Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-19@06:45:29 GMT

هدف از متهم کردن دانشگاه پیام نور را باید در مسایل دیگری جست

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۰۶۹/هدف_از_متهم_کردن_دانشگاه_پیام_نور_را_باید_در_مسایل_دیگری_جست

هدف از متهم کردن دانشگاه پیام نور را باید در مسایل دیگری جست

خبرگزاری میزان- معاون آموزشی دانشگاه پیام نورگفت: متهم کردن دانشگاه پیام نور به خارج شدن از ریل اصلی، دور از انصاف بوده و هدف از این بحث‌ها و اقدامات را باید در مسایل دیگری جست.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان به نقل از دانشگاه پیام نور، ابوالفضل فراهانی گفت: این دانشگاه باتوزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات تحصیل و تحقیق در آموزش عالی در سراسر کشور در اجرای سیاست‌های کلی علم وفناوری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری پیشگام بوده و با تهیه بیش از 7000 عنوان محتوای آموزشی خودآموز (نوشتاری و الکترونیکی) توانسته گام مهمی را در توسعه آموزش از راه دور ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پذیرش در دانشگاه‌های باز گفت: بررسی‌های تطبیقی بین دانشگاه پیام نور با دانشگاه‌های باز دنیا از قبیل: دانشگاه باز انگلستان، دانشگاه باز هلند، دانشگاه باز کاتالونیای اسپانیا، دانشگاه باز هلنیک یونان و ایندیرا گاندی و دانشگاه باز ژاپن نشان می‌دهد که در دانشگاه‌های باز یاد شده در تمام مقاطع (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری) و رشته‌های تحصیلی (علوم انسانی، علوم پایه و فنی مهندسی) پذیرش دانشجو انجام می‌شود و هیچگونه محدودیتی در پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی یا مقاطع دکتری در آن‌ها وجود ندارد حتی بعضی از این دانشگاه‌ها در رشته‌های زیر شاخه علوم پزشکی نیز پذیرش دانشجو دارند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور افزود: از آنجایی که وزارت بهداشت و آموزش پزشکی ایران نیز در زمینه توسعه یادگیری الکترونیکی وارد شده و در سال 1394 در بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، بسته توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی دیده شده، این موضوع به خوبی گویای این بحث است که در توسعه آموزش از راه دور محدودیتی نبایست قائل شد.

فراهانی در خصوص آموزش ترکیبی نیز گفت: ضمنا بررسی‌ها بیانگر این است که آموزش در اکثر دانشگاه‌های باز دنیا به صورت ترکیبی انجام می‌شود و کمتر دانشگاهی در دنیا وجود دارد که آموزش آن‌ها صرفا به صورت مجازی انجام شود و اینکه مطرح می‌شود این دانشگاه بایست صرفا به صورت مجازی فعالیت نماید در نظام‌های معمول و رایج دنیا دارای پایه و اساس علمی نیست.

وی گفت: متاسفانه یا خوشبختانه، بسیاری از دانشگاه‌ها در داخل کشور، طی دهه‌های اخیر اقدام به راه اندازی دوره‌های مجازی کرده اند که ماموریت و فلسفه وجودی آن‌ها آموزش حضوری است، و اینکه شاهد این باشیم که دانشگاه‌هایی که مطابق نظام آموزش حضوری اداره می‌شوند متولی دوره‌های صرفا مجازی و الکترونیکی حتی در رشته‌های فنی و مهندسی باشند و تنها دانشگاه مبتنی بر آموزش از راه دور کشور از مجوز برگزاری دوره‌های الکترونیکی حتی در بعضی از رشته‌های علوم انسانی محروم باشد نشان از چیست؟!

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور دانشگاهی مبتنی بر آموزش باز و از راه دور بوده و تا کنون راهی به غیر از اسناد بالا دستی و سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را طی نکرده وتمام رشته‌های این دانشگاه در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دایر است.

فراهانی افزود: اینکه دانشگاهی براساس مجوز‌ها و سیاست‌های ابلاغی وزارت عتف و مطابق با استاندارد‌ها و نظام‌های باز وآموزش از راه دور دنیا فعالیت کند، در حالی که متهم به خروج از ریل اصلی باشد دور از انصاف و مباحث علمی و دانشگاهی بوده و هدف از این بحث‌ها و اقدامات را باید در مسایل دیگری جست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۰۶۹/هدف_از_متهم_کردن_دانشگاه_پیام_نور_را_باید_در_مسایل_دیگری_جست را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: