Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-25@12:14:10 GMT

مکسی گومز کیست؟ جوانی با چهار بازی ملی در ترکیب اروگوئه برای جام جهانی (به همراه ویدیو)

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۹۰۸/مکسی_گومز_کیست_جوانی_با_چهار_بازی_ملی_در_ترکیب_اروگوئه_برای_جام_جهانی_به_همراه_ویدیو

مکسی گومز کیست؟ جوانی با چهار بازی ملی در ترکیب اروگوئه برای جام جهانی (به همراه ویدیو)

طبق روال چند روز اخیر، در این بخش به معرفی بازیکنان آینده دار و مطرح از سراسر دنیای فوتبال خواهیم پرداخت.

طرفداری - ماکسیمیلیانو گومز گونزالز یا مکسی گومز متولد 14 آگوست 1996 یک استعداد جوان فوتبال اروگوئه است که به عنوان مهاجم، در باشگاه سلتاویگوی اسپانیا عضویت دارد. 

زندگی نامه 

گومز در شهر پایساندوی اروگوئه متولد شد و در سال 2013 به آکادمی فوتبال دفنسور اسپورتینگ پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تاریخ 15 سمپتامبر 2015، اولین بازی اش را برای این تیم انجام داد و در دقایق پایانی، به عنوان یار ذخیره به جای هکتور آکونا به میدان رفت. در آن بازی خارج از خانه، آنها با نتیجه 1-0 یونیورسیتانیو را شکست دادند و بازی در جام حذفی کشور اروگوئه برگزار شد. 

 

گل ها و مهارت های مکسی گومز

مشخصات کشور: اروگوئه باشگاه کنونی: سلتاویگو سن: 21 سال قد: 186 سانتی متر پای تخصصی: راست ارزش کنونی در بازار از دید ترنسفر مارکت: 18 میلیون پوند رده باشگاهی

در تاریخ 4 اکتبر 2015، او اولین بازی اش را در لیگ اروگوئه انجام داد اما دفنسور اسپورتینگ در آن دیدار با نتیجه 4-0 از ناسیونال شکست خورد. اولین گلش در رده بزرگسالان را در تاریخ 16 اکتبر، در شکست 3-2 تیمش مقابل مونته ویدئو واندررز به ثمر رساند. 

در 31 اکتبر 2015، در پیروزی 4-1 خانگی تیمش مقابل یوونتود ده لاس پیدراس، موفق شد بریس کند. در 20 نوامبر همان سال، در تساوی خانگی 2-2 مقابل التانکه سیسلی باز هم دو گل به ثمر رساند. در 28 فوریه 2016، در پیروزی 3-2 دفنسور اسپورتینگ مقابل دانوبیو، گومز باز هم موفق به بریس شد تا نام خود را حسابی بر سر زبان ها بیندازد. در تاریخ 22 می 2016، در پیروزی خارج از خانه 6-5 مقابل التانکه سیسلی، چهار گل تیمش را به ثمر رساند تا شب به یاد ماندنی را سپری کند. در نهایت اولین فصل حضورش در رده بزرگسالان را با 14 گل زده در تنها 21 بازی به پایان رساند.

در فصل 2016 او در 14 بازی تنها 4 گل به ثمر رساند اما در فصل 2017، در 12 بازی، 10 گل به ثبت رساند که شامل یک بریس خارج از خانه مقابل دانوبیو می شد. 

در تاریخ 22 می 2017، برای اولین بار در دوران ورزشی اش، از کشور اروگوئه خارج شد و به سلتاویگوی اسپانیا پیوست. قرارداد او با باشگاه اسپانیایی 5 ساله است و شماره 7 این تیم را می پوشد. وی در تاریخ 19 آگوست 2017، اولین بازی اش را برای سلتا انجام داد. در آن دیدار سلتا در یک بازی خانگی با نتیجه 3-2 مغلوب رئال سوسیداد شد. گومز از ابتدا در ترکیب سلتا به میدان رفت و هر دو گل تیمش را نیز به ثمر رساند. وی در نهایت در فصلی که گذشت 36 بار برای سلتا در لالیگا به میدان رفت و 18 گل به ثمر رساند تا کارنامه بسیار موفقی از خود به جای بگذارد. وی همچنین 3 بار در کوپا دل ری به میدان رفت اما موفق به زدن گل نشد. رقم انتقال گومز به سلتاویگو تنها 4 میلیون یورو بود اما در حال حاضر در وبسایت ترنسفر مارکت ارزش او چیزی حدود 20 میلیون یورو است و این نشان از ارزش و پیشرفت این بازیکن جوان اروگوئه ای دارد.

رده ملی

در اواخر سال 2017، در مقابل لهستان، گومز اولین دیدار ملی اش را برای اروگوئه به عنوان یار تعویضی انجام داد و پس از آن تنها سه بار دیگر برای این تیم به میدان رفت. در می 2018، وی به عنوان یکی از بازیکنان تیم ملی اروگوئه برای حضور در جام جهانی 2018 انتخاب شد. بدین ترتیب او با 4 بازی ملی، یکی از کم سابقه ترین بازیکنان جام جهانی خواهد بود.

مکسی گومز در مقایسه با بازیکنان همتراز

در تصویر بالا آمار گومز را با کاسپر دالبرگ (آژاکس)، پاتریک کوترونه (میلان)، بریل امبولو (شالکه) و سانتی مینا (والنسیا) مقایسه کرده ایم. معیارهای ما در این مقایسه به ترتیب عبارت بودند از: تعداد گل به ثمر رسانده، تعداد پاس گل، تعداد موقعیت گل ایجاد کرده، تعداد دریبل موفق و میزان دقت شوت.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۹۰۸/مکسی_گومز_کیست_جوانی_با_چهار_بازی_ملی_در_ترکیب_اروگوئه_برای_جام_جهانی_به_همراه_ویدیو را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: