Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:07:06 GMT

افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی به صورت ملی دیده شود

تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۱۱۷/افزایش_تخلیه_و_بارگیری_کالا_در_بندر_شهید_رجایی_به_صورت_ملی_دیده_شود

افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی به صورت ملی دیده شود

به گزارش ایرنا، اکبر رحمانی قهرودی عصر یکشنبه پس از بازدید از بندر شهید رجایی در نشست با مدیران و نمایندگان سازمان بنادر و دریانورردی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی اظهار داشت: برای توسعه زیر ساخت های بندری و ریلی در کشور، باید همکاری های بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه آهن جمهوری اسلامی مستمر باشد تا هدف نهایی افزایش جابجایی ریلی کالا در بندر شهید رجایی محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های ریلی در بندر شهید رجایی افزود: بنادر ریل پایه یا همان ریل بندر در چند سال اخیر از سوی وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی به تعداد زیاد مطرح و مورد تاکید قرار گرفته است.
مدیرکل برنامه، بودجه و تحول اداری سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این نشست اظهار کرد: این سازمان به منظور توسعه زیر ساخت ها و افزایش خطوط ریلی در بندر شهید رجایی آمادگی خود را اعلام می کند و از هیچ کوششی در این مسیر فروگذار نخواهد کرد.
رمضانعلی محمودی تصریح کرد: ایجاد معاونت ریلی در سازمان بنادر و دفتر لجستیکی در راه آهن در این ارتباط بسیار مهم است و شاید لازم باشد که در طرح های پیشین ریلی تجدید نظر و یا تغییراتی انجام و اولویت ها در این زمینه تغییر و یا خطوط تازه ای پی ریزی شود.
معاون امور بندری و مهندسی عمران اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست ضمن ارایه گزارشی از پیشرفت و توسعه خطوط ریلی بندر شهید رجایی بر توسعه هر چه بیشتر زیرساخت های شبکه ریلی در این بندر تاکید کرد.
عباس کمالی بیان داشت: طبق سیاست های سازمان بنادر در زمینه تقاضای شرکت ها برای توسعه خطوط ریلی در این بندر هیچ گونه محدودیتی نداریم.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از 56 کیلومتر خط ریلی به منظور جابه جایی بار و کالا در بندر شهید رجایی وجود دارد ، اما اداره کل بنادر به دنبال افزایش این میزان از خطوط ریلی می باشد.
وی ادامه داد: به همین منظور نیز اداره کل بنادر و دریانوردی مشوق های خوبی برای شرکت های بخش خصوصی پایانه دار برای توسعه زیرساخت های شبکه ریلی در محوطه تحت مدیریت آنها در نظر گرفته است.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۱۱۷/افزایش_تخلیه_و_بارگیری_کالا_در_بندر_شهید_رجایی_به_صورت_ملی_دیده_شود را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: