Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@13:13:00 GMT

فقهی‌زاده: نمایشگاه قرآن در خلق آثار فاخر هنری نقش بی‌بدیل دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۵۱/فقهی_زاده_نمایشگاه_قرآن_در_خلق_آثار_فاخر_هنری_نقش_بی_بدیل_دارد

فقهی‌زاده: نمایشگاه قرآن در خلق آثار فاخر هنری نقش بی‌بدیل دارد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه قرآن به عنوان یک رویداد فرابخشی یاد کرد و گفت: این نمایشگاه نقش موثری در جریان‌سازی، شناسایی، پرورش استعدادها و نیز خلق آثار علمی، فرهنگی و هنری دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالهادی فقهی‌زاده در آیین افتتاحیه بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، ضمن خیرمقدم به نمایندگان مجلس، نمایندگان ولی‌فقیه و مدیران ارشد قرآنی و فرهنگی، اظهار کرد: یک ربع قرن از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در کشورمان می‌گذرد و امروز در آستانه ورود به ربع قرن دیگر این رویداد بزرگ علمی، فرهنگی و هنری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتفاق مبارکی که آثار و برکات فراوانی را به وجود آورده است و قدم‌هایی را به پیش برده و استعدادهای شکوفایی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به دو ویژگی برجسته نمایشگاه قرآن، خاطرنشان کرد: اگر این نمایشگاه بزرگترین رویداد نمایشگاهی در سطح جهان اسلام نباشد بدون شک یکی از بزرگترین رویدادها در سطح جهان است. این نمایشگاه تماشاخانه نیست بلکه بزرگترین جشنواره ملی قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی است. آنچه در طول سال در ارتباط با قرآن کریم در کشور اتفاق می‌افتد در این نمایشگاه در ابعاد کوچکتر اما گویاتر و شفاف‌تر ترسیم می‌شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جریان‌سازی‌های موثری در شناسایی و پرورش استعدادها و خلق آثار فاخر علمی، فرهنگی و هنری در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به وجود آمده است. این نمایشگاه نشانگر توجهات و اهتمامات نظام جمهوری اسلامی ایران و پیروان مکتب اهل بیت (ع) در خصوص قرآن کریم در جهت مقابله با تحریف آیات الهی توسط بدخردان است.

فقهی‌زاده در ادامه با بیان این‌که بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دارای سه رویکرد اساسی است، گفت: ایجاد تعامل سازنده با بدنه نخبگان در جهت جلوگیری از بروز خرافه‌نگری‌ها، نگرش دانش‌بنیان به برنامه‌ها و برنامه‌محوری با رویکرد تحولی و نوآورانه سه رویکرد اساسی در برپایی نمایشگاه است. در این دوره از نمایشگاه ۱۵۰ برنامه خرد و کلان اجراء می‌شود. برخی از کمیته‌ها در جهت تقویت بخش عترت، تقویت بخش نظارت و ارزیابی و نیز احیای بخش بین‌الملل فعالیت دارند. نمایشگاه بین‌المللی قرآن یک رویداد فرابخشی است و باید تمامی دستگاه‌ها دغدغه محتوایی، شکلی و قالبی را در بودجه اعتبار این نمایشگاه داشته باشند. ما در صددیم که در این نمایشگاه به ابعاد اهل بیت(ع) و مساله قرآن کریم توجه ویژه‌ای داشته باشیم و به فعالیت‌های محتوایی و علمی همچون تقویت بخش عترت در نهج‌البلاغه، صحیفه، عاشوراء، امام رضا (ع) و حضرت مهدی (عج) داشته‌ایم و درصددیم که بخش بین‌الملل نمایشگاه فعالیت گسترده‌تری داشته باشد.

در پایان مراسم افتتاحیه نمایشگاه و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، فاطمه ذوالقدر نماینده مجلس و تنی چند از فعالان قرآنی، از تمبر اختصاصی یادبود ربع قرن برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و مُذهّب نفیس قرآن منسوب به امیرالمومنین علی(ع) رونمایی شد.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۲۹ اردیبهشت تا ۱۴ خرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۳ میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۵۱/فقهی_زاده_نمایشگاه_قرآن_در_خلق_آثار_فاخر_هنری_نقش_بی_بدیل_دارد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: