Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@14:11:11 GMT

رئیس امور هیأت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: امسال 1500 عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۸۷۱۲۲۱۰/رئیس_امور_هیأت_علمی_وزارت_بهداشت_درمان_و_آموزش_پزشکی_امسال_۱۵۰۰_عضو_هیأت_علمی_در_دانشگاه_های_علوم_پزشکی_جذب_می_شوند

رئیس امور هیأت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: امسال 1500 عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جذب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، سید علی حسینی صبح امروز در مراسم روز پزشک و داروساز اظهار داشت: در حال حاضر حدود 18 هزار عضو هیأت علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داریم که 4 هزار نفر از این افراد اعضای هیأت علمی متعهد به خدمت هستند.

وی با اشاره به تحصیل 200 هزار دانشجوی پزشکی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی، فوق تخصصی و تخصصی رشته‌های مختلف، افزود: این دانشجویان در 65 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور به تحصیل می‌پردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس امور هیأت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: طی چهار سال اخیر به‌صورت میانگین سالانه حدود 1200 نفر عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور جذب‌ شده‌اند و در سال جاری پیش‌بینی می‌شود تعداد جذب اعضای هیأت علمی به 1500 نفر افزایش یابد.

حسینی بیان کرد: با توجه به توسعه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی حدود 9 هزار عضو هیأت علمی در وزارت بهداشت کمبود داریم.

وی مهم‌ترین دلیل کمبود اعضای هیأت علمی را تناسبی رابطه استاد با دانشجو در رشته‌های مختلف علوم بالینی، تخصصی و فوق تخصصی دانست و گفت: آموزش‌های بالینی بخش مهمی از آموزش‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محسوب می‌شود.

رئیس امور هیأت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تبادل اساتید با کشورهای پیشرفته دنیا، افزود: یکی از بسته‌های نوآوری آموزش پزشکی موضوع بین‌المللی سازی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در این راستا طی چهار سال اخیر گام‌های مؤثری برداشته شد.

حسینی یادآور شد: در برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد دانشجویان خارجی از یک‌هزار نفر عبور کرده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۱۲۲۱۰/رئیس_امور_هیأت_علمی_وزارت_بهداشت_درمان_و_آموزش_پزشکی_امسال_۱۵۰۰_عضو_هیأت_علمی_در_دانشگاه_های_علوم_پزشکی_جذب_می_شوند را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: