Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:05:31 GMT

نمایشگاه قرآن در شکل گیری شخصیت کودکان تاثیرگذار است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۴۸/نمایشگاه_قرآن_در_شکل_گیری_شخصیت_کودکان_تاثیرگذار_است

نمایشگاه قرآن در شکل گیری شخصیت کودکان تاثیرگذار است

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن، فریده اولاد قباد گفت:‌ یکی از چالش های موجود، درخصوص تاثیرگذاری در میان قشر جوان، کودک و نوجوان است و برگزاری نمایشگاه قرآن می تواند در شکل گیری شخصیت افراد در سن کودکی و نوجوانی اثرگذار باشد، مانع دوگانگی جوانان جامعه شود و مانوس شدن آنها را با قرآن به همراه بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن امسال افزود: زمانی می توانیم درخصوص اثرگذاری نمایشگاه قرآن صحبت کنیم که بتوانیم بعد از برگزاری نمایشگاه از دستاوردهای بخش کودکان و نوجوانان بهره جوییم.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: شعار «قرآن، اخلاق، زندگی» از جمله مواردی است که دغدغه ذهنی من بوده و هست زیرا من دبیر آموزش و پرورش بودم و یکی از چالش های موجود در این عرصه، روخوانی قرآن دانش آموزان است.
اولاد قباد افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان ما نیاز دارند که قرآن را روان بخوانند و ما باید روانخوانی قرآن را به کودکان آموزش دهیم تا در آینده و در سنین نوجوانی و جوانی بتوانند از آموزه های قرآنی در سبک زندگی اسلامی، بیشترین بهره را ببرند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و پردیس افزود: اگر اینگونه نمایشگاه ها هدفمند برگزار شود، قطعا میزان اثرگذاری آنها نیز بیشتر خواهد بود و به نظرم در این نمایشگاه می توانیم از آثار هنری دانش آموزان و هنرآموزان فنی حرفه ای استفاده کنیم و در این صورت، شاهد جذب بیشتر دانش آموزان و جوانان به سمت نمایشگاه و رویدادهای قرآنی باشیم.

** ضرورت هدف گذاری در نمایشگاه قرآن
محمدرضا رودکی قهرمان جودوی ایران نیز ضمن بازدید از نمایشگاه قرآن به ارزیابی عملکرد این رویداد پرداخت و با اشاره به لزوم برپایی آن گفت: برپایی اینگونه نمایشگاه ها می تواند بسیار موثر باشد به شرط اینکه هدف گذاری ها و مسائلی که در جامعه با برپایی این نمایشگاه داریم، با دید باز توجه کنیم نه اینکه هدفمان فقط برگزاری نمایشگاهی باشد.
وی افزود: باید راه های نزدیک شدن مردم به قرآن و استفاده از آموزه های آن برای زندگی بهتر و حل مشکلات مردم پیدا کنیم و به پندهایی که در قرآن برای رسیدن به اهداف بالای انسانی وجود دارد، برسیم.
رودکی، حضور ورزشکاران را در نمایشگاه قرآن امسال، چشمگیر توصیف کرد و گفت: ای کاش مراسمی برای ورزشکاران در نمایشگاه برپا می شد تا آنها خاطرات خود در ورزش و اتفاقاتی که به وسیله قرآن برای آن ها رخ داده و آموزه های قرآنی که در زندگی آن ها جلوه پیدا کرده است را مرور کنند.
بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم خردادماه آغاز به کار کرده و تا ٢٦ خرداد از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.
فراهنگ**1003**1055** دریافت: محمدرضا جعفرملک**انتشار: زینب کارگر
برای اطلاع از اخبار متنوع فرهنگی و هنری، با کانال فرهنگی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
https://t.me/irnaf

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۴۸/نمایشگاه_قرآن_در_شکل_گیری_شخصیت_کودکان_تاثیرگذار_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: