Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-03-28@11:01:16 GMT

جذب ۴۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۲۰۶/جذب_۴۰_عضو_هیأت_علمی_در_دانشگاه_علوم_پزشکی_مشهد

جذب ۴۰ عضو هیأت علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد جعفر مدبر عزیزی، مسئول دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در خصوص فعالیت‌های هیأت اجرایی جذب معاون آموزشی دانشگاه، گفت: این هیأت مسئولیت تصمیم گیری در امر مربوط به اعضای هیأت علمی دانشگاه از جذب، استخدام پیمانی، انجام تعهدات اعضا، بورسیه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و تخصصی، تبدیل وضعیت اعضای هیأت علمی از پیمانی به رسمی آزمایشی و رسمی قطعی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ارتقای اعضای هیأت علمی اشاره کرد و افزود: رتبه های اعضای هیأت علمی از مربی که معمولا کارشناسان ارشد را شامل می شود آغاز و به جایگاه استادیار، دانشیار و استادی به عنوان آخرین رتبه ارتقاء پیدا می کند.

مسئول دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان کرد: در هر کدام از این چهار مرحله که ارتقاء نام می گیرد باید پرونده اعضای هیأت علمی مطرح و از جهت صلاحیت های علمی و عمومی مورد موافقت هیأت جذب قرار گیرد.

مدبر، گفت: هرگونه نقل و انتقال یا مامور به خدمت شدن اعضای هیأت علمی از سایر دانشگاه های کشور به دانشگاه علوم پزشکی مشهد باید در هیأت جذب مطرح و مورد موافقت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: تعیین میزان نیاز به اعضای هیأت علمی در گروه های آموزشی و برگزاری فراخوان به کار گیری اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه ها و دانشکده های وابسته به دانشگاه نیز از دیگرمسئولیت های این دبیر خانه به شمار می رود.

مدبر تصریح کرد: در حال حاضر مانند همه سازمان های دولتی و خصوصی در کشور استخدام و به کار گیری اعضای هیأت علمی در دانشکده ها از طریق رقابت و به این صورت انجام می گیرد که بر اساس ظرفیت های خالی سالیانه دو بار فراخوان جذب اعضای هیأت علمی ارائه می شود.

مسئول دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریحکرد: در این فراخوان برگزیدگان بر اساس امتیازات علمی و صلاحیت های عمومی استخدام دانشگاه علوم پزشکی مشهد می شوند.

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی به کارگیری عضو هیأت علمی چه به صورت استخدامی در فراخوان و چه به شکل انجام تعهدات ضریب کا و یا قرارداد های موقت هیأت علمی؛ باید بر اساس قانون جذب در دو بعد مورد توجه قرار گیرد.

مسئول دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: از سال ۹۳ سازماندهی خوبی در هیأت انجام و حدود ۱۶ فرایند در امور مختلف دیده شده است. اکنون ۸۰۰ عضوهیأت علمی در دانشگاه وجود دارد؛ که برای هر عضو حداقل ۱۰ بار پرونده به هیأت جذب منتقل و این حجم کار را بسیار بالا می برد.

وی بیان داشت: در حال حاضر تعدادی بانک اطلاعاتی در فضای الکترونیک ایجاد شده است؛ که متقاضیان می توانند همه اطلاعات نامه ها، مصوبات، پاسخ و ... خود را از این طریق دریافت کرده و اخیرا فراخوان ها نیز به صورت الکترونیک اعلام می شود.

مسئول دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تصریح کرد: دانشگاه ها اعضای هیأت اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی را به وزارت بهداشت پیشنهاد و وزارت بهداشت این پیشنهاد را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می دهد؛ که در نهایت این شورا متعهد و مومن ترین افراد هیأت علمی را برای دبیرخانه هیأت اجرایی جذب دانشگاه ها انتخاب می کند.

وی تصریح کرد: در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۵ حدود پنج فراخوان اعلام شده که در فراخوان نهم در سال ۱۳۹۲حدود ۱۴ عضو هیأت علمی استخدام و در همان سال فراخوان دهم انجام و ۱۵ نفر دیگر نیز جذب شدند.

مدبر در پایان گفت: در سال ۹۳ فراخوان ۱۱ و ۱۲ اجرا شده است که در مجموع ۲۰ نفر جذب شده اند و سال ۹۴ فراخوان نداشته ایم و فراخوان ۱۳ را دانشکده های اقماری انجام داده اند و در سال ۱۳۹۵ فراخوان چهاردهم در حال اجرا است که حدود ۴۰ نفر عضو هیأت علمی برای دانشگاه جذب خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۰۶/جذب_۴۰_عضو_هیأت_علمی_در_دانشگاه_علوم_پزشکی_مشهد را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: