Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@23:03:28 GMT

مراسم سالگرد فوت راز گل سرخ در زادگاه سهراب برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۸۹/مراسم_سالگرد_فوت_راز_گل_سرخ_در_زادگاه_سهراب_برگزار_می_شود

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،نایب رییس مؤسسه احیای فرهنگ کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: مراسم یادبودی هر سال برای این شاعر آب و آیینه همزمان با سالگرد فوتش (یک اردیبهشت سال ۵9)در روز جمعه یکم اردیبهشت در سالن اجتماعات مجتمع گردشگری خورشید اردهالبرگزار می شود.

سید علی ضیائی اردهالی،با اشاره به پیشنهاد فرهیختگان و علاقه مندان به سهراب برای برگزاری مراسمی در خور شأن این شاعر معاصر، افزود:رونمایی ازسردیس سهراب سپهری به همت مجتمع گردشگری خورشید اردهال و هنر استاد بابایی کاشانی یکی از برنامه های این مراسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:بالغ بر ۲۰ میلیون تومان هزینه ساخت و نصب سردیس سهراب شده است که در مقابل سالن اجتماعات موسوم به نام این شاعر در خورشید اردهال نصب خواهد شد.

نایب رییس مؤسسه احیای فرهنگ کاشان گفت: سردیس شاعر آب و آیینه در میان فواره های آب و به شکلی زیبا قرار داده خواهد شد.

ضیائی اردهالی، افزود :تعدادی از نقاشان از چند روز قبل از برگزاری مراسم سالمرگ سهراب، در سالن اجتماعات سهراب سپهری مجتمع گردشگری خورشید اردهال به اجرای طرحهای نقاشی روی دیوارها خواهند پرداخت.

به‌گفته‌وی، گالری سهراب سپهری نیز با مساحت ۳۰۰ متر مربع در مجتمع گردشگری خورشید اردهال و همزمان با مراسم سالمرگ سهراب افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سالمرگ سهراب با حضور شعرا، فرهیختگان، مسؤولان و اجرای شعرخوانی و برنامه های دیگر، گفت: اینبمراسم به همت مجتمع گردشگری خورشید اردهال و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان برگزار می شود.

وی گفت: انجمنهای ادبی، خانواده سهراب و مسؤولان کشوری از میهمانان ویژه و عموم مردم نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده اند.

مجتمع گردشگری خورشید اردهال در جوار آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان و در ۴۵ کیلومتری غرب کاشان واقع شده است که میزبان مراسم سالمرگ سهراب سپهری خواهد بود.

شایان ذکر است، سهراب سپهری در صحن عامر بن ناصر فینی آستان مقدس اردهال مدفون است که این مکان مقدس با خانه و محل شعرسرایی سهراب که مشهور به گلستانه است، ۵ کیلومتر فاصله دارد.



انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۸۹/مراسم_سالگرد_فوت_راز_گل_سرخ_در_زادگاه_سهراب_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: