Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:42:50 GMT

تصویب و ابلاغ آیین نامه فعالیت های علمی دانشگاه پیام نور

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۰۵۶/تصویب_و_ابلاغ_آیین_نامه_فعالیت_های_علمی_دانشگاه_پیام_نور

تصویب و ابلاغ آیین نامه فعالیت های علمی دانشگاه پیام نور

تهران - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه پیام نور از تصویب آیین نامه فعالیت های علمی طی دو مرحله در شورای دانشگاه و هیات امنا خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه پیام نور، ابوالفضل فراهانی از تصویب آیین نامه فعالیت های علمی طی دو مرحله، در شورای دانشگاه و هیات امنا خبر داد و گفت: این آیین نامه در گروه های متعدد کارشناسی، تدوین و در مدت 16 ماه، مطالعه، تایید و در نهایت تصویب شده و در این هفته به کل استان‌ها و ستاد ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با عنوان اینکه این آیین نامه از ابتدای سال تحصیلی 96-97 لازم الاجرا بوده و تمام آیین نامه های مغایر لغو شده است، افزود: آیین نامه فعالیت های علمی دانشگاه به شکلی جامع، زمینه فعالیت اعضای علمی و مدرسان را در 2 حوزه مهم آموزش و پژوهش شفاف سازی و تبیین کرده است.
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به مزایای آیین نامه جدید فعالیت های علمی اذعان داشت: قریب 40 فعالیت در 12 رده برای هر عضو علمی در دانشگاه پیام نور پیش بینی شده که اعضای علمی می توانند با بهره مندی دقیق از ظرفیت های این آیین نامه زمینه ارائه خدمات علمی تر و ماندگارتری را برای دانشگاه فراهم آورند و همین طور بستر مناسب تری را برای ارتقای خود ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: اگر اعضای علمی از ظرفیت های این آیین نامه آگاهی کاملی داشته باشند به طور قطع در آینده هیچ عضو علمی نخواهیم داشت که دغدغه عدم تکمیل موظفی داشته باشد.
فراهانی، جهت دهی اعضای هیات علمی به سمت انجام فعالیت های علمی علاوه بر آموزش را یکی از مهم ترین اهداف دانست و اظهار داشت: این آیین نامه در ساماندهی و انسجام تمام فعالیت های آموزشی - پژوهشی، مدیریتی و فرهنگی اعضای هیات علمی نقش بسزایی خواهد داشت.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی افزود: با اجرای این آیین نامه، اعضای هیات علمی از این پس می توانند تا 30 درصد فعالیت های خود را از طریق فعالیت های پژوهشی، تالیف، انجام امور مطالعاتی، تولید محتوای الکترونیک، طرح سوالات، ویرایش علمی متون و چندین مورد فعالیت علمی دیگر تکمیل کنند، و در شرایط خاص نیز می توانند با تایید معاونت آموزشی تا 50 درصد از سایر زمینه های علمی به جزء آموزش، بهره مند شوند.
وی با عنوان اینکه همواره عادت به تغییرات جدید در همه امور نیازمند صرف اندکی زمان است، گفت: اساتید دانشگاه پیام نور لازم است توجه کنند که اهتمام به اشراف به آیین نامه و آگاهی از حقوق خود، آنان را در روند ارتقا و ترفیع و تبدیل وضعیت مطمئن خواهد کرد چرا که در آیین نامه ارتقا نیز از عضو علمی علاوه بر آموزش، سایر امور مثل پژوهش، مدیریت و انجام فعالیت های فرهنگی مورد انتظار است.
وی یادآور شد: انتظار می رود اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور با مطالعه دقیق آیین نامه به جزئیات حقوق علمی خود و زمینه های تاثیرگذاری در رشد و اعتلای دانشگاه وقوف بیشتری یابند
فراهنگ ** 9187 ** خبرنگار: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۰۵۶/تصویب_و_ابلاغ_آیین_نامه_فعالیت_های_علمی_دانشگاه_پیام_نور را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: