Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-26@19:38:46 GMT

عفیفی پور تشریح کرد؛کارنامه چهارماهه بندر شهید رجایی به روایت آمارو ارقام

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۱۰۶/عفیفی_پور_تشریح_کرد_کارنامه_چهارماهه_بندر_شهید_رجایی_به_روایت_آمارو_ارقام

عفیفی پور تشریح کرد؛کارنامه چهارماهه بندر شهید رجایی به روایت آمارو ارقام

تین‌نیوز |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از رشد 5 درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالا و جهش 124 درصدی ترانشیپ غیرنفتی در کارنامه عملیاتی بزرگترین بندر تجاری ایران طی چهارماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، الله مراد عفیفی پور ضمن اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی طی چهارماهه سال 96 اظهار داشت: طی این مدت، در مجموع 27 میلیون و 907هزار و 230 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال گذشته افزایش 5درصدی را شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بیان کرد: طی مدت یاد شده، 18 میلیون و 694 هزار تن کالاهای غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که 11درصد افزایش در این بخش از عملیات به ثبت رسید. همچنین، از مجموع عملیات انجام شده در این بندر، 9 میلیون و 213 هزار تن اختصاص به فرآورده های نفتی دارد.

رشد 25 درصدی ترانزیت غیرنفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان حجم کل کالاهای ترانزیت شده از طریق بندرشهید رجایی طی چهارماهه سال جاری را بالغ بر یک میلیون و ۸۷۰ هزار تن با رشد 25 درصدی اعلام کرد.

صادرات غیرنفتی از مرز 11 میلیون تن گذشت

عفیفی پور، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 11 میلیون و 393هزار و 210 تن عنوان کرد و افزود: طی همین مدت، رقمی نزدیک به 3 میلیون و 553 هزار تن کالای غیر نفتی از طریق این بندر وارد و حدود 40 هزار تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

جهش 124 درصدی ترانشیپ غیرنفتی

وی افزود: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ترانشیپ یک میلیون و 177هزار و 925 تن کالای غیرنفتی نیز از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر جنوب کشور به انجام رسید که در مقایسه با چهارماهه سال گذشته، افزایش چشمگیر 124 درصدی را شاهد بودیم.

صادرات ۲,۶ میلیون تن فرآورده نفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو میلیون و ۶۴۵ هزار و ۴۳۳ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، حدود 25 هزار تن فرآورده نفتی ترانزیت، 5 میلیون و ۵۴۵ هزار تن از اینگونه کالاها، کابوتاژ و حدود یک میلیون تن نیز از طریق این بندر وارد شد.

میزبانی از 1300 فروند شناور

عفیفی پور در پایان به تردد یکهزار و ۲۹۱ فروند انواع شناور طی چهارماهه سال ۹۶ به دروازه طلایی اقتصاد ایران اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۸۰ فروند از این شناورها، بالای هزار تن و ۲۱۱ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۱۰۶/عفیفی_پور_تشریح_کرد_کارنامه_چهارماهه_بندر_شهید_رجایی_به_روایت_آمارو_ارقام را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: