Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@05:31:50 GMT

عضو هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران: نیازی به توصیه‌های حقوق بشری آمریکا نداریم/ آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در فضای داخلی و بین‌الملل است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۲۰۹/عضو_هیأت_علمی_پردیس_فارابی_دانشگاه_تهران_نیازی_به_توصیه_های_حقوق_بشری_آمریکا_نداریم_آمریکا_بزرگترین_ناقض_حقوق_بشر_در_فضای_داخلی_و_بین_الملل_است

عضو هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران: نیازی به توصیه‌های حقوق بشری آمریکا نداریم/ آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در فضای داخلی و بین‌الملل است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود میرخلیلی ظهر امروز در همایش تخصصی سازمان بسیج حقوقدانان با موضوع بررسی ابعاد حقوق بشر آمریکایی و راهکار مقابله با آن که در سالن همایش اتاق اصناف برگزار شد اظهار کرد: حقوق بشر ارزش‌های بنیادینی است که بر اساس کرامت انسان بنیان گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مباحث اعلامیه حقوق بشر جهانی با مبانی اسلامی همسویی ندارد و اعلامیه حقوق بشر اسلامی حق مبارزه علیه استعمار، تجاوز و مفاسد اخلاقی را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران با اشاره به معنای حقوق بشر آمریکایی گفت: حقوق بشر آمریکایی به این معنا است که آمریکا حق دارد در دنیا برای منافع خود به هر جنایتی بپردازد و نمونه‌های زیادی از جنایت‌های آمریکا در دهه 60 در کشور روی داده است.

وی عنوان کرد: پرورش گروه‌های تروریستی، داعش و جنایت اتمی ژاپن از دیگر موارد نقض حقوق بشر آمریکا است،سیاه‌پوستان در این کشور زندگی می‌کنند ولی مبانی حقوق بشری در مورد آنها رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: آمریکا کشوری است که حاکمیت دیکتاتوری دارد ولی کوچکترین محکومیت نسبت به آن وجود ندارد ولی جمهوری اسلامی از سوی نهادهای بین‌المللی به عنوان ناقض حقوق بشر قلمداد می‌شود.

عضو هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران با اشاره به رسالت موجود برای مقابله با این ذهنیت گفت: ایجاد آگاهی و روشنگری درسطح ملی و بین‌المللی نخستین گام است و اقدام و عمل گام‌ بعدی محسوب می‌شود.

وی تأکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود و پیش از آنکه به نهادهای بین‌المللی پاسخگو باشیم در برابر اسلام، خداوند و انقلاب پاسخگو باشیم و در این مسیر حقوق بشر اسلامی را بشناسیم و عمل کنیم.

میرخلیلی با بیان اینکه آمریکا رتبه نخست زندانیان را در جهان دارد گفت: نباید وضعیت به گونه‌ای باشد که از طرفی شعار ضد آمریکا مطرح کنیم و از طرفی دنباله‌رو آمریکا باشیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت در ایجاد امنیت و تأمین حقوق بشر موفق نیست مگر آنکه از نهادهای مردمی و اصناف کمک دریافت کند.

عضو هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران ادامه داد: به عنوان مثال فرد زندانی که پولی تا منزل ندارد چه انتظاری در زمینه رعایت کرامت انسانی از سوی این فرد می‌رود و افراد در این زمینه مسؤولیت دارند.

وی با اشاره به محدود کردن اعدام مواد مخدر گفت: برخی از خانواده‌ها با وجود آنکه چند نفر از خانواده آنها در اثر این اقدام اعدام شدند،مجددا سراغ مواد مخدر رفته‌اند.

میرخلیلی خاطرنشان کرد: در قوانین لازم است مطالعات علمی صورت گیرد و به نخبگان توجه داشته باشیم و با رعایت مبانی حقوق بشری کرامت انسانی رعایت شود؛ باید در نظر داشت بسیاری از زندانیان انسان‌های پاکی بودند که در اثر سهل‌انگاری لغزیده‌اند.

وی عنوان کرد: نباید به دنبال این بود که آمارها را مخفی نگاه داریم بلکه لازم است آمارها برای مطالعه و تحقیق و ارائه راهکار مطرح شود.

عضو هیأت علمی پردیس فارابی دانشگاه تهران با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند برای ما نسخه تعیین کند گفت: آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در فضای داخلی خود و بین‌الملل است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری در زمینه سند 2030 فرمودند نباید منتظر باشیم نسخه فرهنگی و آموزشی از بیرون تعیین شود زیرا فرهنگ غنی اسلامی در کشور وجود دارد اگر بر اساس این مبانی حرکت کنیم به توصیه‌های حقوق بشری آمریکا یا سایر کشوری نیازی نیست برخی اوقات در نقطه مقابل اسلام حرکت می‌کنیم که مشکلات و چالش‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۰۹/عضو_هیأت_علمی_پردیس_فارابی_دانشگاه_تهران_نیازی_به_توصیه_های_حقوق_بشری_آمریکا_نداریم_آمریکا_بزرگترین_ناقض_حقوق_بشر_در_فضای_داخلی_و_بین_الملل_است را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: