Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-28@10:56:45 GMT

نمایشگاه قرآن در تهران و ۲۰۰ شهرستان برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۴۰/نمایشگاه_قرآن_در_تهران_و_۲۰۰_شهرستان_برپا_می_شود

نمایشگاه قرآن در تهران و ۲۰۰ شهرستان برپا می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: نمایشگاه قرآن در تهران و همزمان در ۲۰۰ شهر و شهرستان برپا می شود. به گزارش جهان نيوز، نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی،معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این جلسه پوستر بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم رونمایی شد، سپس جعفری مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد توضیحاتی در خصوص طراحی پوستر داد و گفت: پوستر این دوره از نمایشگاه توسط علی کاظمی از هنرمندان خوب کشورمان طراحی شده است. رنگ آبی پس زمینه در این پوستر نماد ماه مبارک رمضان و ساعت های پایانی شب و سحر و خورشید روی پوستر با ۲۵ شعاع نمایانگر بیست و پنجمین دوره نمایشگاه است. علاوه بر این در این پوستر قرآن بر روی خورشید قرار گرفته که خود بیانگر اتصال مطلق به نور الهی می باشد.

پس از ذکر این توضیحات، حجت الاسلام حشمتی گفت: بخش اصلی نمایشگاه قرآن در تهران و همزمان در ۲۰۰ شهر و شهرستان برپا می شود. البته برگزاری این نمایشگاه ها در شهرستانها چرخشی است و هرکدام در یک زمان فعالیت خود را آغاز می کنند. سال گذشته موضوع فهم قرآن مطرح و بسیار از آن استقبال شد، بنابراین امسال موضوع فهم قرآن در همه حوزه ها متجلی شده است.
وی افزود: علاوه بر این با توجه به اینکه شعار این دوره از نمایشگاه قرآن، اخلاق و زندگی است، فهم قرآن هم در بخشی از این شعار قرار می گیرد. در این دوره بنا به ضرورت پرداختن به مسائل اخلاقی قرآن، اخلاق زندگی هم مطرح و سعی می کنیم مردم را با زوایای مختلف قرآن آشنا کنیم.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد ادامه داد: در این نمایشگاه علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد که متولی آن است دستگاه و نهادهای مختلفی فعالیت می کنند و حدود ۵۰ وزارتخانه، سازمان و نهاد در انجام این کار شریک هستند. وزارت آموزش پرورش، وزارت جوانان، وزارت بهداشت و وزارت کار از جمله این وزارتخانه ها هستند. بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن از دو بخش محتوایی و پشتیبانی و اجرایی تشکیل شده است و ۱۸ کمیته اجرایی و حدود ۲۰ کمیته محتوایی دارد، که در حال حاضر برنامه های این کمیته ها آماده شده است. هم اکنون شرکت کنندگان و غرفه داران در حال چینش محصولات خود در غرفه ها هستند. نمایشگاه قرآن بازتاب فعالیت های قرآنی در یک سال گذشته است، اگرچه برخی از فعالیت ها مثل جلسات قرآنی و تفسیر قرآن را نمی شود به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام حشمتی اضافه کرد: یکی از تفاوت های این دوره از نمایشگاه با دوره های قبلی این است که صبغه هنری این نمایشگاه نسبت به دوره های قبلی بیشتر است. در این دوره از نمایشگاه ۲۰ انیمیشین قرآنی و یک فیلم مستند که درباره ایزوتسو، فیلسوف ژاپنی است رونمایی می شود. این شخصیت برجسته فعالیت های برجسته قرآنی داشته است. همچنین در حوزه استان ها امسال طرحی با عنوان جشن رمضان داریم که شامل بخش های مختلفی می باشد. اجرای تئاتر در سطح نمایشگاه، به نمایش گذاشته شدن تعدادی از المان ها و طرحهای حجمی و برگزاری چهار بازارچه از جمله بخش های این دوره از نمایشگاه است. عناوین این بازارچه ها عبارتند از عفاف و حجاب، فروش محصولات قرآنی، بخش مکتوب و بخش نرم افزار و دیجیتال. علاوه بر این در روزهای برگزاری نمایشگاه فعالیت های مختلفی که با حمایت حوزه های قرآنی انجام شده نیز رونمایی می شود.
رئیس نمایشگاه قرآن در ادامه در خصوص زمان و مکان و نمایشگاه گفت: بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از روز هشتم خردادماه در مصلی بزرگ تهران افتتاح می شود و تا شبهای قدر ادامه دارد. ساعت بازدید از نمایشگاه هم ۱۷ تا ۲۴ است. خواهش من از بازدیدکنندگان این است که بازدید از نمایشگاه را به روزهای پایانی نمایشگاه موکول نکنند، چراکه ما می بایست در شب های قدر برای برگزاری نماز عید فطر، مصلی را تحویل دهیم و امکان تمدید آن نیست.

حشمتی همچنین اضافه کرد: علاوه بر اینکه سعی می کنیم بسته های اطعام و افطاری را در نظر بگیریم، سعی شده تا برای این دوره از نمایشگاه یارانه ای برای خرید محصولات قرآنی در نظر گرفته شود. مبلغ یارانه در نظر گرفته شده دو میلیاردتومان است که می تواند مبلغ سقف خرید را تا ۵ میلیارد افزایش دهد.
وی در ادامه تصریح کرد: بخش بین الملل این دوره از نمایشگاه دچار تغییراتی شده است. در حوزه آثار هنری کشور ایران با سایر کشورها قابل مقایسه و قابل رقابت نیست. لذا ما در بخش بین الملل میزبان بخشی از رسانه های حوزه بین الملل و شخصیت های معروف خواهیم بود که حدود ۲۰ کشور در این دوره از نمایشگاه حاضر هستند ولی بنده لیست کشورها را ندارم.

این مقام مسئول با اشاره به بخش ویژه این دوره از نمایشگاه اظهار کرد: در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دو بخش ویژه وجود دارد؛ بخش فهم قرآن و بخش مفسران و افرادی که در سال های گذشته بوده اند و امسال در میان ما نیستند. در این بخش آثار ویژه افرادی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله موسوی اردبیلی، آیت الله واعظ زاده خراسانی و آثار ویژه امام خمینی(ره) در حوزه قرآن ارائه می شود.
معاون قرآن و عترت در پایان گفت: امسال هم مراسم تکریم خادمان قرآن در نیمه ماه مبارک رمضان برگزار می شود و ما در تلاشیم که این مراسم با حضور رئیس جمهور برگزار شود. در حال حاضر هم لوح های تقدیر و هم اسامی مشخص و تعیین شده است. درخصوص حضور ناشران در نمایشگاه هم باید بگویم حدود ۳۰۰ غرفه در اختیار ناشران قرار می گیرد تا آثار خود را به فروش برسانند. البته سعی داریم تا هزینه هایی که از آنها می گیریم تا حد ممکن کم شود و ملاحظه غرفه های شهرستانها هم بکنیم تا آنها سود کافی را از حضور در نمایشگاه ببرند. بخش اصلی نمایشگاه در شبستان مصلی برگزار می شود، علاوه بر اینکه رواق غربی و شرقی مصلی هم در اختیارمان است.

منبع: مهر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۴۰/نمایشگاه_قرآن_در_تهران_و_۲۰۰_شهرستان_برپا_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: