Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@02:33:09 GMT

سهراب سپهری همچون ستاره ای در آسمان پرفروغ شعر فارسی می درخشد

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۶۸۹۵۹۸/سهراب_سپهری_همچون_ستاره_ای_در_آسمان_پرفروغ_شعر_فارسی_می_درخشد

سهراب سپهری همچون ستاره ای در آسمان پرفروغ شعر فارسی می درخشد

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اصفهان،حمیدرضا مومنیان به مناسبت فرارسیدن یکم اردیبهشت سالروز درگذشت سهراب سپهری اظهار کرد: این شاعر و نقاش معاصر کشور در خلق آثارش سبک خودش را داشت به گونه ای که با گذشت ۳۷ سال از درگذشت وی هنوز مقالات و مطالب زیادی در تحلیل و تفسیر شعرها و نقاشی هایش نوشته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در دوران معاصر کمتر هنرمندی در کشور می توان دید که مانند سهراب سپهری مورد توجه مردم و رسانه ها باشد و هر روز به خیل علاقمندان این شاعر و نقاش کاشانی که بیشتر نسل جوان هستند افزوده می شود

فرماندار کاشان گفت: برای شناخت و آگاهی از تاریخ شعر و ادبیات فارسی این مرز و بوم نمی توان به راحتی از کنار اشعار سهراب سپهری گذشت و تمام فرزندان ایران زمین در طول دوران تحصیلی خود در مقاطع مختلف با ویژگی های شعر سهراب در کتاب هایشان آشنا می شوند.

مومنیان گفت: ترجمه اشعار سهراب سپهری به زبان های مختلف دنیا، قرار گرفتن هشت کتاب وی در زمره پرفروش ترین کتاب های شعر ایران و شکستن رکورد فروش گرانترین نقاشی در حراجی ها نشاندهنده شهرت و آوازه بی بدیل این هنرمند کاشانی است.

وی تصریح کرد: سهراب سپهری توانسته در هنر نقاشی با تلفیقی از سنت های شرقی و غربی نوآوری ها و خلاقیت هایی بی نظیری را بویژه در نقاشی های با موضوع طبیعت ایجاد کند که توجه بسیاری از نقاشان را جلب کرده است.

مومنیان افزود: اشعار سهراب سپهری دریچه ای از دنیای دیگری بر روی خواننده اش می گشاید که سراسر محبت، روشنی، خردورزی و عشق به زندگی در ان دیده می شود.

فرماندار کاشان اظهار کرد: سهراب سپهری به زادگاهش کاشان عشق می ورزید و این علاقه وافر را در اشعار و نوشته های به جای مانده از وی به خوبی نمایان است

مومنیان گفت: امروز اهالی کاشان بویژه نسل جوان باید به خود ببالند که در این خطه شاعر و نقاشی بزرگی همچون سهراب سپهری می زیسته که نام، آثار و شهرتش با این شهر عجین شده است.


انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۶۸۹۵۹۸/سهراب_سپهری_همچون_ستاره_ای_در_آسمان_پرفروغ_شعر_فارسی_می_درخشد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: