Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-29@01:20:07 GMT

دشمنان برای لطمه زدن مردم سالاری دینی، اسلام‌های دروغین پرورش می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۱۹۹۳/دشمنان_برای_لطمه_زدن_مردم_سالاری_دینی_اسلام_های_دروغین_پرورش_می_دهند

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود موسوی آملی، امام جمعه سرخرود در نماز جمعه 11 فروردین‌ماه این بخش با ارایه این مطلب که حلول ماه رجب المرجب را که با ولادت پنجمین اختر آسمان ولایت و امامت شروع شده است را قدر بدانیم و از برکات نعماتش که به خانه هایمان پاگذاشته استفاده کنیم گفت: بهترین راه برای معرفت نفس که دقیق‌ترین معرفت پروردگار است توزین هویت انسانی خویش بر میزان اکبر یعنی قرآن کریم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: لازم‌ترین روش برای تشخیص صحت و سقم حدیث عرضه آن بر قرآن مجید است تا مخالف آن ترد شود و غیر مخالف پذیرفته گردد امام باقر(ع) شاگردان نستوهی می پروراند که در عصر خفقان و فرصت دالان انتقال سلطنت از غاصب اموی به غاصب عباسی، پیام بلیغ آن حضرت را به صورت‌های گوناگون صریح یا کنایه اعلام دارند، تا هم سنّت حسنه مبارزه با طغیان به نسیان سپرده نشود و هم هلاکت هالکان همانند سلامت سالکان، برابر بیّنه باشد.
حجت الاسلام موسوی آملی شهادت امام هادی(ع) را به پیشگاه ذخیره عالم هستی(عج)، نائب بر حقش مقام معظم رهبری و همه شیعیان حضرتش تسلیت و تعزیت گفت و ادامه داد: امام هادی(ع) می فرمایند که «اُذْکُرْ مَصْرَعَکَ بَینَ یدَیْ اَهْلِکَ وَلا طَبِیبَ یمْنَعُکَ وَلا حَبِیبَ ینْفَعُکَ» آن حالتی را که در پیش روی خاندانت بر روی زمین افتاده ای به یاد آور در حالی هستی که هیچ طبیبی نمی تواند مرگ را از تو دور کند، تمام اطبّای عالم را هم بیاورند خبری نیست و نمی‌توانند هیچ کاری برایت انجام دهند و دیگر کار تمام است و هیچ دوستی هم در آن حال نمی‌تواند به تو سود و نفعی برساند.
امام جمعه سرخرود یادآور شد: 12 فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامی می‌دارم، جمهوری اسلامی از لحاظ معنای تحت الفظی، بر دو پایه استوار است، یکی جمهور مردم، یعنی آحاد مردم و جمعیت کشور اینها هستند که امر اداره کشور و تشکیلات دولتی و مدیریت کشور را تعیین می‌کنند و دیگری اسلامی، یعنی این حرکت مردم، بر پایه تفکر اسلام و شریعت اسلامی است در این کشور و در این نظام، اسلام با جمهوریت همراه است.
خطیب جمعه سرخرود اظهار کرد: دموکراسی یعنی مردم سالاری یعنی حکمیت و معیار بودن رأی در شیوه سیاسی حکومت و اداره کشور، این کاری است که انقلاب به صورت معجزه در ایران انجام داد و در منطق اسلام، اداره امور مردم و جامعه، با هدایت انوار قرآنی و احکام الهی است. در قوانین آسمانی و الهی قرآن، برای مردم شأن و ارج معین شده است، مردم هستند که انتخاب می‌کنند و سرنوشت اداره کشور را به دست می‌گیرند.
وی ادامه داد: در دنیا دموکراسی و مردم سالاری عبارت است از منافع و خواست صاحبان ثروت و سرمایه داران حاکم بر سرنوشت جامعه، رأی مردم هم اعتبارش به این منافع است اگر مردم برخلاف منافع سرمایه داران و صاحبان قدرت مالی و اقتصادی عمل کنند هیچ تضمینی ندارد که تسلیم خواست مردم شوند.
امام جمعه سرخرود گفت:یکی از مسائل بسیار مهمی که در نظام‌های کنونی به آن پرداخته می‌شود معنویت و دین است، در منطق اسلام، اداره امور مردم و جامعه با هدایت انوار قرآنی و احکام الهی است. دشمنان هم برای لطمه زدن به این مردم سالاری دینی، اسلام‌های دروغین در دنیا پرورش می‌دهند و حمایت شدید می‌کنند.
وی افزود: اهل سیاست به دو دسته کلی تقسیم می شود یک دسته مانند سیاستمداران دنیا فکر می کنند و نسبت به دین در عرصه سیاست بی تفاوتند و دسته دیگر کسانی که شعارها و سخنان آن‌ها تنها به مسائل دنیوی نیست بلکه بر پایه دین فکر می‌کنند و تفکری انقلابی و ارزشی دارند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۱۹۹۳/دشمنان_برای_لطمه_زدن_مردم_سالاری_دینی_اسلام_های_دروغین_پرورش_می_دهند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: