Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@17:34:03 GMT

در سال آینده نمایشگاه قرآن در تمام استانها برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۴۶/در_سال_آینده_نمایشگاه_قرآن_در_تمام_استانها_برگزار_می_شود

در سال آینده نمایشگاه قرآن در تمام استانها برگزار می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در سراسر استانها خبرداد و گفت: در سال آینده نمایشگاه قرآن در تمام استانها برگزار می شود.

به گزارش «قدس آنلاین»، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه همایش تجلیل از مقام حضرت خدیجه(س) نمایشگاه قرآن کریم در جمع خبرنگاران درخصوص برنامه‌های حمایتی دولت از تولیدات قرآنی در سال اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال، گفت: اقتصاد مقاومتی یک موضوع فرابخشی و ملی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای پیاده سازی آن قدم‌های موثری برداشته البته قطعاً باید این شعار در حوزه فرهنگ تجلی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو بودجه قرآنی در سال ۹۶ افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: امسال در راستای حمایت از موسسات قرآنی قدم‌های موثری را برمی داریم و به جز وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه و امور مساجد برای فعالیت‌های مذهبی و قرآنی در مسابقات و مساجد با توسعه فعالیت‌های قرآنی همراه خواهیم بود.

صالحی امیری با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند افزایش منابع مالی هستیم، گفت: در این راستا ابتدا بودجه را افزایش دادیم و در مرحله بعد کار ما درگیر شدن تمام مجموعه وزارتخانه در امور قرآنی بود که برای اولین بار تمام حوزه‌ها اعم از سینمایی، مطبوعات، فضای مجازی، نشر و کتاب درگیر توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی خواهند شد، همچنین در پایان سال به ملت گزارش خواهیم داد که در سالی که بهارش را با برگزاری مسابقات و نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم آغاز کردیم، فضای جدیدی را در حوزه قرآن تجربه خواهیم کرد.

وی راه نجات کشور برای رسیدن به قله‌های توسعه را توسل به قرآن کریم دانست و گفت: جامعه ما دین‌مدار و اخلاقی است و مردم به قرآن باور دارند، قرآن نور است و زمانی که نور می‌تابد ظلمت دور می‌شود و بدی‌ها و پلشتی‌ها می‌رود، بنابراین نمایشگاه قرآن فضایی برای کسب معرفت و زیست قرآنی مردم.

وزیر ارشاد نمایشگاه قرآن را هر سال شکوفاتر از قبل بیان کرد و گفت: بنای ما این است که حوزه قرآن تقویت شود و در سال آینده شاهد برگزاری نمایشگاه در تمام استان‌های کشور خواهیم بود و در زمینه هنر قرآنی هم تلاش‌هایی خواهد شد.

صالحی امیری با اشاره به فعالیت ۵ هزار مؤسسه در کشور گفت: امسال ۱۴ دانشگاه در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند و حدود ۵ هزار مؤسسه قرآنی در برگزاری نمایشگاه فعال هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه آرزو داریم موج قرآنی تشکیل شده در نمایشگاه در طول سال در کشور جاری باشد، افزود: قرآن چشمه است و روح را سیراب می‌کند و تمام انسان‌ها می‌توانند در مسیر این چشمه حرکت کنند و سیراب شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۴۶/در_سال_آینده_نمایشگاه_قرآن_در_تمام_استانها_برگزار_می_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: