Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@09:28:21 GMT

بندر شهید رجایی به دوران اوج نزدیک شده است

تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۱۰۱/بندر_شهید_رجایی_به_دوران_اوج_نزدیک_شده_است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: آنچه که در پسابرجام و در دولت یازدهم در بنادر شهید رجایی رخ داد، جهشی بزرگ بود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ اله مراد عفیفی پور در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مانا با اعلام خبر یک پروژه جدید در بندر شهید رجایی گفت: در بندر شهید رجایی پروژه بزرگی آغاز شده است که طی آن سه اسکله نفتی به ظرفیت ۱۰۰ هزار تن ساخته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی میزان سرمایه گذاری صورت گرفته از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در این پروژه را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای این پروژه تا ۳۴ میلیون تن به توان تخلیه و بارگیری بندر افزوده شود.
عفیفی پور در تشریح اهمیت و ویژگی‌های اسکله‌های تازه نفتی در بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: این پروژه پشتیبانی مناسبی برای پالایشگاه‌های کشور بویژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس خواهد بود. یکی از ویژگی‌های این اسکله‌ها این است که از کشتی‌های با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن تا ۱۰۰ هزار تن می‌توانند در آن پهلوگیری کنند و خدمات بانکرینگ، تخلیه و بارگیری محصولات نفتی و پتروشیمی دریافت کنند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در رابطه با وضعیت فاز ۳ بندر شهید رجایی نیز گفت: در مورد این فاز خبرهای خوبی در راه است و ظرف مدت کوتاهی نحوه ساخت آن مشخص خواهد شد.
وی تصریح کرد: آنچه که در بنادر شهید رجایی رخ داد، یک جهش بزرگ بود. البته تا به امروز با دوران اوج بندر در قبل از تحریم‌ها فاصله است، اما این بندر در پی دستیابی دوباره به آن رکوردهاست.
عفیفی پور ادامه داد: قبل از شدت گرفتن تحریم‌ها بندر شهید رجایی شاخص سه میلیون TEU کانتینر را بدست آورده بود این رقم در سال ۹۵ به دو و نیم میلیون تن رسید. در سه ماه گذشته علمیات کانتینری نیز به طور میانگین تا ۴۰ درصد با رشد روبه رو بوده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به تشدید تردد کشتی‌های بزرگ به بندر شهید رجایی اظهار داشت: در یک ماه اخیر تردد کشتی‌های بزرگ به بندر شهید رجایی بسیار بیشتر از قبل شده است.
وی در این باره افزود: در دوران تحریم بالاجبار برای حمل و نقل کالا از کشتی‌های فیدری و کوچک استفاده می‌شود. اما در حال حاضر کشتی‌های بزرگ کانتینری که به بنادر بزرگ دنیا تردد دارند بندر شهید رجایی را نیز در حلقه خود قرارداده اند.
عفیفی پور همچنین با اشاره به خرید تجهیزات تازه بندر شهید رجایی تصریح کرد: بخش اول تجهیزاتی که خریداری شده بود در حال سرهم شدن است. این تجهیزات از نوع گنتری کرین و ترنستینر هستند که از سوی شرکت‌های خارجی و داخلی ساخته شده اند و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری بخشی از آن‌ها وارد مدار عملیاتی شوند که این امر سبب رشد ظرفیت بندر می‌شود.
وی در آخر به افزایش آمار عملکرد ریلی بندر شهید رجایی پرداخت و خاطر نشان کرد: در بندر شهید رجایی با در اختیار داشتن ۵۰ کیلومتر ریل با ظرفیت ۷۰۰ هزار TEU در پایان سال ۹۵ سهم تخلیه و بارگیری از هفت درصد به ۲۲ درصد ارتقا پیدا کرده است به این دلیل و برای افزایش ظرفیت، نوسازی این بخش‌ها نیزدر دستور کار قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۱۰۱/بندر_شهید_رجایی_به_دوران_اوج_نزدیک_شده_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: