Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-19@10:43:13 GMT

افتتاح نمایشگاه قرآن در شهرداری/ نمایش ۴۵۰ نمونه قرآن از كشورهای مختلف

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۴۹/افتتاح_نمایشگاه_قرآن_در_شهرداری_نمایش_۴۵۰_نمونه_قرآن_از_کشورهای_مختلف

همزمان با ایام ماه مبارك رمضان، بهار قرآن، نمایشگاه قرآن با بهره‌گیری از كتاب‌ها، تابلوها و دیگر آثار قرآنی در ساختمان مركزی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد كه در آن قرآن‌های نفیس خطی به نمایش درآمده است.

داریوش نویدگویی، مدیر مؤسسه فرهنگی انتشاراتی نوید در شیراز امروز، ۲۴ خرداد و در حاشیه افتتاح نمایشگاه قرآنی در ساختمان مركزی شهرداری شیراز به خبرنگاران گفت: برپائی نمایشگاه‌های قرآنی گامی برای مهجوریت‌زدایی از كلام‌الله مجید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم برپائی نمایشگاه‌های فصلی و دائمی قرآنی در سومین حرم اهل‌بیت(ع) گفت: مجموعه فرهنگی انتشارات نوید با همکاری سازمان‌ها، نهادها و اداره‌ها مختلف نسبت به برپایی نمایشگاه قرآن، علوم قرآنی، تفاسیر قرآن و ترجمه قرآن کریم به زبان‌های مختلف دنیا اقدام کرده است.

نائب رئیس مجمع خیرین فرهنگساز و شهرساز شیراز با بیان اینكه از ۱۷ تا ۲۲ خرداد نمایشگاه قرآنی عروه‌الوثقی در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برپا بود، گفت: بسیاری از قرآن‌هایی که در معرض دید شهروندان قرار گرفت نسخه‌های منحصر به‌فرد و نسخه‌های خطی حاصل زحمات کاتبان قرآن در استان فارس است.

وی با تصریح اینكه بعضی از نسخ نمایش داده شده، تنها نسخه است، گفت: نسخ قرآنی نمایش داده شده در این نمایشگاه، متعلق به فرد نیست بلکه سرمایه ملی، مذهبی و هنری ناب ایرانیان و به ویژه هنرمندان استان فارس و شهر شیراز است؛ هنرمندانی كه به قرآن و عترت ارادت داشته و دارند.

نویدگوئی که چند سالی است موزه قرآنی را با بیش از یک‌هزار و ۱۵۰ نمونه قرآن، علوم قرآنی و تفاسیر اهل سنت و شیعه در مرکز علوم و تکنولوژی شیراز راه‌اندازی کرده است، گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال چندین نمایشگاه قرآنی توسط موسسه فرهنگی انتشاراتی نوید در شیراز و شهرهای مختلف فارس برپا كرده است.

وی افزود: بیش از ۴۵۰ نمونه قرآن کریم از کشورها و شهرهای مختلف با ترجمه به زبان‌های مختلف مانند ژاپنی، چینی، انگلیسی، فارسی دری، فارسی پشتو و همچنین تعدادی از تابلوهای اسماء خداوند در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که شهروندان می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ برای بازدید به این نمایشگاه مراجعه کنند.

مدیر موسسه فرهنگی انتشاراتی نوید شیراز همچنین از برپایی این نمایشگاه پس از شب‌های قدر در ساختمان دادگاه‌های حقوقی شیراز واقع در خیابان شهید جمالی خبر داد و گفت: برپایی نمایشگاه قرآن در دادگاه خانواده منجر به ایجاد صلح و سازش در بسیاری از پرونده‌ها شده است از این رو مسئولان دادگستری استان هر سال از برپایی این نمایشگاه در مجموعه دادگستری استقبال می‌کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۴۹/افتتاح_نمایشگاه_قرآن_در_شهرداری_نمایش_۴۵۰_نمونه_قرآن_از_کشورهای_مختلف را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: