Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@17:29:32 GMT

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان: توت فرنگی طلای قرمز کردستان است/ لزوم ایجاد برند مناسب برای استان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۲۰۷/عضو_هیأت_علمی_دانشکده_کشاورزی_دانشگاه_کردستان_توت_فرنگی_طلای_قرمز_کردستان_است_لزوم_ایجاد_برند_مناسب_برای_استان

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان: توت فرنگی طلای قرمز کردستان است/ لزوم ایجاد برند مناسب برای استان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حامد قادرزاده ظهر امروز در نخستین گردهمایی بسته‌بندی و بازاررسانی توت فرنگی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که استان‌های دیگر با نام خود، توت فرنگی کردستان را به فروش می‌رسانند.

به گفته قادرزاده، این سوءاستفاده از توت فرنگی کردستان موجب صدمه به بازار استان شده و محصولات بی‌کیفیت را با نام استان عرضه خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توت فرنگی، طلای قرمز استان است و با بسته‌بندی این محصول می‌توان برند موفقی با نام استان طراحی کرد و به جهان صادر کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم بسته‌بندی در صنایع و اقتصاد اظهار داشت: بسته‌بندی موجب کاهش هزینه‌ها، کاهش هزینه‌های فرآیند، کاهش ضایعاتو کاهش هزینه‌های حمل و نقل خواهد شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان با بیان اینکه باید به اهمیت بسته‌بندی مواد غذایی توجه بیشتری شود، افزود: بسته‌بندی‌ توت فرنگی‌نقش محافظتی، حفظ رطوبت، حفاظت از نور بخصوص UV، ورود گازها و میکروارگانیزم‌ها و همچنین ماکروارگانیزم‌ها موجب می‌شود.

قادرزاده اظهار داشت: بسته‌بندی همچنین موجب ایجاد بستر ارتباطی با نام محصول، تاریخ تولید، انقضا، اطلاعات مربوط به سازنده و روش استفاده را به مصرف کننده آموزش می‌دهد.

وی گفت: متاسفانه در برخی محصولات بی‌نام و نشان شرایط نگهداری، مقدار و تعداد و اطلاعات تغذیه‌ای محصول مشخص نمی‌شود و مصرف کننده از خرید آن امتناع خواهد کرد.

به گفته این عضو هیأت علمی دانشگاه کردستان، در مرحله اول از بسته بندی انتظار محافظت، انبارداری، بارگیری و حمل و نقل راحت را داریم و در مرحله بعدی انتظار فروش، خدمات‌رسانی، اطلاع‌رسانی و در مرحله سوم قابلیت بازیافت بسته‌بندی و استفاده مجدد از را انتظار داریم.

وی به ویژگی‌های بسته‌بندی اشاره کرد و افزود: بسته‌بندی یک محصول در ابتدا باید سمی نباشد، بهداشتی بودن و سبک بودن، حمل راحت‌، به راحتی باز شود، به راحتی در بسته‌بندی ثانویه، قفسه، یخچال و ...قرار گیرد و قابل بازیافت یا استفاده مجدد باشد.

قادرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: خصوصیات کلی یک بسته‌بندی موفق جاذبه کلامی، سهولت استفاده، جاذبه کمیت و کیفیت مناسب و جاذبه طراحی پیشرفت در بسته‌بندی را دارا باشد.

عضو هیأت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان با اشاره به اهمیت مواد اولیه در بسته‌بندی‌ها اظهار داشت: تولید فیلم‌های مرکب و اصلاح شده، فیلم‌های زیستی، فیلم‌های خوراکی و همچنین دارا بودن تکنولوژی تولید آن یکی از مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی به روش‌های نوین بسته‌بندی اشاره و افزود: بسته‌بندی با اتمسفر اصلاح شده، بسته‌بندی فعال و بسته‌بندی هوشمند از جمله تکنولوژی‌های مورد استفاده در بسته‌بندی است.

قادرزاده در پایان افزود: نکاتی که در انتخاب ماده اولیه بسته‌بندی باید به آن باید توجه کرد شکل پذیری، استحکام و استقامت (ضربه، حرارت، فرآیند)، چاپ و رنگ‌پذیری، نفوذپذیری (گازها، رطوبت، نور، میکرو و ماکروارگانیزم‌ها)، ایمنی و سلامت، هزینه ماده اولیه را باید مدنظر قرار داد.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۰۷/عضو_هیأت_علمی_دانشکده_کشاورزی_دانشگاه_کردستان_توت_فرنگی_طلای_قرمز_کردستان_است_لزوم_ایجاد_برند_مناسب_برای_استان را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: