Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-03-29@09:29:49 GMT

انوشیروانی: امیدوارم مشکلات حل شود و سهراب برگردد/ مطمئن باشید برای جهانی تیم شرایط بهتری دارد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۸۶/انوشیروانی_امیدوارم_مشکلات_حل_شود_و_سهراب_برگردد_مطمئن_باشید_برای_جهانی_تیم_شرایط_بهتری_دارد

انوشیروانی: امیدوارم مشکلات حل شود و سهراب برگردد/ مطمئن باشید برای جهانی تیم شرایط بهتری دارد

سجاد انوشیروانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم‌ ‌ملی در آستانه حضور در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا، بیان‌ کرد: لیست خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا فرستاده‌ایم. البته یک مقدار در این فهرست دچار مشکل شده‌ایم، چرا که زانوی بهداد سلیمی دچار مشکل شد و نخواستیم فشار زیادی به او بیاوریم. از این رو قرار شد که بهداد را خیلی خوب برای مسابقات قهرمانی جهان آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهراب مرادی هم مصاحبه کرده و مشکلات را گفته است، نام او در فهرست ما برای قهرمانی آسیا حضور دارد و امیدواریم که مشکلات حل شود و او برگردد. البته می‌دانم که او ۱۰۰ درصد تمرین می‌کند و تمریناتش را کنار نمی‌گذارد. سهراب یکی از کسانی است که وقتی کنار تیم باشد نفرات جوان‌تر از او انگیزه می‌گیرند. از این رو امیدوارم مشکلاتی که عنوان کرده است مرتفع شود و دوباره در کنار تیم باشد.

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که خود او صحبتی با سهراب مرادی داشته است؟ تصریح کرد: من با او تماس گرفتم و آرزو کردم هر چه‌ زودتر مشکلات حل شود. یک مقدار شرایط برای تیم‌ ‌ملی سخت شده است و اگر همین شرایط تداوم داشته باشد و نفرات را از دست بدهیم، شاکله اصلی و قدرت تیم را از دست داده‌ایم و این اتفاق تیم‌ ‌ملی را دچار ضرر می‌کند. باید هر چه‌ زودتر جلوی این ضرر گرفته شود.

سرمربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که در صورت نیامدن سهراب مرادی جایگزینی برای او در نظر گرفته‌اید؟ تاکید کرد: بله. تقریبا احتمالات را بررسی کرده‌ایم و امیدواریم که مشکلات رفع شود و سهراب مرادی برگردد و حتی در ترکیب تیم‌ ‌ملی باشد.

او در مورد این که با نفرات جوان چقدر احتمال گرفتن نتیجه‌ را در مسابقات قهرمانی آسیا می‌دهد؟ گفت‌: چشم‌انداز ما به آینده است و می‌خواهیم به جوانان بیش‌تر میدان بدهیم. حتی در نظر داریم بعد از مسابقات قهرمانی جوانان جهان یکی، دو نفر از وزنه‌برداران خوب این رده را به اردوی تیم‌ ‌ملی بزرگسالان بیاوریم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری ایران ادامه‌ داد: البته جوان‌گرایی زمان‌بر است و هم‌چنین هزینه‌های مالی سنگینی دارد. ما می خواستیم دو تیم کاملا متفاوت را برای قهرمانی آسیا و بازی‌های کشورهای اسلامی آماده کنیم، اما اتفاقات اخیر، آسیب‌دیدگی‌ها و مشکلی که برای سهراب مرادی به وجود آمد باعث شده که یکی، دو نفر در هر دو مسابقه مشترک داشته باشیم.

انوشیروانی هم‌چنین گفت‌: در کل شرایط تیم خوب است. امیدوارم مشکلات مالی که ما و فدراسیون را اذیت می‌کند هر چه‌ زودتر مرتفع شود تا در شرایط ایده‌آل برنامه‌ریزی‌هایی که داشته ایم را ادامه‌ دهیم.

انوشیروانی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم به گونه‌ای است که از حالا قول قهرمانی یا نایب قهرمانی در آسیا را بدهد؟ تصریح کرد: هیچ موقع نمی‌توانیم قولی بدهیم، زیرا در ورزش ممکن است هر لحظه هزار و یک اتفاق رخ دهد. اگر اتفاق بدتری رقم نخورد جوانان خوبی داریم که هر چند کم اما روند رو به رشدی داشتند و فکر می‌کنم جزو سه تیم باشیم.

او در مورد شرایط فوق سنگین‌های تیم‌ ‌ملی بیان‌ کرد: این واقعیتی است که در این سال‌ها خلا در وزنه‌برداری ایجاد شده است و تعداد وزنه‌برداران خوب و جوان کم شده است. البته برای پر کردن این خلاء تیم‌های پایه خوب کار می‌کنند. با این حال برای حفظ اقتدارمان در سنگین وزن باید سرمایه‌گذاری ویژه‌ای بر روی نفرات جوان و نوجوان که احتمال می‌دهیم دو، سه سال بعد جواب بدهند داشته باشیم، تا شرایط ویژه‌ خود را در سنگین وزن از دست ندهیم.

او ادامه‌ داد: با آغاز اردوهای تیم‌ ‌ملی بهداد سلیمی را در کنار سه وزنه‌بردار جوان قرار دادیم که البته بهرام زاده مصدوم شد. دو وزنه‌بردار دیگر در حد خودشان خوب هستند. روند رو به رشدی داشتند و امیدوارم که در مسابقات آسیایی و مسابقات پیش‌رو بتوانند خودشان را نشان دهند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی وزنه‌برداری ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که فکر می‌کند در کدام وزن‌ها گرفتن مدال برای ایران در قهرمانی آسیا سخت است، گفت‌: برنامه‌ریزی ما بر این است که از ۷۷ کیلوگرم به بعد نماینده داشته باشیم. تمام وزنه‌برداران شانس مدال دارند، اما تیمی که ما بستیم برنامه بر این بوده که در مدت زمان جواب بدهد و مطمئن باشید از الان می‌توانیم این قول را بدهیم که برای مسابقات جهانی تیم از شرایط بهتری برخوردار باشد. با توجه به مدت زمانی که تا مسابقات قهرمانی جهان باقی‌ مانده است، جوانان روند رو به رشدی خواهند داشت و اگر مشکلات هم حل شود تیم منسجم و خوبی را برای جهانی آماده خواهیم کرد.

او در مورد این که مشکلات مالی چقدر بر روی تمرینات تیم تاثیر گذاشته است، تاکید کرد : قبل از المپیک شرایط خیلی خوب بود. منابع مالی تامین می‌شد و فدراسیون هم از همه لحاظ هزینه می‌کرد، اما خب بعد از المپیک همیشه همین طور بوده که تمام فدراسیون‌ها به مشکل بر می‌خورند. با این حال در جریان هستم که فدراسیون تلاش می‌کند تا مشکلات را مرتفع کند و حتی به دنبال گرفتن ‌اسپانسر است. تغذیه و مکمل‌ها را داشته‌ایم، اما خب نسبت به قبل از المپیک با کیفیت پایین‌تر بوده است و قطعا کمبود منابع مالی در رشته‌ای مانند وزنه‌برداری کیفیت را پایین می‌آورد و مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

انوشیروانی درباره تغییر وزن برخی از وزنه‌برداران و این که چقدر در وزن جدید برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده شده‌اند؟ گفت‌: هدفی که ما داشتیم این بوده ورزشکاری که چندین سال در یک وزن وزنه زده‌ به یک وزن بالاتر بیاید، در این صورت طول عمر بدن و عضلات او بیش‌تر می‌شود. مانند علی هاشمی که حتما باید یک وزن بالاتر می‌آمد چون در وزن بالاتر بهتر و فیکس‌تر می‌تواند وزنه بزند. البته برای این که وزنه‌برداران در وزن جدید خوب کار کنند زمان لازم است. سه، چهار ماه که ما با آن‌ها کار کرده‌ایم کم بوده است، اما با این حال توانسته‌اند روند رو به رشدی داشته باشند، با این حال نیاز به زمان زیادی داریم تا آن‌ها را در شرایط خوبی قرار دهیم.

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۸۶/انوشیروانی_امیدوارم_مشکلات_حل_شود_و_سهراب_برگردد_مطمئن_باشید_برای_جهانی_تیم_شرایط_بهتری_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: