهان برگزیده شده است.

پس از بازدید از این جاذبه گردشگری بسیار زیبا، بد نیست سری به بازار منطقه لاگوآ بزنید. منطقه ای باصفا که پیاده روهای پر پیچ و خم آن در کناره دریاچه قرار دارند و مردم محلی برای تفریح در ساحل یا باشگاه های ورزشی روباز آن منطقه جمع می شوند. یکی دیگر از نقاط دیدنی، محل مسابقات قایقرانی المپیک در این شهر است که در باغ های گیاه شناسی گرم سیری باشکوه اطراف آن میمون ها و تنبل ها زندگی می کنند.

ریو شهریست سرشار از تاثیرات هنری، از هنر خیابانی (نقاشی ها و گرافیتی های روی دیوارهای شهر) تا کارگاه های هنری کوچک و گالری های منطقه سنت شکن سانتا ترزا که در سفر به ریودوژانیرو نباید بازدید از اون ها را از دست بدهید.

اما شهر ریو نگاهی هم به آینده دارد. موزه "فردا" Museum of Tomorrow یک موزه علمی مربوط به فناوری های جدید تکنولوژیست که طراحی بسیار جالبی دارد و به نظر می آید از قسمتی از فیلم های جنگ ستارگان بیرون آمده است.

برای بازدید از اثر شگفت انگیز دیگر معماری در شهر ریو، به استادیوم ماراکانا Maracanã بروید. استادیومی که تیم فلامنگوی برزیل ، بازی های خود را در مقابل تماشاگران پر سر و صدای این تیم انجام می دهد.

و در آخر، برای این که فهرست "بهترین جاهایی که قبل از مرگ باید ببینم" تکمیل شود، حتما به تله کابین کوه شوگرلوف (که در یکی از فیلم های جیمز باند به نام Moonraker نشان داده شده است) که یکی از جاذبه های کشور برزیل محسوب می شود بروید و از مناظر فوق العاده اطراف در سفر به ریودوژانیرو لذت ببرید.

کجا اقامت کنیم
اگر آنچنان ثروتمند نیستید که در گراند هتل های شهر ریو اقامت کنید، مهمانسراهای B&B-style که (رزرو اتاق و صبحانه) در زبان پرتقالی pousada نامیده می شوند انتخاب های خوبی هستند. این مهمانسراها معمولا در منطقه سانتا ترزا واقع شده اند و تا مرکز شهر فاصله کمی ، در حدود یک سفر کوتاه با تاکسی، دارند. برای مثال مهمانسرای بیانکا Guesthouse Bianca که توسط مردی به نام گیدو مدیریت می شود، یک اقامتگاه ایده آل است با صبحانه های خانگی برزیلی، نان خامه ای های پنیری، تخم مرغ های زده شده نرم، آب میوه های مختلف گرمسیری معمول در برزیل مثل پاپایا و انبه.

پولدارترها شاید ترجیح بدهند به هتل فاسانو Fasano بروند که طراحی دکوراسیون داخلی زیبای آن توسط فیلیپ استارک انجام گرفته است.

گزینه دیگر، هتل آستوریا پلس Hotel Astoria Palace است که در میان بهترین ها قرار دارد. این هتل زیبا دارای 116 اتاق و سوییت روشن و مدرن، استخر روی بام و یک آفتابگیر بزرگ با نمای پانورامیک از اقیانوس است.

چه بخوریم و چه بنوشیم؟
شهر ریودوژانیرو در برخی نکات مانند غذاهای خیابانی ساده و بی آلایش و رستوران های خانگی خصوصی، سرآمد همه شهرهاست. در بارهای محلی ریو می توانید یکی از بهترین شیرینی های برزیل به نام empanada (نان شیرینی های توپر کوچک و خوشمزه اسپانیایی) را میل کنید.

در رستوران سنتیCasa da Feijoada در ساحل ایپانیما، غذایی که معمولا مورد توجه و علاقه گردشگران قرار می گیرد، غذای ملی برزیل است. یک خورشت مقوی، مخلوطی از لوبیا، گوشت گاو و گوشت خوک. اگر به این رستوران محبوب سر زدید، از خوردن این غذا به همراه نوشیدنی batida (یک نوع کوکتل اسپانیایی) لذت ببرید.

از طرف دیگر، رستوران های ویژه استیک در شهر ریو بسیار محبوب هستند. شما می توانید برای خوردن و لذت بردن از استیک پیکانا picanha (استیک محبوب در کشور برزیل) به رستوران کارتائو ایپانیما Carretão Ipanema بروید که پیکانا را بهمراه یک تکه گوشت گریل شده ، یک بشقاب بزرگ غذای دریایی، گوشت بره فرانسوی و سوشی سرو می کنند. اگر به دنبال رستوران خیلی سطح بالا هستید، بهتر است به رستوران زوکا Zuka در لبلان مراجعه کنید.

در این رستوران که حال و هوایی مدیترانه ای دارد، از گوشت اردک شکر اندود شده و کوس کوس couscous (غذای مراکشی که ترکیبی است از بلغور آب پز با کاهو و آب لیمو و گاهی گوشت) تا سویش ceviche (سوپ سرد سبزیجات) و سیب زمینی های توپر پنیری همراه با شراب های آمریکای جنوبی سرو می شوند.



منبع:کجارو

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۴۲/جاذبه_های_گردشگری_ریودوژانیرو_عکس را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: