Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@15:01:22 GMT

ارزش سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر از مرز 8800 میلیون تومان گذشت/ دو فاز بندر شهید رجایی به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۱۱۵/ارزش_سرمایه_گذاری_در_سازمان_بنادر_از_مرز_۸۸۰۰_میلیون_تومان_گذشت_دو_فاز_بندر_شهید_رجایی_به_پایان_رسید

ارزش سرمایه‌گذاری در سازمان بنادر از مرز 8800 میلیون تومان گذشت/ دو فاز بندر شهید رجایی به پایان رسید

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین صادقی‌نژاد مدیر کل سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه نمایشگاه فرصت‌‌های سرمایه گذاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بنادر با در اختیار داشتن 11 بندر بزرگ بازرگانی و گردش و تخلیه و بارگیری 200 میلیون تن در سال کار ترانشیپ، واردات و صادرات کالا را انجام می‌دهد، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات بنادر در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و از جمله وظایف سازمان بنادر به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های بندر شهید رجایی، امام خمینی، شهید بهشتی، امیرآباد و انزلی از مهمترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در این سازمان به شمار می‌آیند.

وی توضیح داد: طی 12 سال گذشه 200 فقره قرارداد سرمایه‌گذاری به مبلغ 8800 میلیون تومان توسط این سازمان به امضا رسیده که نشان دهنده 40 درصدی رشد در جذب گردشگری است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری در بندر چابهار نیز افزود: در بندر شهید بهشتی با همکاری شرکت های هندی 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه بنادر نصب تجهیزات بندری و لایروبی فضای اطراف اسکله سرمایه‌گذاری انجام شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری سازمان بنادر توضیح داد: بندر امیرآباد واقع در شمال کشور با 1060 هکتار اراضی از ابتدای ساخت به عنوان بندر لجستیک طراحی شد و هم اکنون چندین کارخانه در حوزه های تولید کاغذ، ام دی اف و انرژی در اراضی این بندر تاسیس شده است.

صادقی‌نژاد با بیان اینکه اقدامات گسترده‌ای توسط سازمان بنادر برای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه بندری و دریایی صورت گرفته است افزود:  کاهش روند ورود سرمایه‌گذار از زمان آغاز مذاکرات تا زمان دستیابی به نتیجه و انعقاد قرارداد به کمتر از یک ماه رسیده است.

وی تصریح کرد: امروز نخستین کشتی حامل گندم اهدایی هند به افغانستان در بندر چابهار پهلو گرفته و قرار است به زودی تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر از طرف شرکت هندی به چابهار وارد و نصب شود.

صادقی‌نژاد با اشاره به اتمام فاز دو توسعه بندر شهید رجایی گفت: فاز دو بندر شهید رجایی به بهره‌برداری رسیده و برای توسعه فاز 3 این بندر که به عنوان ترمینال کانتینری در نظر گرفته شده، اسناد مناقصه شرکت‌های مورد نظر واگذار  و منتظر ارائه پاکت‌های شرکت‌های پیشنهاد دهنده هستیم.

انتهای پیام/

رشد 40 درصدی جذب گردشگر باانعقاد 200 فقره قرارداد سرمایه گذاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۱۱۵/ارزش_سرمایه_گذاری_در_سازمان_بنادر_از_مرز_۸۸۰۰_میلیون_تومان_گذشت_دو_فاز_بندر_شهید_رجایی_به_پایان_رسید را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: