Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@07:29:39 GMT

افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی به ۸ میلیون TEU

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۱۱۸/افزایش_ظرفیت_بندر_شهید_رجایی_به_۸_میلیون_teu

افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی به ۸ میلیون TEU

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات احداث پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، فردا با حضور رئیس جمهور خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از آغاز عملیات احداث پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، فردا با حضور رئیس جمهور خبر داد.    محمد راستاد در همایش بین المللی هوشمندسازی بنادر با اشاره به روند شتابان و رو به رشد صنعت کشتیرانی و توسعه بنادر تجاری جهان گفت: در سال‌های اخیر شاهد شکل گیری شرکت‌های چند ملیتی و پروسه جهانی سازی بنادر هوشمند و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در حمل و نقل دریایی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر اساس اعلام آنکتاد در سال ۲۰۱۶ ظرفیت حمل و نقل دریایی به ۱۰.۳ میلیارد تن خواهد رسید که با توجه به ناوگان دریایی موجود به طور میانگین به ۵۰ میلیارد تن مایل رسیده بود.

مدیرعامل سازمان بنادر دریانوردی با اشاره به افزایش همکاری‌ها و بعضا ادغام‌های شرکت‌های کشتیرانی و پورت اپراتور‌ها اظهار داشت: ادغام عمودی و افقی، تاسیس اتحادیه‌ها و همکاری‌هایی از این دست برای به دست آوردن سهم بیشتر از رقابت موجود در بازار جهانی حمل و نقل دریایی است.

راستاد هوشمندسازی بنادر را زمینه‌ای برای افزایش بهره وری و کارایی فعالیت‌های بندری دانست و افزود: پورت اپراتور‌ها به دنبال کارایی بالاتر و کاهش هزینه‌های خدمات بندری برای خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا از طریق هوشمندسازی بنادر هستند. ما هم نباید در بنادر ایران از این غافله عقب بمانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ایران با دارا بودن ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی و بنادری با ظرفیتی بالغ بر ۲۱۰ میلیون تن می‌تواند از این صحنه رقابت جهانی با بهره بری از اسمارت پورت به بهره مندی مناسب برسد.

به گفته راستاد بندر هوشمند صرفا به مجموعه اقدامات و امکانات با استفاده از فناوری اطلاعات نیست، بلکه باید ذهنیت به سمت بهره برداری از فناوری اطلاعات باشد تا بتواند هوشمندسازی را در بنادر حاکم کند.

وی یکی از موتور‌های محرکه هوشمندسازی بنادر را توسعه آی تی و اینترنت اشیا برای اتصال همه اجزای بنادر به یکدیگر عنوان و تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی فرآیند‌هایی را برای هوشمندسازی بنادر طراحی کرده و طی پیاده سازی آن‌ها در افق سه ساله است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از بنادری که در درجه بالای اهمیت برای هوشمندسازی از سوی سازمان بنادر مطرح است، بندر شهید رجایی دانست و گفت: پایانه کانتینری بندر شهید رجایی به عنوان دروازه ورود و خروج کالا به کشور در راس توسعه و هوشمندسازی قرار دارد که فردا با ورود رئیس جمهور شاهد کلنگ زنی آغاز فاز سوم توسعه این بندر با تاکید بر احداث پایانه کانتینری خواهد بود.

مدیرعامل سازمان بنادر افزود: با تکمیل این پایانه ظرفیت بندر شهید رجایی در بخش کانتینری به ۸ میلیون TEU افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به رقابت بنادر دنیا برای افزایش ظرفیت پایانه‌های کانتینری خود خاطرنشان کرد:با تکمیل فاز سوم بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی‌های تا ۱۸ هزار TEU ظرفیت و با آبخور ۱۷.۵ متر فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: در بنادر هوشمند علاوه بر آنچه همه اجزای مستقر در بندر به طور هوشمند با یکدیگر ارتباط دارند سایر گونه‌های حمل و نقل در این هوشمندسازی سهیم بوده و در افزایش بهره وری کالا هم افزایی خواهند داشت. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003J2O

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۱۱۸/افزایش_ظرفیت_بندر_شهید_رجایی_به_۸_میلیون_teu را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: