Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:22:48 GMT

۲ نمایشگاه قرآن در قم برپا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۴۲/۲_نمایشگاه_قرآن_در_قم_برپا_می_شود

۲ نمایشگاه قرآن در قم برپا می‌شود

قم - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: دو نمایشگاه قرآن یکی در مسجد مقدس جمکران و دیگری در مجتمع ناشران قم از ۱۳ تا ۲۲ خردادماه برپا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی قبل از ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری که با محوریت برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی مهم‌ترین برنامه ما در ماه رمضان است و ما سعی کردیم در این دوره با رونق و شکوه بیشتری برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دو نمایشگاه قرآن یکی در مسجد مقدس جمکران و دیگری در مجتمع ناشران با شعار «اقتصاد مقاومتی و نهضت فهم قرآن» شنبه ۱۳ خردادماه افتتاح می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: زمان افتتاح ساعت ۲۲ روز شنبه در مجتمع ناشران و بلافاصله ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه همان شب در مسجد مقدس جمکران افتتاح صورت می‌گیرد.

وی افزود: هر دو نمایشگاه از ۱۳ تا ۲۲ خردادماه دایر خواهند بود و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شب تا ۲ بامداد برای بازدید از نمایشگاه اقدام کنند.

حسینی با اشاره به ویژگی‌های این دو نمایشگاه ابراز داشت: در نمایشگاه‌ها غرفه‌های متعددی پیش بینی شده و آخرین دستاوردهای قرآنی موسسات قرآنی، نرم افزارها و کتاب‌های چاپ شده قرار داده می‌شود و سعی شده این دو نمایشگاه خلأهای نمایشگاه‌های قبلی را پر کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: در این نمایشگاه‌ها بن خرید کتاب همراه با ۴۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود و همچنین تعویض قرآن‌های فرسوده با قرآن نو امسال در نمایشگاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی غرفه صنایع دستی و خوشنوسی هم در نمایشگاه‌ها وجود دارد، گفت: اجرای زنده نمایش هلی هنری و خیابانی، اجزای مسابقات ویژه نوجوانان و کودکان و نشست‌های تخصصی از بخش‌های دیگر نمایشگاه قرآن است.

۷۳ موسسه فعال قرآنی در قم فعالیت می‌کند

حسینی تصریح کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های ویژه در بحث تدبر و تفسیر قرآن کریم و همچنین غرفه عفاف و حجاب دایر خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در استان قم ۱۲۰ موسسه قرآنی وجود دارد که ۷۳ موسسه قرآنی فعال هستند و برخی از آنها برنامه‌هایشان فرا استانی است.

همایش ترجمه قرآن در قم برگزار می‌شود

وی با بیان اینکه همایش ترجمه قرآن نیز یکشنبه ۲۱ خردادماه برابر ۱۶ ماه مبارک رمضان ساعت ۲۳ در محل مجتمع ناشران برگزار می‌شود، اظهار داشت: تجلیل از فعالان عرصه ترجمه قرآن از بخش‌های این همایش است.

حسینی اظهار کرد: برنامه‌ای هم با عنوان شب شعر شعرا با موضوع قرآن در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزاری محافل قرآنی با همکاری کانون‌های فرهنگی مساجد، کرسی‌های تلاوت و همچنین کرسی تلاوت ویژه «مشق عشق» در منطقه آذر قم را از برنامه‌های دیگر ماه رمضان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با عنوان برنامه‌های اصلی خود در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: سال گذشته ۱۷ هزار مجوز چاپ و نشر در کشور داده شد که از این میزان ۸ هزار مجوز برای استان قم بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۴۲/۲_نمایشگاه_قرآن_در_قم_برپا_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: