Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@01:10:40 GMT

دعوت از خانواده‌ها برای حضور پرشور در مسابقات بین‌المللی قرآن/ تجلیل از همسران دو حافظ بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۸۷۱/دعوت_از_خانواده_ها_برای_حضور_پرشور_در_مسابقات_بین_المللی_قرآن_تجلیل_از_همسران_دو_حافظ_بین_المللی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش بانوان و مبلغان فعال قرآنی استان تهران در آستانه آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر امروز در مصلای امام خمینی(ره)، برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی، دبیر سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه از فردا المپیک قرآنی جهان اسلام شامل مسابقات دانش‌آموزان، آقایان، بانوان و نابینایان جهان در مصلای تهران آغاز می‌‌شود، اظهار کرد: شعار این دوره از مسابقات «یک کتاب، یک امت» و توجه به سبک زندگی قرآنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بانوان نقش مهمی در ترویج سبک زندگی قرآنی ایفا می‌کنند و یکی از اهداف برگزاری این همایش کمک گرفتن از آن برای تأثیرگذاری بیشتر مسابقات قرآن کریم است. در این دوره از مسابقات حتی تبلیغ مستقیم مسابقات نیز صورت نگرفت و در پوسترهای تبلیغ شهری مفاهیم قرآن مطرح شد.

حجت‌الاسلام حسینی از بانوان حاضر در این همایش که مبلغان شهر تهران هستند خواست در سخنرانی‌ها و مراسم‌های خود خانواده‌ها را به حضور در مراسم مسابقات بین‌المللی قرآن تشویق کنند.

وی اعلام کرد: حضور در این دوره از مسابقات از 31 فروردین ماه در دو نوبت صبح از ساعت 9 تا 13 و بعد از ظهر 18 تا 20 برای عموم آزاد است و خانواد‌ه‌ها می‌توانند از دو سالن و نمایشگاه‌های جانبی بازدید کنند.

دبیر مسابقات بین‌المللی قرآن کریم خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات برای اولین بار 286 شرکت کننده از 83 کشور جهان حضور دارند و ما شاهد حضور 400 میهمان خارجی هستیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام حسینی قمی یکی از خطبای کشورمان طی سخنانی به نقش قرآن در زندگی حضرت فاطمه(س) در چهار فصل اشاره کرد و گفت: فصل اول تلاوت قرآن است. حضرت فاطمه(س) فرموده‌اند از دنیای شما سه چیز را دوست دارم که یکی تلاوت قرآن است در روایت‌ها هم آمده است که حضرت به تلاوت قرآن اهتمام داشته‌اند. پس کسانی که بخواهند با قرآن کار کنند باید تلاوت قرآن در زندگیشان برجسته باشد.

وی فصل دوم را سخن گفتن با قرآن عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) خطبه‌ای به نام فدکیه دارند که در این خطبه 20 دقیقه‌ای 50 آیه را یا به صورت مستقیم بیان فرموده‌اند یا به محتوای آیه اشاره کرده‌اند. امام رضا(ع) نیز وقتی می‌خواستند سخن بگویند یا از قرآن مثال می‌زدند، یا با قرآن استدلال و بحث می‌کردند.

حجت‌الاسلام حسینی قمی خطاب به بانوان و مبلغان فعال قرآنی سؤال کرد: شما در سخنرانی‌ها و مطالب خود چه قدر از آیات قرآن استفاده می‌کنید؟

وی فصل سوم را تأثیرپذیری از قرآن در زندگی و اثرگذاری قرآن در زندگی حضرت عنوان کرد و گفت: خداوند در قرآن از همسر فرعون یاد کرده و ایشان را مثال زده است و این نشان می‌دهد که حتی اگر فردی در بدترین شرایط محیطی هم باشد می‌‌تواند پاک زندگی کند پس نباید بگوییم اکنون زمانه عوض شده و آسیب‌های محیطی زیاد است.

تنها کسانی با قرآن می‌میرند و محشور می‌شوند که با قرآن زندگی کرده باشند

این خطیب کشورمان آخرین گام یا فصل نقش قرآن در زندگی حضرت زهرا(س) را با قرآن وفات کردن و با قرآن محشور شدن عنوان کرد و گفت: همه ما به زبان دعا می‌کنیم که با قرآن زندگی کنیم، بمیریم و محشور شویم اما تنها کسانی با قرآن می‌میرند و محشور می‌شوند که با قرآن زندگی کرده باشند.

به گزارش ایکنا در پایان این مراسم از همسران اساتید قرآنی شهریار پرهیزکار و حجت‌الاسلام شهیدی پور تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۸۷۱/دعوت_از_خانواده_ها_برای_حضور_پرشور_در_مسابقات_بین_المللی_قرآن_تجلیل_از_همسران_دو_حافظ_بین_المللی را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: